Gå til innhold

hvor får man kjøpt ukesdosett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man kjøpt ukesdosetter? Altså for bare en uke? Jeg er distre og har tre ganger tatt morgendosene med medisiner før jeg har lagt meg, ikke livsfarlig men ikke bra. Så jeg trenger å fysisk skille morgendosene fra kveldsdosene, å ha de i samme dosett går ikke når jeg er trøtt og fjern. Finner ikke på nettsidene til div apotek. Trenger ikke være fancy bare det er 7 luker i ett dosett, og jeg trenger to i hver sine farger.

Anonymous poster hash: 635a5...978

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt min på Apotek1 :)

Anonymous poster hash: 5ae16...a4c

Skrevet

Jeg har fra Boots.

Skrevet

Har kjøpt min fra vitus apotek :)

AnonymBruker
Skrevet

Vitus apotek har med 7 rom, i fargene hvit bunn og luker i enten gul, grønn rød eller turkis. Veleig praktiske fordi de kan vaskes / gjøres ren enkelt. Boots og Apotek1 sine har hulrom slik at om du vasker dem så går det uker før de er helt tørre i hulrommet. Rommene er og mye mindre det gjør det vanskelig å legge i.

Anonymous poster hash: 1cb92...339

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar, har Vitus og Apotek1 her jeg bor og jeg fant ikke på nettsidene deres av den typen jeg vil ha. Får dra å se i morgen :) Farge er ikke så nøye bare jeg får kjøpt to som ikke har samme farge så jeg ikke forveksler de :P

Skrevet

Har kjøpt til dattera mi på Vitus Apotek. Den ukesdosetten vi har, har 5 rom for hver dag; og på siden står det skrevet tidsrom, slik at man ser hva som er morgendose, formiddag, ettermiddag, kveld og evt natt. Jeg ser ikke behovet for å skille det i to dosetter? Man ser jo på dosettet om man har glemt morgendosen? Det eneste er hvis du vil legge dosettet med morgen- og kveldsmedisin på to ulike steder i huset for å huske bedre; eks ved brødboksen for morgendosen og i badskapet for kveldsdosen?

Skrevet

Enklere Liv har noen med magnet du kan henge på kjøleskapet. Mener de selges i flere farger.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med denne fra eBay, koster under 7kr og kommer i fire forskjellige farger. Dog litt lang ventetid, så ikke ideelt hvis du trenger det med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Enklere Liv har noen med magnet du kan henge på kjøleskapet. Mener de selges i flere farger.

For de som er så heldige å ha kjøleskap der magnetene henger! Vårt knall dyre i stål er ikke fnugg av magnetisme i. Ellers skal man være forsiktig med denne metoden dersom man har småbarn i huset.

Anonymous poster hash: 1cb92...339

Gjest Blondie65
Skrevet

Enklere liv har flere forskjellige typer - alt fra en uke (et rom pr dag) til 4 rom pr dag i uke og måned.

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt til dattera mi på Vitus Apotek. Den ukesdosetten vi har, har 5 rom for hver dag; og på siden står det skrevet tidsrom, slik at man ser hva som er morgendose, formiddag, ettermiddag, kveld og evt natt. Jeg ser ikke behovet for å skille det i to dosetter? Man ser jo på dosettet om man har glemt morgendosen? Det eneste er hvis du vil legge dosettet med morgen- og kveldsmedisin på to ulike steder i huset for å huske bedre; eks ved brødboksen for morgendosen og i badskapet for kveldsdosen?

Jeg har et vanlig dosett som du beskriver, og problemet mitt er ikke at jeg glemmer doser, problemet er at jeg 3 ganger har vært stuptrøtt og helt fjern og tatt morgendosen for neste dag istedenfor kveldsdosen (noe jeg forklarte i hovedinnlegget). Noe som ikke er bra. Du ser ikke problemet men kroppen min gjør det, det er medisiner for en kronisk lidelse.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke ha medisiner hengende på kjøleskapet, problemet er ikke å huske å ta de. Og vil ikke at alle som kommer på besøk ser mine medisiner selv om de ikke vet hva det er, og har en liten sønn som kan dø om han får tak i en av mine piller og svelger de. Har dosettet i en skuff på badet, husker alltid å ta men har dessverre tatt feil noen ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten takk alle sammen!

Skrevet

Vil ikke ha medisiner hengende på kjøleskapet, problemet er ikke å huske å ta de. Og vil ikke at alle som kommer på besøk ser mine medisiner selv om de ikke vet hva det er, og har en liten sønn som kan dø om han får tak i en av mine piller og svelger de. Har dosettet i en skuff på badet, husker alltid å ta men har dessverre tatt feil noen ganger.

Selv om det er magnet på, kan du selvsagt ha de i medisinskap eller i en skuff (ja jeg vet at du skjønner det). Hvis du er redd for at din sønn skal få tak i tablettene dine (eller barn som er på besøk hos deg og låner toalettet deres) så bør du heller ikke ha de i baderomsskuffen. Det er ikke noe tryggere enn å ha de på kjøleskapet. Farlige tabletter bør alltid låses inn!

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er magnet på, kan du selvsagt ha de i medisinskap eller i en skuff (ja jeg vet at du skjønner det). Hvis du er redd for at din sønn skal få tak i tablettene dine (eller barn som er på besøk hos deg og låner toalettet deres) så bør du heller ikke ha de i baderomsskuffen. Det er ikke noe tryggere enn å ha de på kjøleskapet. Farlige tabletter bør alltid låses inn!

Er i øverste skuff i en veldig høy kommode, sønnen når bare ca halvveis opp, så pillene er trygge. Men har et låst medisinskap på soverommet hvor resten av pillene er. Får flytte på dosettet når sønnen vår har lært å stå og gå alene. Han kan stå med støtte og når ikke dørhåndtakene våre, så han er uansett aldri alene på badet og soverommet så han kan romstere alene, ennå. Vi er veldig nøye med å passe på han, og hvor dosettet og medisinene ellers er er veldig gjennomtenkt. Har også barnesikring på dosettet. Har ikke venner med barn her vi bor, men kommer de på besøk (1-2 ganger i året) så legger jeg dosettet en annen plass. Om jeg skal låse dosettet inn daglig så blir den mest sannsynlig glemt. Glemte medisinene nesten daglig når jeg prøvde å ha dosettet på nattbordet med et vannglass (før vi fikk barn), det første jeg tenker om morgenen er do, ikke piller. Har ikke plass til medisinskapet på badet. Oppå kommoden står det div greier, dårlig plass som sagt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vet at det ikke er dette du har spurt om, men jeg tipser likevel om noe som har hjulpet meg: bruk en app på mobilen til å hjelpe deg å huske, f.eks. Siri eller Remember the milk, eller lignende. Når du krysser av for at du har tatt morgenens piller så vet du jo at det er gjort.

Slike magneter kan vel også festes på speilet - f.eks. på badet. De kan da raskt og greit fjernes når gjester kommer. Bare en tanke, jeg vet jo ikke hva som er best i deres hus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det ikke er dette du har spurt om, men jeg tipser likevel om noe som har hjulpet meg: bruk en app på mobilen til å hjelpe deg å huske, f.eks. Siri eller Remember the milk, eller lignende. Når du krysser av for at du har tatt morgenens piller så vet du jo at det er gjort.

Slike magneter kan vel også festes på speilet - f.eks. på badet. De kan da raskt og greit fjernes når gjester kommer. Bare en tanke, jeg vet jo ikke hva som er best i deres hus.

takk for tips men problemet mitt er ikke å huske å ta de der hvor de er nå men å ta rett dose når jeg er stuptrøtt.

Gjest Blondie65
Skrevet

takk for tips men problemet mitt er ikke å huske å ta de der hvor de er nå men å ta rett dose når jeg er stuptrøtt.Anonymous poster hash: 635a5...978

Hvis du har en påminnelse for hver dose, og markerer at du har gjort oppgaven så vet du jo også hvilken du har tatt og ikke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...