AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Jeg er godt medisinert, og har selvinnsikt og stålkontroll på sykdommen. Jeg er empatisk og snill. Likevel blir jeg gående ensom, fordi de jeg dater flykter hals over hode når de hører diagnosen. Ja, ja...godt nytt år folkens. Anonymous poster hash: 20bb9...09d
Gjest Faerunpedia Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Hvor raskt forteller du dette? Er nok en fordel å ikke fortelle det for tidlig. Mange bipolare er i forhold.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Hmmm ganske tidlig. Jeg vil ikke føre noen bak lyset, og kaste bort tiden deres. Anonymous poster hash: 20bb9...09d
Gjest Faerunpedia Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Hmmm ganske tidlig. Jeg vil ikke føre noen bak lyset, og kaste bort tiden deres. Anonymous poster hash: 20bb9...09d Men hvis du har det under kontroll burde det ikke være så stort problem. La dem bli kjent meg først. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å være i et forhold med en bipolar hvis jeg hadde sett at personen hadde taklet sykdommen, men kunne nok fått kalde føtter dersom han hadde sagt dette helt i begynnelsen. Uansett har man jo en lengre datingfase og man fører da ingen bak lyset.
Gjest Nanna87 Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Huff da. Synes litt synd på deg. Hva med å ikke fortelle om dette i første omgang?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Takk for svar. Jeg får prøve dette med å vente. Vanligvis er jeg åpen om sykdommen, har god jobb og en masse venner. Jeg søker også karer som er ferdig med barneproduksjon siden dette er så arvelig En skulle tro det kunne ordne seg. Anonymous poster hash: 20bb9...09d
Gjest Klaveret Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 La de bli kjent med DEG. Du ER jo ikke sykdommen din.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Har også bipolar lidelse, men fungerer godt i arbeidslivet og sosialt. Jeg har slitt med samme problem som deg, TS vedr dating og åpenhet. Men har valgt å fortelle om diagnosen når vedkommende har blitt kjent med meg først. Og har skjelden opplevd negativ respons på det 😊 Lykke til! Anonymous poster hash: b13af...952 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Takk for positive ord Anonymous poster hash: 20bb9...09d 1
Gjest Vux Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Det finnes helt sikkert en del som faktisk ikke blir brydd av å skulle forholde seg til noen med en slik diagnose.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 Takk for det Vux. Ja, selv om der er mye stigmatisering ute og går, er også mange veldig åpne Anonymous poster hash: 20bb9...09d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 Husk at du ikke ER diagnosen din. Siden du har så god kontroll på sykdommen er det vel ingen vits i at en diagnose får så stort fokus at du forteller det tidlig? Diagnosen bipolar er dessvere stigmatisert og jeg tror det er smart hvis du først lar de se at du fungerer flott i dagliglivet. Da vil nok ikke det at du har noen diagnose spille noen rolle - tror jeg. Anonymous poster hash: b8300...acd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 Jeg håper det AB. Identifiserer meg ikke så mye med tilstanden, hvis vi ser bort fra alt det kreative ved den Jeg skal følge rådet deres neste gang jeg dater. Anonymous poster hash: 20bb9...09d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2015 #14 Skrevet 17. januar 2015 Jeg er godt medisinert, og har selvinnsikt og stålkontroll på sykdommen. Jeg er empatisk og snill. Likevel blir jeg gående ensom, fordi de jeg dater flykter hals over hode når de hører diagnosen. Ja, ja...godt nytt år folkens.Anonymous poster hash: 20bb9...09d Jeg er også bipolar. Er ikke riktig/ godt medisinert og har på ingen måte stålkontroll på sykdommen, men jeg har kjæreste. Når du har ting så godt under kontroll som du har, så ville jeg avventet å informere om sykdommen. Den er veldig stigmatisert, og det er utrolig mye fordommer der ute. Kan jeg spørre deg hvordan du har fått kontrollen og hva slags medisiner du tar? Det virker så utopisk å få orden på det. Hvor lang tid har du brukt på å få kontroll? Tror ting vil ordne seg for deg, masse lykke til! Anonymous poster hash: 787b5...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå