Gå til innhold

Spiser dere kylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter det hysteriet som kom sist nå har jeg ikke spist kylling.. jeg savner det!

Det var den maten jeg fikk i meg mest av!

Men må bare spørre her, spiser dere det? Jeg er så redd for å bli syk.

(Må bare si om noen starter, jeg vet det alltid vil være risiko for sykdom i kjøtt. Bare at det ble litt ekstra da dette blusset opp.)

Anonymous poster hash: 599a9...ab0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tja, kyllingkjøtt er da godt?

Var det kanskje en matskandale nylig som jeg har gått glipp av?

Må innrømme at jeg liker helst å bare kjøpe godt stekt kylling, eller tilberede kyllingfilet i ovnen. Det å steke rå kylling/fugl er ikke noe jeg har lyst til å gjøre av ukjent grunn.

Endret av Vux
Skrevet

Jeg spiser bare av de som er frittgående. De som er innestengte i bur sprer sykdom lett mellom hverandre.

Anonymous poster hash: b823a...249
  • Liker 1
Skrevet

Som vegetarianer spiser jeg ikke kylling :kaklehone:

Anonymous poster hash: a37b9...dce
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Dersom det hadde vært en reell fare, tror du ikke nyhetsmeldingen hadde nådd hele befolkningen? Mange jeg kjenner som ikke har fått det med seg, og jeg leste om det først her på KG. Og dersom det faktisk hadde vært det, tror du ikke alle kyllingene i butikken hadde blitt fjernet fra markedet? Det er kjempemange som fortsatt spiser kylling. Har du lest i avisene i det siste om at noen har blitt syke av det (og ikke på grunn av andre grunner som at kyllingen er rå)?

Anonymous poster hash: 30913...920
  • Liker 2
Skrevet

Nei, spiser nå kun stange kylling

Anonymous poster hash: b03f4...109
Skrevet

Nei. Hvis jeg har råd kjøper jeg stange eller holtekylling.

Skrevet (endret)

"Nyheten" på virket ikke middagstallerken min på noen måte.

Endret av Enamorada
Gjest Runforit
Skrevet

Elsker kylling ❤️ I kveld skal jeg momse på kyllingklubber og vinger :)

Skrevet

Spiser kylling jeg og. Men jeg gjør svært bevisste valg på hvilken jeg velger.

Skrevet

Vi spiser fremdeles kylling, er ikke redd.

..Men har spist mye mindre kylling de siste to månedene, av en eller annen grunn.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Spiser kylling ja, tar i det med fingrene og alt. Blir jeg syk så blir jeg syk, den tid den sorg.

Skrevet

Jeg spiser kylling. Hvorfor skulle man ikke spise kylling?

Gjest earlgrey
Skrevet

Ja, som en over her sa så foretrekker jeg faktisk kylling og fisk :)

Gjest Smileysun
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Dersom det hadde vært en reell fare, tror du ikke nyhetsmeldingen hadde nådd hele befolkningen? Mange jeg kjenner som ikke har fått det med seg, og jeg leste om det først her på KG. Og dersom det faktisk hadde vært det, tror du ikke alle kyllingene i butikken hadde blitt fjernet fra markedet? Det er kjempemange som fortsatt spiser kylling. Har du lest i avisene i det siste om at noen har blitt syke av det (og ikke på grunn av andre grunner som at kyllingen er rå)?

Anonymous poster hash: 30913...920

Man blir jo ikke syk AV kyllingen, men man kan få i seg antibiotika resistente bakterier som kan skape trøbbel OM du blir syk av noe annet. En infeksjon i et sår feks.

Men jeg spiser kylling som før, er bare nøye med å tilberede den på riktig vis og vaske seg godt på hendene før og etter man har tatt i rått kjøtt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser bare av de som er frittgående. De som er innestengte i bur sprer sykdom lett mellom hverandre.

Anonymous poster hash: b823a...249

De som er såkalt frittgående sprer også sykdom lett seg i mellom. Ganske trangt mellom dem selv om de er "frittgående".

Anonymous poster hash: c092c...e5c

Skrevet (endret)

Man blir jo ikke syk AV kyllingen, men man kan få i seg antibiotika resistente bakterier som kan skape trøbbel OM du blir syk av noe annet. En infeksjon i et sår feks.

Men jeg spiser kylling som før, er bare nøye med å tilberede den på riktig vis og vaske seg godt på hendene før og etter man har tatt i rått kjøtt.

Mange kyllinger har bakterier med ESBL, en resistens mot de vanligste typene antibiotika. Disse bakteriene dør når du varmebehandler (pasteuriserer) maten. Du kan fint bli smittet av f.eks. ESBL enterobakterier selv om du er frisk dersom du behandler rå kylling uten å tenke på hygiene og krysskontaminering.

En bør derfor alltid bruke separat skjærebrett til kylling (ikke det samme som annet kjøtt) og vaske utstyr og hender etterpå. Ev bruke engangshansker.

Endret av Supraspinatus
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har sluttet for øyeblikket etter det. Kommer nok til å gjøre det etterhvert, men skeptisk enn så lenge.

Anonymous poster hash: 4d5a5...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...