Focklop Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Godt nyttår alle sammen! I 2015 har vi tenkt å pusse opp loftstua vår, og jeg har allerede kommet med en idé om å kle en vegg med trepanel og beise den brun/grå. Jeg kunne godt ha tenkt meg noe i denne stilen. Siden huset vårt er lite og stua likeså, blir det for mye å ha slikt panel på flere vegger. De andre veggene er i tillegg ganske store da den siste delen av rommet har stor takhøyde til tross for at huset er bygd i 1870(derfor valg av beiset panel til et så koselig lite hus!). Vi legger gips på de andre veggene. Men spørsmålet er hvilken farge som harmoniserer godt til en slik vegg? Jeg har sett meg ut fargen "Sans" fra Lady, en lys, beige tone. Litt redd den blir for gul, så rop ut om noen har andre forslag! Fargen er nødt til å være ganske lys siden rommet som sagt er lite og det er kun to små vinduer. Jeg er så fryktelig kresen på farger, livredd for at den blir gul og gud forby om den blir kald! Med tanke på gulv er jeg litt usikker. Dette gulvet er nydelig, men litt redd for at det blir dominerende på et lite rom. Her er også et fint alternativ. Takker og bukker for tips!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Nydelig med den panelveggen! Jeg hadde gått for helt hvitt. De ulike produsentene har ulike navn, men det er veldig safe å velge "vår hviteste tone". Jeg har valgt denne fargen på tre av mine vegger (fjerde med tapet) og den skal ikke se verken varm eller kald ut, og andre hvitfarger skal ikke se skitne ut sammen med denne fargen. Anonymous poster hash: 31ff8...ae9
Focklop Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2015 Nydelig med den panelveggen! Jeg hadde gått for helt hvitt. De ulike produsentene har ulike navn, men det er veldig safe å velge "vår hviteste tone". Jeg har valgt denne fargen på tre av mine vegger (fjerde med tapet) og den skal ikke se verken varm eller kald ut, og andre hvitfarger skal ikke se skitne ut sammen med denne fargen. Anonymous poster hash: 31ff8...ae9 Ja, jeg begynner også å helle mot helt hvitt, selv om jeg var så imot det før. Tror egentlig rommet kommer til å føles så mye bedre ved å bare male taket, siden det nå er ubehandlet furupanel. Begynner også å tenke på om det faktisk er rom for å legge samme panel på en vegg til, for jeg er redd det blir for tamt om de to høye veggene er hvitmalte. Så lenge resten rundt er lyst, taket er hvitt osv tror jeg det faktisk hadde gjort seg. Er i gang med å tegne!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Høres smart ut. Det som er så greit med helt hvitt er at resten av interiøret kan varieres og man er ikke bundet til å velge bestemte farger siden "alt" glir inn og man kan da bytte ut interiørtingene dersom man ønsker fornying. Lykke til! Anonymous poster hash: 31ff8...ae9
Grønt blad Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Jeg ville spurt på Facebook-siden eller bloggen til Jotun Lady.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå