AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Jeg har alltid hatt en bekjent som er frisør som har klippet håret mitt på fritiden sin de siste 10-15 årene. Nå har jeg altså bestilt time i en frisørsalong for første gang i mitt liv. Men jeg har da et kanskje veldig dumt spørsmål. Når jeg kommer dit, skal jeg bare sette meg og vente til frisøren er klar, eller skal jeg si fra i skranken at jeg har kommet eller noe slikt? Jeg har slitt med sosial angst en stund, og jeg hater å ikke vite hva jeg skal gjøre på slike plasser.. Det er altså en ganske liten salong, så det er ikke så mange frisører der. Frisøren er en bekjent også, så hun vil kjenne meg igjen hvis hun ser meg. Anonymous poster hash: cf1d4...86d 1
Mercury1 Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Det er somregel en sofa eller stoler som du sitter å venter i til frisøren kommer å henter deg:-) 1
Stueloff Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Jeg har alltid hatt en bekjent som er frisør som har klippet håret mitt på fritiden sin de siste 10-15 årene. Nå har jeg altså bestilt time i en frisørsalong for første gang i mitt liv. Men jeg har da et kanskje veldig dumt spørsmål. Når jeg kommer dit, skal jeg bare sette meg og vente til frisøren er klar, eller skal jeg si fra i skranken at jeg har kommet eller noe slikt? Jeg har slitt med sosial angst en stund, og jeg hater å ikke vite hva jeg skal gjøre på slike plasser.. Det er altså en ganske liten salong, så det er ikke så mange frisører der. Frisøren er en bekjent også, så hun vil kjenne meg igjen hvis hun ser meg. Anonymous poster hash: cf1d4...86d Jeg skjønner deg utrolig godt, blir også full av angst hvis jeg ikke vet hva jeg skal gjøre i slike situasjoner. Men Silfen har helt rett, du skal bare sette deg ned og vente
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Okei, tusen takk for svar! Og takk for at ingen latterliggjør meg, det var det jeg hadde forventet Anonymous poster hash: cf1d4...86d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Jeg skjønner deg utrolig godt, blir også full av angst hvis jeg ikke vet hva jeg skal gjøre i slike situasjoner. Men Silfen har helt rett, du skal bare sette deg ned og vente Alle steder hvor jeg har bestilt time, slik som tannlege, lege og frisør, så går jeg alltid til skranken å sier "hei, Grete Hansen, jeg har time 12.40" så sier personen i skranken "ok, *smil* hversegod å sitt". Det er greit å si fra at man kommer, det er forventet :-) Anonymous poster hash: d876f...dc5 1
Ewe Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Jeg pleier å si ifra hos frisør hvis jeg aldri har vært der før, og hun ikke kjenner meg igjen
Brunhilde Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Jeg går til fast frisør i en forholdsvis stor salong. Jeg kommer inn, sier hei hvis noen står bak disken, og setter meg ned. Hvis noen (av de som ikke kjenner meg) spør om de kan hjelpe sier jeg at jeg har time med den og den klokken da og da. Jeg forstår godt at det kan være skummelt å gjøre noe første gang, men du våger, og det er faktisk veldig bra. 1
Stueloff Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Alle steder hvor jeg har bestilt time, slik som tannlege, lege og frisør, så går jeg alltid til skranken å sier "hei, Grete Hansen, jeg har time 12.40" så sier personen i skranken "ok, *smil* hversegod å sitt". Det er greit å si fra at man kommer, det er forventet :-)Anonymous poster hash: d876f...dc5 Det jeg har merket med frisører er at det veldig sjeldent faktisk står noen bak skranken, alle er opptatt med noe. Så da må de avbryte det de holder på med hvis jeg skal annonsere min ankomst, og det blir jo veldig uhøvelig for dem og kundene de holder på med. Hvis det tilfeldigvis står noen i disken så skader det jo ikke å si at du har kommet, men forventet er det ikke. 1
Harley Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Du kan bare sette deg ned og vente Noen kommer til kassen og gir beskjed om at de har kommet, en det er ikke nødvendig. Om det står noen der er det jo greit nok, men om det ikke gjør det så er det ikke noe vits
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå