Gå til innhold

Føler meg lite utadvendt. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en gutt på 20 år som nå i julen har jobbet litt med ei jente (22) som jeg rett og slett synes er helt fantastisk. Nå som det har vært litt mindre varer å dermed mindre kunder har vi jo fått tid til å prate mye. Og hun er så utadvendt, hun prater om alt og ingenting som om det skulle være verdens mest naturlige ting. Jeg kan være ganske sjenert, spesielt ovenfor jenter jeg ikke kjenner så godt. Men til og med meg får hun til å snakke fritt og bare slappe av lissom.

Hva er kunsten med dette? Vill ikke være den tilbaketrukkede gutten som bare sitter der mer.

Ting jeg har tenkt at jeg skal endre på er:

Utseende (ikke at jeg ser så dårlig ut nå altså, men bare bleke tenna, kjøpe mer klær osv)

Trene mer styrke (trener mye nå, men bytte ut kondisjon med litt styrke

Dette får å få mer selvtillit, og er bedre utseende! Men jeg trenger tips får å klare det hun gjør, å bare kunne snakke med personer som man knapt har møtt før.

Kan legge til at jeg ikke visste hvor denne posten skulle ligge.

Anonymous poster hash: 821e9...f39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her på KG vil nok folk gi deg tips om å ta utdannelse og skaffe bedre jobb, og arbeide med personligheten, fremfor å bleke tenna.

Anonymous poster hash: 6b713...bd3
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan du ser ut har da ingenting med hvor utadvendt du er. De aller fleste menneskene jeg har møtt som er utadvendte av natur og som alltid skaper en behagelig og lattermild stemning er ikke mennesker som folk vil kategorisere som svært pene. Nå synes jo jeg de er veldig pene uansett da, da personligheten får dem til å stråle.

Anonymous poster hash: 14d0a...c94
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun plaprer fordi hun liker å plapre.. Ingen kropp gjør deg mer utadvendt :)

Anonymous poster hash: d5e09...107
  • Liker 2
Skrevet

Men jeg trenger tips får å klare det hun gjør, å bare kunne snakke med personer som man knapt har møtt før.

Har du tenkt tanken at hun ikke legger så mye i det som det du gjør? For ikke å snakke om tanken at hun bruker utadvendthet og lettsnakhet som en forsvarsmekanisme overfor mennesker hun ikke kjenner?

Skrevet

Selv var jeg alltid den sjenerte og ikke særlig utadvendte. For min del forandret det seg med alderen.(nå er jeg over 10år eldre enn deg men) Jeg begynte å omgåes mennesker som var veldig utadvendt og som pratet mye. Og dermed smittet det av!

Skrevet

Noen mennesker har rett og slett en evne til å få folk til å føle seg komfortable. Det handler mye om å slappe av selv, slik at de rundt deg slapper av. Det hjelper også å ha evne til å holde samtalen i gang, slik at den den andre ikke må stresse med det, samtidig som man inkluderer den andre i samtalen. Gjerne vri samtalen over til noe den andre interesserer seg for, og vise interesse for temaet. Det er jo lettere hvis man er "altetende" og faktisk synes mange forskjellige tema kan være spennende.

• Liker 1
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Først av alt må jeg bare si at jeg også elsker fantastiske jenter! Du kommer langt med å være mannen som elsker kvinnen. Gi slipp på all bitterhet og frustrasjon som jeg ser mange unge menn har i dag.

Elsk kvinnen og menneskene rundt deg, men viktigst av alt: Elsk deg selv!

Vil ikke være den tilbaketrukkede gutten som bare sitter der mer.

Bra. Tok det samme valget når jeg selv var 13 år.

Ting jeg har tenkt at jeg skal endre på er:
Utseende (ikke at jeg ser så dårlig ut nå altså, men bare bleke tenna, kjøpe mer klær osv)
Trene mer styrke (trener mye nå, men bytte ut kondisjon med litt styrke

Dette får å få mer selvtillit, og er bedre utseende!

Alt dette er bra. Noen vil kanskje lure deg til å tro at utseendet ikke teller, men det gjør det.

Løft tunge vekter og fokuser på baseøvelser som markløft, knebøy, benkpress og skulderpress. Dette vil gjøre underverker for holdningen din. Kampsport eller noe annet konkurransepreget kan også være bra. Gå litt ut av komfortsonen din.

Gå med hodet høyt hevet. Som om du har en kappe på ryggen og en krone på hodet. Kroppsholdning og kroppsspråk påvirker tankene dine. Det vil si, inntar du kroppsspråket til en vinner, vil det kunne påvirke deg i en positiv retning, både med tanke på selvtillit og innstilling.

Ikke vær redd for å ta opp plass i verden. Snakk høyt og se folk i øynene. Smil. Ikke ta deg selv eller folk rundt deg så seriøst.

Men jeg trenger tips får å klare det hun gjør, å bare kunne snakke med personer som man knapt har møtt før.

Egentlig er det ikke noe triks, men det hjelper selvsagt å ha den holdningen at folk har interesse av å snakke med deg. I tillegg tipper jeg at hun ikke ser på det som å snakke med noen som en 'big deal', noe det heller ikke vil være for deg om du begynner å snakke med folk.

De aller fleste har sikkert vært i en eller annen sosial gruppe hvor de ikke kjenner alle, men ettersom de er i samme sosial gruppe, er det "lov" å ta kontakt. For eksempel om du går i en ny klasse, er på fest med en del fremmede mennesker eller har begynt på en ny fritidsaktivitet. Det kan fortsatt være litt skummelt, men ettersom man går i klasse sammen, så er det sosialt akseptert å ta kontakt, sant?

Denne holdningen har jeg med hele verden. Jeg går i klasse med hele verden. Og egentlig er ikke det bare et mentalt triks, men det er faktisk sant. Vi lever alle sammen i denne ytterst mystiske verden og de eneste barrierene mellom oss eksisterer stort sett i vårt eget hode.

Til slutt, forvent at du kommer til å være nervøs og at du vil oppleve ubehag. Det er ingen vei rundt dette annet enn å gjøre det. Det er dette som skiller de som går etter det de vil ha og de som lar frykten definere livet sitt.

Lykke til!

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først av alt må jeg bare si at jeg også elsker fantastiske jenter! Du kommer langt med å være mannen som elsker kvinnen. Gi slipp på all bitterhet og frustrasjon som jeg ser mange unge menn har i dag.

Elsk kvinnen og menneskene rundt deg, men viktigst av alt: Elsk deg selv!

Bra. Tok det samme valget når jeg selv var 13 år.

Alt dette er bra. Noen vil kanskje lure deg til å tro at utseendet ikke teller, men det gjør det.

Løft tunge vekter og fokuser på baseøvelser som markløft, knebøy, benkpress og skulderpress. Dette vil gjøre underverker for holdningen din. Kampsport eller noe annet konkurransepreget kan også være bra. Gå litt ut av komfortsonen din.

Gå med hodet høyt hevet. Som om du har en kappe på ryggen og en krone på hodet. Kroppsholdning og kroppsspråk påvirker tankene dine. Det vil si, inntar du kroppsspråket til en vinner, vil det kunne påvirke deg i en positiv retning, både med tanke på selvtillit og innstilling.

Ikke vær redd for å ta opp plass i verden. Snakk høyt og se folk i øynene. Smil. Ikke ta deg selv eller folk rundt deg så seriøst.

Egentlig er det ikke noe triks, men det hjelper selvsagt å ha den holdningen at folk har interesse av å snakke med deg. I tillegg tipper jeg at hun ikke ser på det som å snakke med noen som en 'big deal', noe det heller ikke vil være for deg om du begynner å snakke med folk.

De aller fleste har sikkert vært i en eller annen sosial gruppe hvor de ikke kjenner alle, men ettersom de er i samme sosial gruppe, er det "lov" å ta kontakt. For eksempel om du går i en ny klasse, er på fest med en del fremmede mennesker eller har begynt på en ny fritidsaktivitet. Det kan fortsatt være litt skummelt, men ettersom man går i klasse sammen, så er det sosialt akseptert å ta kontakt, sant?

Denne holdningen har jeg med hele verden. Jeg går i klasse med hele verden. Og egentlig er ikke det bare et mentalt triks, men det er faktisk sant. Vi lever alle sammen i denne ytterst mystiske verden og de eneste barrierene mellom oss eksisterer stort sett i vårt eget hode.

Til slutt, forvent at du kommer til å være nervøs og at du vil oppleve ubehag. Det er ingen vei rundt dette annet enn å gjøre det. Det er dette som skiller de som går etter det de vil ha og de som lar frykten definere livet sitt.

Lykke til!

:)

Takk for et fint svar :)

Skrevet

Et enkelt tips er å stille spørsmål om du kommer helt i beit. Du virker interessert og hyggelig - og du har noe å si. Ellers er det rart hvor mye som ligger i "fake it till you make it (evt. become it) :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...