AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Først om fremst vil jeg si at jeg er klar over at det finnes ufattelig mange kattepuser som sårt trenger et nytt hjem. Det er derfor jeg er i tvil om jeg skal planlegge et kull på jenta mi. Jeg har en flott lita perser/skogskatt blanding ( 75% perser, 25% skogskatt ), som jeg vurderer å sette kull på, da med perser eller perserblanding. Flere bekjente har sakt at de gjerne vil ha kattunge om hun noen gang skal få unger, så det er nok ikke noe problem å få solgt/gitt bort disse. Hvordan stiller oppdrettere av for eks perser seg til dette ? Er det vanskelig å finne en renraset hanne å låne til avl? Hvis du er eier av en perser eller blanding hann, hadde du lånt ut denne til avl hvis du fikk spørsmål om dette? Anonymous poster hash: ec8d1...2a4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Kanskje du får gitt bort alle ungene, men kan du garantere at disse eierene er ansvarsfulle katteeiere som vil kastrere og behandle kattene bra? Anonymous poster hash: 74a85...5d7 3
Gjest Gaea Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Hva er det du får ut av et kull på blandingskatten din, egentlig? Jeg klarer ikke å se noen annen grunn enn håp om økonomisk gevinst eller en slags romantisert forestilling om at å ha masse kattunger blir såå koselig... Det er allerede for mange katter i Norge som trenger et hjem.
onyx Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Jeg tviler sterkt på at seriøse oppdrettere låner ut en avlshann for den slags avl... heldigvis for det.. At en useriøs oppdretter lar deg bruke en katt (mot betaling, det er ikke gratis) er godt mulig, men hvorfor du skal avle frem flere huskatter er meg en gåte. Du har en fin katt? Javel, det finnes mange fine katter og det er ikke slik at folk faktisk vil ha en kattunge den dagen du står på døra med kattungene fordi de en gang sa de kunne tenkt seg en, rent hypotetisk.. 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Jeg har en veldig fin hund, lydig, snill og helt fantastisk rett og slett. Vet om mange vennepar av meg som sier, "Åh hun skulle jeg gjerne hatt en etterkommer av!". Kommer det til å skje? Nopes. Anonymous poster hash: 73b84...b3b 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Og selvom folk sier at hun er fin og flott og det hadde vært artig med en liten etter ho er det faktisk ikke sikkert de mener 100% at vi vil ha en. Sånne ting er vanlig å si uten at det er bindende at man kommer til å ta til seg en. Kos deg heller med at du har ei herlig frøken uten å sette kull på henne bare fordi hun er fin og flott.Anonymous poster hash: b37a1...61e 5
Sirah Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Det er stor forskjell på de som sier at de gjerne skulle hatt en kattunge og på de som faktisk henter den dagen kattungene er der. Er nok av mennesker som sååååå gjerne skulle hatt en valp etter hunden min også. Jeg tviler sterkt på at de såååå gjerne vil ha den dagen valpene hadde vært åtte uker gamle. Det er ikke lett å bli kvitt kattunger. Hilsen en som fikk et uplanlagt kull på sin katt og vet hva hun snakker om. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå