Gå til innhold

Selvbruning som holder og ikke stinker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år. siden jeg gikk i 7.klasse har jeg benyttet selvbruning siden jeg ikke blir særlig fort brun hverken i sollys eller solarium. Jeg har prøvd mange forskjellige sorter, men jeg finner ingen jeg er fornøyd med. De stinker og når de fyrst slutter å stinke begynner de å flasse. Jeg skrubber meg hver gang før jeg påfører men likevel flasser det av etter 2-3 dager (ikke akurat flass, men det går bort noen steder og blir skjoldete, f.eks der jeg har bh-en, og sitter kraftig igjen andre steder, f.eks. på undersiden av armen nesten i armhulen) og når jeg dusjer flasser det. Det gjør at jeg synes det er et for stygt underlag til å påføre mer, så jeg skrubber bort alt og det samme skjer om og om igjen.
Alt dette styret fikk meg til å vurdere melanontan. Jeg var på nippet til å bestille, før jeg innså at om jeg gjorde det var det noe seriøst galt med meg. Nå har jeg ikke brukt selvbruning på lenge, men skal begynne på igjen.
Så, hva er den beste selvbruningen du har prøvd? En som holder lenge og har lite lukt. Samme om det er spray, mouse eller krem :)

Anonymous poster hash: ec4c7...670
Videoannonse
Annonse
Gjest bamsemumsa
Skrevet

Ikke skrubb huden flere ganger i uka. Smør inn kroppen med en god fuktigshetskrem hver gang du dusjer. Og spesielt etter du har skrubbet huden og før du tar på selvbruningskrem. Tørr hud gir skjolder. Alt beror på fuktighet. Så smør deg med krem!!:-)

• Liker 1
Gjest Gemini7
Skrevet

St.tropez, Fake bake og Lancome har jeg vært fornøyd med. lukter lite/ingenting, sitter godt, flasser ikke og gir bra farge

Skrevet (endret)

Anbefaler selvbruning fra He-Shi. Den er superenkel å påføre (med hanske) og gir et langvarig og naturlig resultat. Får selv NULL farge i sola, så denne er gull for meg. Kjenner ikke lukten i det hele tatt og den tørker fort inn i huden. Har prøvd det aller meste (ink flere fra st.tropez), men dette er min absolutte favoritt!

Endret av chrisphix
Skrevet

St.Tropez!! Brukt den i mange år :strix:

Skrubb deg, IKKE ha på fuktighetskrem FØR selvbruning!! Det skal på morgen og kveld dagen ETTER.

Skrevet

Av de jeg har prøvd har jeg endt opp med å sverge til Cosmica (den store, brune tuben med transparent lokk) som man får kjøpt på de fleste apotek. Den er super.

Skrevet

Farger det av på hvitt sengetøy og klær de fra St.Tropez?

Anonymous poster hash: 80b0f...fc8

Skrevet

Spraytan har oftere mindre lukt enn kremtan.

Men om du bruker kremtan med fuktighet, sitter fargen litt lengre, fordi det krever mindre vedlikehold. For eksempel Dove. Den er ikke kjempedyr, og den har mye fuktighet. Men den bør nok brukes to ganger (altså to dager på rad) før man får betydlig mer farge.

Dessverre lukter den ikke så veldig godt. Derfor bruker jeg å smøre meg om kvelden, sånn at det virker om natten, så tar jeg en kjapp dusj om morgenen for å kvitte meg med lukten.

MEN FOR Å BEHOLDE FARGEN LENGER, må du huske å fukte huden! Er huden din tørr, skaller fargen av. Og det ser absolutt ikke bra ut. Men ikke fukt deg etter at du har påført selvbruning. Vent til det har gått minst åtte timer.

Ikke skrubb huden flere ganger i uka. Smør inn kroppen med en god fuktigshetskrem hver gang du dusjer. Og spesielt etter du har skrubbet huden og før du tar på selvbruningskrem. Tørr hud gir skjolder. Alt beror på fuktighet. Så smør deg med krem!!:-)

Aldri smør deg med fuktighetskrem før du selvbruner deg! Huden må være HELT ren.

Om du i det hele tatt får noen effekt av brunfargen med fuktighetskrem under, vil det bli skjoldete og skyldes lett av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...