Gå til innhold

Mye alkohol i julen og nå mulig festeblødning!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at jeg kanskje har festeblødning.. Tok test for et par dager siden, men neg. Men da var det vel uansett for tidlig. Men- har drukket mye øl nesten hver dag i julen. Hvis jeg må er gravid, når vil test vise? (Forventa mens er 9 dgr til, men har nettopp sluttet på pring, så ikke godt å si) og all denne alkoholen, foster må jo ha blitt veldig skadet?:( :(

Anonymous poster hash: 4d8f6...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden drikker du så mye når du forsøker å bli gravid?

Anonymous poster hash: 382f9...ca7
  • Liker 3
Skrevet

Det er jo overhodet ikke sikkert det er festeblødning, det kan være helt vanlig spotting.

Det er dessuten såpass tidlig at hvis du er gravid, så har det mest sannsynlig ikke gjort noen skade (men skal man være på den sikre siden bør man unngå alkohol).

Ville ikke bekymret meg om jeg var deg, men ligget unna alkohol fra nå av hvis du tror du kan være gravid. :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis mens er om ni dager er det ca 4 dager siden du hadde eggløsning. Så hvorfor tok du en test for 2 dager siden? Det er også noe tidlig for evt festeblødning.

Det er også så tidlig at litt alkohol mest sannsynlig ikke har noe å si.

Anonymous poster hash: 4a66f...442
Skrevet

Det er ufattelig mange som blir gravide uten å vite det og som har levd et vanlig liv med både alkohol og røyk. På 80 tallet levde vel nesten alle mødre slik og det ble nå friske barn av min generasjon ;)

Så lenge du stopper med alt når du oppdager at du er gravid så er det sjeldent at det ikke går bra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når egget er på vei nedover for å feste seg er det jo nettopp ikke festet, det betyr at det ikke er koblet til kroppen din og får ikke tilførsel av noe, så alkohol har ikke noe å si

Anonymous poster hash: 4c88d...f74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Generelt sparer du deg for mye bekymringer hvis du venter med å få panikk til du vet om det faktisk er noe å få panikk for. Det kan være en festeblødning, men det kan også være vanlig spotting.

Og for bare 10-15 år siden var det helt vanlig å ikke vite at man var gravid før ikm. Jeg ville ikke bekymret meg, men tatt det rolig fra nå :)

Anonymous poster hash: c9130...3ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når egget er på vei nedover for å feste seg er det jo nettopp ikke festet, det betyr at det ikke er koblet til kroppen din og får ikke tilførsel av noe, så alkohol har ikke noe å si

Anonymous poster hash: 4c88d...f74

Dette er feil. Alle kroppens celler påvirkes av alkohol også ufestede embryo.

Anonymous poster hash: 50ad6...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på p piller og fant ut at jeg var gravid i midten av januar. Da viste testen 3+ og lege og ultralyd sa at jeg var 6 uker på vei. Jeg hadde ingen planer om å bli gravid og hadde levd som vanlig og både drukket og røyket innimellom. Det har gått veldig bra med barnet som nå er 4 år. Jeg bekymret meg masse jeg også, men det var liksom ikke veldig mye jeg kunne gjøre annet en å slutte med alkohol og røyk ( og alt det andre) så fort jeg fant ut at jeg var gravid. I de fleste tilfeller går det bra. Og igjen du får ikke gjort så mye med det om du faktisk er gravid.

Anonymous poster hash: 75bc6...ad4

Skrevet

Jeg gikk på p piller og fant ut at jeg var gravid i midten av januar. Da viste testen 3+ og lege og ultralyd sa at jeg var 6 uker på vei. Jeg hadde ingen planer om å bli gravid og hadde levd som vanlig og både drukket og røyket innimellom. Det har gått veldig bra med barnet som nå er 4 år. Jeg bekymret meg masse jeg også, men det var liksom ikke veldig mye jeg kunne gjøre annet en å slutte med alkohol og røyk ( og alt det andre) så fort jeg fant ut at jeg var gravid. I de fleste tilfeller går det bra. Og igjen du får ikke gjort så mye med det om du faktisk er gravid.

Anonymous poster hash: 75bc6...ad4

Ikke for å være ekkel eller noe, men konsekvensene av alkohol i svangerskapet er ikke nødvendigvis noe man oppdager når barnet er lite, og det trenger ikke være "alvorlige" skader. Blant annet knyttes vel adhd til alkohol i tidlig svangerskap (men det er vel ingen sikkerhet på om den sammenhengen faktisk eksisterer - dette er VANSKELIG å forske på). Så selv om barnet er fysisk frisk, kan det ha tatt "skade" av alkohol på andre måter.

Men som du sier, det hjelper lite å bekymre seg når gjort er gjort,og mest sannsynlig går det bra. Men det tryggeste er nok å ligge unna alkohol når man prøver, nettopp fordi man ikke vet noe sikkert.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og svar til dette.

Frk.K, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...