Cata Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 I år som i fjor og i forfjor er vi nok flere som sitter alene og "feirer" nyttår. Noen savner kanskje et slags fellesskap for småsludring, filosofering og feiring i løpet av kvelden. Velkommen inn hit. *pinnekjøttet står og koker* 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Jeg blir litt lei meg for at så mange tenker at nyttårsaften er en trist dag å være hjemme. Når jeg tenker tilbake, har jeg ikke EN minneverdig nyttårsaften å se tilbake på utover det normale da, med god mat og vennesludring, akkurat som en lørdagsaften. Håper det blir en koselig tråd og uten for mye sutring fordi *jeg sitter alene ikveld* Godt initiativ Cata. Anonymous poster hash: 46d44...506 3
Sylvari Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Skal være barnevakt, så blir her ikveld jeg også.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Trenger vi en definisjon på ordet alene her i tråden? Jeg feirer med mann og barn, men savner spesielt mamma og søstera mi. Skulle gjerne hatt de med oss, men de er på en annen kant av landet. Anonymous poster hash: aec9c...53d
Cata Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2014 Velkommen inn i tråden. Og, neida, her definerer vi ikke "alene". Selv om den i utgangspunktet er tenkt for dem som faktisk sitter alene i stue/hybel/hotellrom/jobb så er alle velkomne innom.
Sylvari Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Velkommen inn i tråden. Og, neida, her definerer vi ikke "alene". Selv om den i utgangspunktet er tenkt for dem som faktisk sitter alene i stue/hybel/hotellrom/jobb så er alle velkomne innom. Har du virkelig klart å gå ned 18 kilo? Kjenner jeg blir noe misunnelig =p
Cata Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2014 Har du virkelig klart å gå ned 18 kilo? Kjenner jeg blir noe misunnelig =p Ja, jeg har det. Over lang tid riktignok. Jeg brukte nesten et år på det. Nå er kunststykket å holde seg der. . Foreløpig har det gått bra, men tør ikke føle meg på den sikre side før det er gått et par år, og knappest nok da. Det er lett å falle tilbake til gamle synder.
smilo Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Jeg sjekker inn i denne tråden. Skal lage middag til meg og ene sønnen, men han drar ut på by'n etterpå,så da blir jeg alene her hjemme. Jeg synes nyttårsaften er en grei kveld å reflektere over det året som har gått og se frem mot det året som kommer, men litt selskap i stedet for den tragiske TV'n er helt fint
AryaUnderfoot Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Skal også være alene i kveld av diverse årsaker og synes det er utrolig trist faktisk, aldri vært det før. Egentlig går det fint for meg men er sårt når alle spør hva eg skal og så må jeg svare at jeg skal være hjemme og så syns de liksom litt synd på meg men inviterer meg heller ikke med de. Håper at jeg ikke sitter alene neste år, ikke fordi det ikke er greit å sitte alene, men fordi jeg har funnet gode venner eller en spesiell å dele livet med. 1
minister-mio Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Hva er planen i kveld da folkens? Noe godt på menyen? Raketter? Hva skal vi virtuelt skåle med hverandre i?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Hva skal dere ha å kose dere med ikverld mtp på mat? Jeg skal kose meg med andebryst og godt tilbehør. Og skjokolademosse til dessert. Anonymous poster hash: 3743d...8ad 1
Gjest Indiana Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 Synes det er helt greit å være aleine, jeg. Hadde vært kjekt med en pikk å sitte på, men null stress, i grunn. Har en date med Mr. Vodka og Norman Bates <3 Godt nyttår, a! 2
Cata Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #14 Skrevet 31. desember 2014 Hva skal dere ha å kose dere med ikverld mtp på mat? Jeg skal kose meg med andebryst og godt tilbehør. Og skjokolademosse til dessert.Anonymous poster hash: 3743d...8ad Her blir det pinnekjøtt. Og så lurer jeg på om jeg skal lage gele og vaniljesaus til dessert. Etter det mektige pinnekjøttet orker jeg ikke noen voldsom dessert, nemlig.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 For meg blir det enkelt i dag da jeg ikke hadde energi og fantasi: fjordland juletallerken. Den drikker jeg nok øl til. Senere har jeg en god dessertvin i kjøleskapet som kan bli god alene eller med dessert. Det kommer jo an på hvor mett man er. Planen er egentlig å slappe av med tv eller en god bok. Og sludre litt her. Rundt midnatt - hvis det er oppholdsvær - kan jeg ta turen opp bakom her ca 10 minutters gange og få med meg fyrverkeriet i hele Bergen. Vet ikke helt om jeg gidder hvis det regner. Det viktigste for meg er å slappe av siden jeg har hatt en lang og anstrengende høst
smilo Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Jeg skal lage kylling og ris til meg og min sønn. Det skyldes ned med hver sin øl, eller muligens en flaske julegavevin til meg og øl til ham Etterpå blir det muligens litt mer vin utover kvelden. Om jeg orker går jeg ut ved midnatt og ser på fyrverkeriet. Ellers blir jeg sittende inne og nyte varmen. Ser nemlig en del fra stua også. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Jeg er alene, men ikke ensom. Kveldens plan er å skrive en oppsumering av året i dagboken min, se på en Chaplin-film eller Olsenbanden (har ikke bestemt meg enda), spise kalkun, spise riskrem, sjokoladekake, pepperkaker og kokkosmakroner. :D Kvart på tolv kler jeg på meg yttertøy (frem til det subber jeg i pysj) og setter meg ut for å se på fyrverkeri. Så mer film. Anonymous poster hash: 2cfea...c46 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Jeg blir med jeg og En liten vertinnegave til Cata: Anonymous poster hash: 00d25...a75 3
sofie777 Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Jeg er enig med det AryaUnderfoot har skrevet. Men har lagt opp dagen etter tv. Snart er det Last Night of the Proms, det skal jeg ha i bakgrunnen. Så ser jeg nok Istid 4, regner jeg med. Jeg skal ha med meg Kongens nyttårstale og dagens julenøtter før jeg ser Hypokonderen og den tradisjonelle kongelige varietéen. De har varslet dårlig vær, så jeg vet ikke om jeg går ut, men jeg kan se mesteparten av hovedfyrverkeriet i byen fra stuevinduet, så jeg ser nok på det. Om en time sender de opp raketter her i området, for barna, det er riktignok bak noen trær, men tror jeg får med meg det meste innenfra der også.
minister-mio Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 Jeg blir med jeg og En liten vertinnegave til Cata: Anonymous poster hash: 00d25...a75 At man kunne glemme. Til Cata:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå