Gå til innhold

Sukrin, lettbrus etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om lettbrus, alle typer sukrin, walden farms sjokolade syrup etc? Jeg bruker det selv hver dag fordi jeg trener masse, og det blir altfor kjedelig å ikke spise kjeks, sjokolade etc, derfor velger jeg heller de "sunne" alternativene med kunstig sukker. Jeg trives med det, og får ikke dårlig samvittighet. Har ikke hørt om noen i fitness miljøet eller ellers som har fått høyt kolesterol etc som folk mener man får, bortsett fra litt vondt i magen om det blir for mye på en gang. Jeg har aldri merket noe fysisk selv om jeg bruker det hver dag.

Hva syns dere om det? Trenger noen gode argumenter her..

Anonymous poster hash: f6602...2c1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er gjort noe forskning på dette, og den foreløpige konklusjonen er at det kan være svært kreftfremkallende. Det påvirker også blodsukkeret på en negativ måte og kan gjøre så bla milten jobber overtid.

Disse forskningene finner du om du søker på google på fake sugar, cancer, kolesterol, sugar

Anonymous poster hash: 884a5...db7
Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg unner meg cola zero/pepsi max i helgene/helligdager, og har en skje sukrin på havregrøten. Har ikke dårlig samvittighet da jeg tror kroppen har like dårlig av ordentlig sukker, men tror ikke det er bra med for mye heller da.

Men må jo være lov å kose seg litt!:)

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Jeg drakk pepsi max i dag fordi det har blitt litt vel mye godteri i jula. Jeg har ofte mye styr med magen og det hjelper litt på (i alle fall for sjela sin del) med en pepsi :nigo:

Ellers spiser jeg sjokolade, kjeks osv med vanlig sukker i. Jeg spiser generelt veldig lite av slike ting så for meg spiller det ikke noen stor rolle.

Endret av avocadoen
Skrevet

Det er gjort noe forskning på dette, og den foreløpige konklusjonen er at det kan være svært kreftfremkallende. Det påvirker også blodsukkeret på en negativ måte og kan gjøre så bla milten jobber overtid.

Disse forskningene finner du om du søker på google på fake sugar, cancer, kolesterol, sugar

Anonymous poster hash: 884a5...db7

Det du skriver er jo ikke sant. All forskning er foreløpig. Det er ingenting som er risset i stein. Noensinne. Alt kan, og skal utfordres. Og man kan aldri bevise noe sikkert. Standarden i dag er at det skal være 95% sjanse for at resultatene ikke var/er tilfeldige. Nok om det.

Når det gjelder kunstig søtning er det per dags dato ikke holdepunkter for å si at dette er farlig. Med de begrensninger metoder og varighet disse studiene har hatt. Jeg vil likevel ikke si at det betyr at det er sunt. Det er noe man ikke trenger, og det er garantert ikke noe som gjør maten sunnere. Om man ikke kan leve uten søtning og man slanker seg så kan det være fornuftig å bruke fremfor sukker, men da handler det om en gitt diett og ikke nødvendigvis sunnhet.

http://fitnessbloggen.no/aspartam-og-andre-sotstoffer-giftig/er en artikkel med masse referanser som kan leses om man ikke stoler på teksten i artikkelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...