Gå til innhold

Gjøre det slutt med samboer - hvordan kaste ut når samboer bor hos meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å gjøre det slutt med samboer. Hvordan kaster jeg ut samboer når samboer bor i min leilighet?

- hvor lang tid skal jeg gi samboer før han må være ute?

- bør jeg bistå med å finne alternativ boplass?

- er også redd samboer vil klikke på meg og ødelegge ting i leiligheten inntil han er ute...

Anonymous poster hash: ce5b7...f28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det slår meg at det må være letter å kaste ut en samboer som bor hos deg, enn å kaste ut en som ikke gjør det...

Ville kastet ham ut så fort som praktisk mulig, uten at det blir fullstendig urimelig. Kommer an på så mange faktorer så vanskelig å gi noe konkret svar.

Anonymous poster hash: 93870...571
AnonymBruker
Skrevet

Altså, har han vært voldelig mot deg på noen måte eller har for vane å rasere leiligheter når han blir sint/lei seg?

Er forresten glad for at jeg aldri har flyttet inn hos en kjæreste mens alt er rosenrødt- det må svi å bli hivd ut med kort tidsfrist på å skaffe seg noe nytt når forholdet har skrantet.. :/ isj

Anonymous poster hash: c1be0...210

AnonymBruker
Skrevet

Altså, har han vært voldelig mot deg på noen måte eller har for vane å rasere leiligheter når han blir sint/lei seg?

Er forresten glad for at jeg aldri har flyttet inn hos en kjæreste mens alt er rosenrødt- det må svi å bli hivd ut med kort tidsfrist på å skaffe seg noe nytt når forholdet har skrantet.. :/ isj

Anonymous poster hash: c1be0...210

Hva skal det bety? Forhold kan ende i vasken selv om en ikke har flyttet inn mens alt var "rosenrødt".

Anonymous poster hash: 4e439...ace

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er enkelt. Bare be han flytte ut.

Når jeg kastet ut min samboer, så fikk han to dager på seg. Jeg reiste bort en helg og han fikk beskjed om at når jeg kom hjem søndag kveld skulle hans ting være ute av leiligheten. Jeg tok en sjangse på at han ikke trasha leiligheten min, selv om han kunne vært troenes til å gjøre dette. Men jeg var så sliten av hele fyren og ga faen i alt det materielle. Ville bare ha han vekk fort som faen.

Anonymous poster hash: 0bb0e...d1a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke han burde få dårligere vilkår enn om han leide leilighet, så ville gitt han i alle fall én måned på å finne seg noe nytt. Hadde mest sannsynlig ikke hjulpet med å finne noe nytt, men latt han styre selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slo opp en fredag, og dro til en venninne i helgen. Han fikk beskjed om å være ute innen den tid. Ting han ikke hadde tatt med seg da, ble enten solgt eller kasta. Fungerte det, uten rasering.

Anonymous poster hash: 3427c...be9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er enkelt. Bare be han flytte ut.

Når jeg kastet ut min samboer, så fikk han to dager på seg. Jeg reiste bort en helg og han fikk beskjed om at når jeg kom hjem søndag kveld skulle hans ting være ute av leiligheten. Jeg tok en sjangse på at han ikke trasha leiligheten min, selv om han kunne vært troenes til å gjøre dette. Men jeg var så sliten av hele fyren og ga faen i alt det materielle. Ville bare ha han vekk fort som faen.

Betalte han husleie til deg? Det høres ulovlig ut å ha så kort frist...

Anonymous poster hash: 5cda6...1d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Betalte han husleie til deg? Det høres ulovlig ut å ha så kort frist... Anonymous poster hash: 5cda6...1d6

Og ikke minst urimelig!

Anonymous poster hash: ee465...32e

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet

Folk flest klarer faktisk å være såpass siviliserte med hverandre at de gir den som flytter ut anledning til å finne et sted å bo.

Om vi ser bort fra at det er du (TS) som eier huset/leiligheten, så er ikke situasjonen spesielt annerledes enn den er for andre par hvor den ene parten overtar huset/leiligheten, refinansierer lånet og betaler den andre parten ut.

Rundt en måneds tid er da rimelig om han ikke alt har familie han f.eks. kan flytte til i mellomtiden?

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir overrasket over hvor mange som skriver at de gir en helg eller 2 dager frist.

Hvordan i alle dager klarer de som må det å finne seg ett dugende sted å bo på så

kort tidsfrist. Syns absolutt at det burde sidestilles med om du leide leilighet av noen

andre og i det minste gi 1 måneds tidsfrist slik at man har mulighet til å finne seg ett

sted. Og så får man heller oppholde seg så lite som mulig der i den perioden selv

hvis man syns det er vanskelig å være i nærheten av tidligere samboer/eks. Det er

ikke alle som har familie og venner de kan stikke til når ett forhold ryker, og ergo

burde alle parter kunne være voksne nok til å gi hverandre en normal tidsfrist,

forutsatt at det ikke er snakk om spesielle forhold som voldelige samboere eller lignende da.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gjøre som min exsamboer gjorde. Ba meg komme meg ut på dagen og konfiskerte nøkkelen min. Heldigvis kunne jeg bo hos foreldrene mine! Siden måtte jeg bare finne en ny leilighet i en fei og hente alle tingene mine hos han. Dette etter fire års samboerskap. På en måte var det bra for det ble lettere å komme over han. Nå vil han ha meg tilbake...

Anonymous poster hash: e9e7b...fe9

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Jeg er enig med de andre som skriver at han bør får en måned på seg til å finne seg noe nytt!

Har han betalt leie til deg og hjulpet deg økonomisk med lånet?

Er han voldelig da du ønsker at han skal flytte ut så snart som mulig?

Endret av Snuppi
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slo opp en fredag, og dro til en venninne i helgen. Han fikk beskjed om å være ute innen den tid. Ting han ikke hadde tatt med seg da, ble enten solgt eller kasta. Fungerte det, uten rasering.

Jeg som skrev dette. Må nevnes at han ikke hadde betalt leie på 4 mnd, og at han kunne bo hos foreldrene sine... Så vidt jeg vet bor han der enda (2,5 år siden).

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo gjøre som min exsamboer gjorde. Ba meg komme meg ut på dagen og konfiskerte nøkkelen min. Heldigvis kunne jeg bo hos foreldrene mine! Siden måtte jeg bare finne en ny leilighet i en fei og hente alle tingene mine hos han. Dette etter fire års samboerskap. På en måte var det bra for det ble lettere å komme over han. Nå vil han ha meg tilbake...Anonymous poster hash: e9e7b...fe9

Da kunne du faktisk ha ringt politiet. Man kan ikke kaste ut noen på dagen...

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en typisk ting som bør stå i en samboerkontrakt, som man bør ha når man er samboere... Jeg bodde med xen i hans leilighet, og i vår kontrakt hadde vi skrevet at jeg hadde 1 mnd på å finne et nytt sted å bo ved brudd, samme "oppsigelsestid" som hvis jeg hadde leid et rom i leiligheten. Å kaste ut folk på dagen tenker jeg at kun er ok i ekstreme tilfeller (drøy utroskap, vold osv), ikke ved et vanlig brudd.

Anonymous poster hash: 2cdcf...302
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kasta ut min over helgen (skrev over her). Jeg betalte husleie og kjøpte all mat. Han gjorde absolutt ingen ting hjemme heller. Han var en utro drittsekk, så jeg synes ikke synd på han. Han skulle ut! Om han så måtte bo i bilen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden, skal jeg aldri flytte inn til en mann. Mannen får flytte inn i min leilighet som jeg eier. Man finner jo ingenting på 2 dager, ikke har jeg familie å flytte til heller. Jeg måtte jo tatt inn på hotell. Og det går jo ikke lenge.

Anonymous poster hash: 83ecf...7ee
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en uke på meg av eksen min. Han flyttet selv ut den uka til en kompis. Var på en måte greit men samtidig klarte jeg jo ikke å finne noe på så kort tid og følelsen av å bli dumpa og i tillegg måtte flytte inn på pikerommet hjemme hos foreldre var drøyt vondt.

Etter 5 år sammen så mener jeg det går an å gi litt tid.

Raserte selvfølgelig ikke leil. hans når han var borte. Ryddet fint og prøvde å få med meg alt av ting.

Anonymous poster hash: 269d0...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten "kastet" meg selv ut fra en samboer også ;) var umulig å snakke med han så jeg pakket sakene mine og forsvant en dag han var ute. Jeg hadde heldigvis en leilighet jeg leide ut, men som ble ledig. Skulle egentlig flytte inn et par der, men måtte bare si til de at de måtte finne noe annet (hadde ikke skrevet kontrakten ennå, og alt ordnet seg for det andre paret også).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...