Berit Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 (endret) Uff, det er trist å se på min katt som er så redd fyrverkeriet. Her smeller det som bare det allerede, og det har det gjort i perioder i mange timer allerede. Ser egentlig positivt på det meste, men fyrverkeri har jeg ikke noe til overs for i det hele tatt. Det er noe miljøsvineri, mye skader som følger og bortkastet, i mine øyne. Det er så mye vakkert ellers man kan fryde seg over. Så nyheter i går. Forferdelig bombing og raketter i Palestina. Deretter over til nyttårsften med raketter og fyrverkeri på gøy. Litt av en kontrast. Merkelig. Endret 31. desember 2014 av Berit 13
kråkefjas Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Så nyheter i går. Forferdelig bombing og raketter i Palestina. Deretter over til nyttårsften med raketter og fyrverkeri på gøy. Litt av en kontrast. Merkelig. HÆÆÆÆÆÆÆ? For fyrverkeri er akkurat det samme som bomber og granater. 3
Gjest Fluttershy Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 (endret) Loven sier vel at det er lov å skyte opp mellom 18.00-02.00 i dag...? Edit: Skjønner at pus synes det er skummelt, men du får prøve så godt du kan å roe han ned. Er heldigvis så heldig å ha en pus som ikke bryr seg i det hele tatt så lenge han er inne. Endret 31. desember 2014 av Fluttershy 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Det er alltid noen som kan finne noe negativt i hva som helst. God bedring. Anonymous poster hash: 3f2ef...e85 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Prøv å installere pus på rommet lengst inn i huset/leiligheten din med masse godbiter og leker. Det hjalp faktisk på min som også er livredd Anonymous poster hash: 74b87...e25
Berit Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2014 (endret) HÆÆÆÆÆÆÆ? For fyrverkeri er akkurat det samme som bomber og granater. Nei, heldigvis. Men noen ganger kan det høres ut, eller assosieres med, som det er bombing som skjer, men kan selvfølgelig ikke sammenlignes likevel. Loven sier vel at det er lov å skyte opp mellom 18.00-02.00 i dag...? Edit: Skjønner at pus synes det er skummelt, men du får prøve så godt du kan å roe han ned. Er heldigvis så heldig å ha en pus som ikke bryr seg i det hele tatt så lenge han er inne. Jeg har forstått at det bare er lov å skyte opp rundt midnatt, men ble nå litt usikker. Skal sjekke opp. Så godt du har en pus som ikke bryr seg. Min har søkt tilflukt under et lavt bord innerst i et hjørne. Den er stiv av skrekk. Prøver å være avslappet rundt og snakke rolig som om det ikke er noe å bry seg om. Han er vel også sur fordi han ikke får gå ut. Vi har det nå trygt og fint her inne Det er alltid noen som kan finne noe negativt i hva som helst. God bedring. Anonymous poster hash: 3f2ef...e85 Kan godt forstå du får det inntrykket av meg, men det stemmer ikke i det hele tatt. Vil heller ikke dømme de som feirer og synes det er stas med fyrverkeri. Og mange tenker vel at de vil fyre opp tidlig pga barn mm. Selv synes jeg bare ikke om akkurat det. Prøv å installere pus på rommet lengst inn i huset/leiligheten din med masse godbiter og leker. Det hjalp faktisk på min som også er livreddAnonymous poster hash: 74b87...e25 God idè. Han ligger igrunnen der hvor han selv synes det er aller tryggest å være nå. Han spiste sei tidligere i dag. Nå vil han ikke ha noe. Endret 31. desember 2014 av Berit 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Jeg er enig med deg ts, men tørr ikke si at det er det jeg mener. Det er så mange som har så sterke meninger (positive) om fyrverkeri, så det er vanskelig å ytre andre meninger. Du er tøff! Anonymous poster hash: 7619c...3ba 1
Cowboy Lotte Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Helt enig, det er som å skyte penger opp i lufta... I tillegg er det miljøfiendtlig... 7
Berit Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #9 Skrevet 31. desember 2014 Loven sier vel at det er lov å skyte opp mellom 18.00-02.00 i dag...? Ja, du har helt rett http://www.nrk.no/norge/fyrverkeri_-dette-har-du-lov-til-1.12124325
Gjest C'est la vie:) Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Fyrverkeriet er sløsing generelt. Min mening er at det kunne vært arrangert noe felles i byene, eller at nabolaget i det minste hadde spleiset på det og samlet seg til oppskytinger. Da ville det ikke vært rett på utsiden av hus og det ville blitt kjøpt mindre. Selvfølgelig har man ulik mening på dette, og fyrverkeri er veldig fint om se på. Likevel hadde jeg blitt like glad av å se én av hver sammen med naboene. God nyttår!
Gjest Sprettballen Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Jeg synes vel ikke at det er forkastelig dersom det blir vist moderasjon, men de mengdene som enkelte sender opp er tankevekkende.
Berit Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #12 Skrevet 31. desember 2014 Jeg er enig med deg ts, men tørr ikke si at det er det jeg mener. Det er så mange som har så sterke meninger (positive) om fyrverkeri, så det er vanskelig å ytre andre meninger. Du er tøff! Anonymous poster hash: 7619c...3ba Fint å høre at du er enig. Sier min mening om noen spør, men uttrykker også at jeg respekterer de som synes dette er så festlig. Vil ikke være en gledesdreper. Men nå fikk jeg veldig lyst til å si min mening på Kg her jeg sitter og hører på smell og det hagler av fyrverkerirester på taket. Ja, her jeg bor blir det fyrt opp helt vilt. Noen år har jeg reist bort da jeg ikke hadde noen dyr. Har også vurdert å ta katten med til et annet sted. Men tror likevel den har det best her hjemme. Det er tross alt bare en natt. Helt enig, det er som å skyte penger opp i lufta... I tillegg er det miljøfiendtlig... Fyrverkeriet er sløsing generelt. Min mening er at det kunne vært arrangert noe felles i byene, eller at nabolaget i det minste hadde spleiset på det og samlet seg til oppskytinger. Da ville det ikke vært rett på utsiden av hus og det ville blitt kjøpt mindre. Selvfølgelig har man ulik mening på dette, og fyrverkeri er veldig fint om se på. Likevel hadde jeg blitt like glad av å se én av hver sammen med naboene. God nyttår! Godt forslag. Jeg vet at det er slik i noen byer. Jeg bor litt utenfor en by, og her er det lov å skyte opp privat. Godt nyttår til deg også Jeg synes vel ikke at det er forkastelig dersom det blir vist moderasjon, men de mengdene som enkelte sender opp er tankevekkende. Ja, helt vanvittig.
kråkefjas Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 Noen bruker pengene sine på raketter, andre bruker de på telys og pyntegjenstander. La nå folk gjøre som de vil med egne hardt opptjente penger. 2
AmandaVI Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 Stakkars nabokatta fikk hetta av fyrverkeriet og pilte nedover gata som et olja lyn. Håper den ikke er borte for godt...
Pinkee Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 Her har det knattra siden i 14-tiden, synes det ødelegger hele fyrverkerisaken. Syntes det var ok, der jeg bodde før, plass med lite folk. der ble det skutt opp noen få tidlig på kvelden, og så skikkelig rundt midnatt. Men, her jeg bor nå, utkant av en by, så har det som sag gått i ett nesten hele dagen. Blir rett og slett drittlei. Kommer aldri til å forbinde fyrverkeri med noe positivt/start på nytt år mer. Heldigvis, pus tar det ganske rolig, ligger og koser seg i sofaen. 3
Gjest Gaea Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Synes fyrverkeri bare er tull. Jo da, pent nok å se på... Men dyrt, farlig, skader miljøet, gjør det umulig å sove og verst av alt så skremmer det dyr. Synes det er egoistisk å bare gi blaffen i sistnevnte, det er ikke bare husdyr som skremmes, men ville dyr som ikke kan søke støtte av hjemmet/eier også. Kan ikke akkurat sammenlignes med at noen bruker pengene sine på en pyntepute, det går jo ikke ut over noen.
masekopp Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 Jeg har ikke noe imot raketter sånn sett, men jeg syns at i hensyn til dyr og mennesker som er redde burde man holde seg innenfor de lovlige tidspunktene. Ellers så begynner jeg å lure på hvor mange i dette landet som driter penger. Man sprenger jo mer eller mindre penger i luften. 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 Det er jo din egen skyld at du ikke har lært opp dyret ditt til å takle smell. Et lite tips: Å trøste og kose med dyret hjelper ikke. Det bare bekrefter ovenfor dyret at det faktisk er noe skummelt og farlig med smell og lysglimt, ellers ville du jo ikke trøstet det slik... Anonymous poster hash: 0a51f...4b0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 Man kan prøve å konsentrere det til timen før og etter midnatt i allefall. Men fyrverkeri er etter min mening for det meste positivt, det genererer arbeid og (barnslig) glede hos både barn og voksne. Dessverre noen idioter som ikke greier å lese instruksene og skader både seg selv og andre, og deretter skylder på fyrverkeriet. Anonymous poster hash: 2f69c...2a7
Calypso Skrevet 1. januar 2015 #20 Skrevet 1. januar 2015 ...i tillegg til de andre negative tingene som er nevnt (og som jeg er enig i) så gidder jeg ikke lenger å gå ut ved midnatt for å se på raketter for når man har sett det i mange timer allerede så blir det ikke lenger spesielt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå