Gå til innhold

200 venner på Facebook. Tenker du noe om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 210 venner på FB ca. Synes du det er lite? jeg føler meg fornøyd med det men ser jo at det virker aller mest normalt med 700 stykker. Tenker du at jeg er usosial?

Anonymous poster hash: 4885c...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker absolutt ingenting

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker ikke noe som helst om det. Jeg vet at det er noen som gjør det, men at de i det hele tatt sjekker opp hvor mange venner folk har på Facebook sier da mer om dem enn noe annet. Nei, det er heller ikke teit å ha 200 venner på Facebook. Hvorfor skulle det være det? Er det bedre å ha hundrevis av venner på Facebook som man aldri snakker med og heller ikke hilser på i virkeligheten?

Anonymous poster hash: 1d329...f4b
  • Liker 3
Skrevet

Tror ikke 700 er så normalt

Tenker at enkelte er mer selektive med hvem de legger til som venn på facebook mens andre legger til alle de kjenner eller har møtt

Men bryr meg lite om hvor mange venner folk har på facebook

Anonymous poster hash: 11808...e11
Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg tenker at du er i samme båt som meg. Jeg er ca der i antall venner på FB og ser ikke noe galt i det. Jeg sitter ikke akkurat og savner flere fjesbokvenner.

Skrevet

Hva er jeg da som ikke har fb? Totalt lost? Det er vel hvordan du omgås folk irl som teller?

• Liker 3
Skrevet

Tenker egentlig ikke noe om det. Men tenker vel heller at de som har veldig mange facebook venner er mye på facebook og muligens ikke har mange ordentlig venner utenom der.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har 40 venner på facebook og syns ærlig talt jeg har litt mange da fler av dem er bare bekjente som jeg igrunn aldri snakker med..

Men virker jo som ca 200-400 er normalen ut ifra det jeg kan huske mine venner har hatt. Men at noen skulle bry seg om antall venner på facebook er i seg selv uforståelig for meg...

Trodde ikke face var en konkurranse om å ha flest venner og flest likes, men virker jo som om fler og fler detter utpå..

• Liker 6
Skrevet

Om du er fornøyd med 200 venner på FB, så er det dette som er riktig for deg. Du trenger i hvert fall ikke å bry deg om hva andre tenker om det.

Om folk virkelig henger seg opp i hvor mange venner andre har på FB, så har de ganske patetiske liv :P

Anonymous poster hash: 50b4b...455
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er postivt. Har selv hatt altfor mange venner på Facebook, men slettet nesten alle og beholdt kun ordentlige venner på vennelisten - og det ser jeg at mange andre på vennelisten min også har gjort.

Det er jo ikke noe problem å få mange venner på Facebook, syns det er litt desperat :) Ikke meningen å fornærme noen, det er bare min mening. Det var jo masse randoms, folk jeg hadde møtt på byen, folk jeg hadde møtt én gang, folk jeg hadde hilst på et par ganger, etc. som hadde lagt meg til og disse hadde svært mange venner, men en forstår jo at ingen har kontakt med så mange daglig, det er bare litt desperat å legge til alle en har snakket med.

Anonymous poster hash: 6bd0b...2c1
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bryr meg overhodet ikke. Selv har jeg cirka 450 venner på Facebook, men jeg har skjult vennelisten min for både venner av meg og andre, så det er det kun jeg som ser. Det er sikkert litt sært det også, i noens øyne, men det får så være.

Anonymous poster hash: a66f3...3cc
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Nei. Hvem bryr seg om sånt?

Endret av KaDust
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg overhodet ikke. Selv har jeg cirka 450 venner på Facebook, men jeg har skjult vennelisten min for både venner av meg og andre, så det er det kun jeg som ser. Det er sikkert litt sært det også, i noens øyne, men det får så være.

Anonymous poster hash: a66f3...3cc

Det har jeg også gjort. Og det er flere andre som har gjort det også. Det er ikke spesielt sært.

Anonymous poster hash: 1d329...f4b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv vært den som har hatt rundt 700 venner på Facebook hvor jeg endte opp med å sette meg ned og slette rundt 500 av dem. Sitter nå med ca 200 venner som jeg faktisk vet hvem er og som jeg faktisk ikke har noe i mot å se i feeden.

Det ble rett og slett bare irriterende og kjedelig å skulle være venner med så mange mennesker som jeg rett og slett ikke hadde noen interesse av. Feeden min ble ryddigere og mer interessant etter jeg ryddet opp og jeg har aldri hørt at noen har reagert på antallet venner jeg har nå. Folk som kjenner meg vet at jeg har et aktivt liv og har mange venner irl, så de vet at antallet venner på Facebook ikke gjør meg til en "taper" eller noe. Det er bare dritdeilig å ha folk jeg faktisk kjenner og er interessert i å lese om. Ikke minst å være trygg nok på meg selv til å vite at et tall på Facebook-siden ikke påvirker humøret eller selvfølelsen min på noen som helst måte.

Det samme gjelder likes. Folk som blir utrygge på seg selv av å få <50 likes på profilbildet sitt burde logge av for noen år og vokse opp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 191 venner på facebook. Bryr meg ikke om antall lenger, slik jeg gjorde før. Har aldri hatt mer enn 200 venner uansett.

• Liker 1
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Tenker at det er et helt normalt antall.

De som har 1500 venner har som regel ikke nære relasjoner til disse uansett, men folk har jo ulik interesse av Facebook. Jeg foretrekker å begrense antall venner, fremfor å maksimere det. Kunne lett doblet vennelisten min (har vel 300), men hva er verdien i det?

:)

Skrevet

Før, da Facebook var nytt i Norge, hadde jeg alt for mange "venner" på Facebook. Folk la til meg så fort de hadde møtt meg på en fest og det samme gjorde jeg.

I ettertid har jeg derimot skjønt hva Facebook egentlig er, og jeg har etter det aktivt slettet folk jeg ikke har kontakt med over tid. Nå ligger jeg på rundt 200 selv. Familie og nære relasjoner er åpenbart med på vennelisten uansett, men venners venner jeg ikke lenger har kontakt med nøler jeg ikke med å slette. Det samme gjelder kollegaer og folk som legger meg til i jobbsammenheng: de blir ikke Facebook-vennen min. Punktum. De kan nå meg på andre sosiale medier.

Gjest Enhjørning
Skrevet

Nei, tenker da absolutt ikke over det. Har selv rundt 200 venner (209, jeg sjekket nå) på fb og er fornøyd med det :) Om det plager deg at andre ser det (eller du bare har lyst) kan du derimot enkelt skjule vennene dine for andre :)

AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg har 3 :)

Anonymous poster hash: 937c6...036
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...