Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2004 #1 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg har en kompis som er veldig fest-glad og sosial. Han elsker fester og sammenkomster med mange mennesker. PRoblemet er at han vil da at alle skal drikke alkohol. Jeg er ikke noe glad i alkohol, og drikker svært lite. Han derimot drikker mye og ofte. Så hele tiden hører jeg "Mari! Drikk litt mer a', du drikker så sakte!" Og jeg vil ikke ha mere alkohol! Og det prøver jeg å fortelle han, men da sier han bare at jeg er kjip og døv. "Kom igjen a, ikke vær så døv a" får jeg høre.. Og etter mange timer med fest vil jeg hjem. Da har jeg fått nok og vil hjem og sove. Jeg liker å stå opp tidlig ihelgene og jobbe i hagen osv.. Da får jeg ihvertfall høre det! Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 31. juli 2004 #2 Del Skrevet 31. juli 2004 Kutt ham ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 31. juli 2004 #3 Del Skrevet 31. juli 2004 Ta det opp med han en dag dere IKKE er på fest, og forklar han saken. Du kan jo si at du ikke orker dra på flere fester sammen med han om han alltid skal mase om de greiene. "It's OK not to drink" -Hadde ei t-skjorte med denne teksten for leeeenge siden, da jeg hadde meg en tilnærmet alkoholfri periode. Bare synes den sier så godt at man _kan_ la være å drikke uten at man synes andre skal la være, samtidig som den ikke fordømmer verken den som drikker eller den som ikke gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Skrevet 2. august 2004 #4 Del Skrevet 2. august 2004 Hvis han ikke kan respektere det, synes jeg du skal si til han at du ikke er interessert i å gå på fest sammen med han. Eller andre ting hvis det var aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 2. august 2004 #5 Del Skrevet 2. august 2004 Ta det opp med han en dag dere IKKE er på fest, og forklar han saken. Du kan jo si at du ikke orker dra på flere fester sammen med han om han alltid skal mase om de greiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. august 2004 #6 Del Skrevet 2. august 2004 Ta det opp med ham, og endrer det seg ikke etter det, så ta en pause fra å bli med ham på fest. Jeg skjønner godt hvordan du har det, jeg har det slik på jobb!!! :o Det er masse mas om å bli med på alle slags arrangementer, jeg VET at sjefen min + flere andre kommer til å drikke endel, og jeg vet også at det kommer til å bli mye mas rundt at jeg IKKE gjør det. Ergo har jeg latt være å være med!! Nå har jeg så smått begynt igjen, og er fremdeles klar på at jeg ikke drikker noe særlig, respekteres ikke det så slutter jeg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 2. august 2004 #7 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg satset mer på denne karen. Dere er ikke interesserte i den samme livsstilen. Dette kommer neppe til å forandre seg til din fordel, kanskje blir han bare verre og verre. Kutt ham ut først som sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2004 #8 Del Skrevet 2. august 2004 Antagelig er han ikke klar over at du finner dette irriterende. Snakk med han når dere begge er edru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå