Gå til innhold

priser i USA, california?

Megselv123456

Anbefalte innlegg

hei, senere i januar skal jeg ut å reise i los angeles, las vegas, san francisko, usa elller nærmere bestemt california.

Det jeg lurer på, er hva er priser på merkevarer som hollister , a&f, juicy coture, micheal kors osv.

Og en sisste ting, hva er prisen på ugg og converse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finner du enkelt ut av ved å google.

Sjekk en eller annen butikk ala Macy's eller Neiman Marcus. De pleier å ha alle mulige sånne merker.

Ouletmalls er rimeligere enn vanlige butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i statene i sommer. Da var det samme priser som i Norge på det meste. Etter det så har krona falt en god del. Slik at du vil oppleve at ting er dyrere der nå enn i Norge. Dollaren har mot den Norske krona nesten doblet seg fra NOK4.7 til NOK7.4 siden april 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja dyrere enn i Norge er det neppe....men differansen blir helt klart mindre.

Converse for eksempel står priset på Converse.com fra 50-70$ stortsett som med en kurs på 7,3 for eksempel er 365-511nok.

I skobutikkene her jeg bor ligger de stortsett ALDRI under 699for paret.

På outletmalls er prisen gjerne rundt 30$ eller da 220nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det er ulik sales tax i de ulike statene.. om jeg ikke husker feil er feks taxen i LA en av de høyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPS TIPS TIPS
Dra på outleten i Las Vegas (10 min buss fra The Strip og den er lokal/billig). Det var den BESTE og billigste outleten jeg var på i USA. Var også på den store i NY, men Las Vegas sin var bedre/billigere. Husker ikke alle merkene de hadde der (Google vet sikkert), men det var stort.
Ellers er prisene stort sett noe lavere enn i Norge, men merkevarer bør du kjøpe på outlets hvis du vil ha best pris :)

Kunne ønske jeg skulle tilbake! God tur :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Converse for eksempel står priset på Converse.com fra 50-70$ stortsett som med en kurs på 7,3 for eksempel er 365-511nok.

I skobutikkene her jeg bor ligger de stortsett ALDRI under 699for paret.

På outletmalls er prisen gjerne rundt 30$ eller da 220nok.

Er det noen av dere som vet at Converse-sko har en forhistorie i Norge som billige møkkasko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spare noe nå bør du definitivt dra på outletene:) Det er ikke alt som er råbillig der heller, men kanskje 20-30% ift. norske priser? MK-vesker lå vel på rundt 200-300$. Den aller beste outleten finner du (etter min mening) helt nede ved Mexico-grensen (20 min med tog fra San Diego). Stoor Ralph Lauren outlet, Nike outlet og decent MK-outlet:) (++)

Jeg tror faktisk jeg trålet gjennnom omtrent alle outletene i hele California så føler hvertfall jeg har sammenligningsgrunnlag:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det er ulik sales tax i de ulike statene.. om jeg ikke husker feil er feks taxen i LA en av de høyeste.

Ja, det med merverdiavgift, også kjent som moms, er faktisk et viktig poeng. I motsetning til norske priser er amerikanske priser alltid oppgitt uten merverdiavgift, og merverdiavgiften kommer som et tillegg til prisen når du skal betale.

Men du... sier du sales tax og taxen til vennene dine hvis dere tilfeldigvis skulle begynne å snakke om merverdiavgift/moms? Hva skjedde med å snakke/skrive norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet at Converse-sko har en forhistorie i Norge som billige møkkasko?

Spiller det noen rolle da?

Poenget var vel at om man liker skoene så er de billigere der. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med merverdiavgift, også kjent som moms, er faktisk et viktig poeng. I motsetning til norske priser er amerikanske priser alltid oppgitt uten merverdiavgift, og merverdiavgiften kommer som et tillegg til prisen når du skal betale.

Men du... sier du sales tax og taxen til vennene dine hvis dere tilfeldigvis skulle begynne å snakke om merverdiavgift/moms? Hva skjedde med å snakke/skrive norsk?

m

Jeg snakker for det meste engelsk, og det setter nok sine spor selv når jeg slår over til norsk. Beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle da?

Jeg synes bare det er interessant å observere at det ikke er selve skoen i seg selv som er utslagsgivende for folk, men prisfastsetting og merkemarkedsføring.

Jeg snakker for det meste engelsk, og det setter nok sine spor selv når jeg slår over til norsk. Beklager

Jeg synes det setter mest spor på engelsken din. Du radbrekker jo begge språk. Noe som kan være utslagsgivende for hvordan andre oppfatter deg og det du skriver. Bare som et lite tips. Du burde prøve å opprettholde det naturlige skillet mellom to språk framfor å blande dem sammen i en lite tiltalende smørje - som antyder at det er ingen av dem du egentlig behersker skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det er interessant å observere at det ikke er selve skoen i seg selv som er utslagsgivende for folk, men prisfastsetting og merkemarkedsføring.

Jeg synes det setter mest spor på engelsken din. Du radbrekker jo begge språk. Noe som kan være utslagsgivende for hvordan andre oppfatter deg og det du skriver. Bare som et lite tips. Du burde prøve å opprettholde det naturlige skillet mellom to språk framfor å blande dem sammen i en lite tiltalende smørje - som antyder at det er ingen av dem du egentlig behersker skikkelig.

På et forum gidder jeg ikke bruke tid og engeri på å skrive korrekt. Spesielt ikke når jeg skriver fra telefon

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...