Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i en liten pengekrise akkurat nå, og lurer på om det er mulig å få forskudd på arv..

Min far døde for 17 år siden, og vi ungene har ikke fått arven enda. Det er snakk om et hus som moren min ikke har giddet å selge før nå(ca noen uker siden). Men huset er ikke solgt, og vi vet ikke hvor lang tid det kommer til å ta.

Så det jeg lurer på.. Er det mulig å få forskudd på huset?

Anonymous poster hash: d3b0e...b8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, du får jo ingenting før pengene fra salget er på konto. Hvor skal du ta de pengene, staten?

Anonymous poster hash: 5dda0...7bb
Skrevet

Ingen har krav på eller kan gjøre krav på å få arv. Din mor kan sitte i uskifte til hun dør, uten å gi deg en krone.

Anonymous poster hash: 75e85...506

• Liker 3
Skrevet

Ehhh.. De var aldri gift så.. The jokes on you mate.

• Liker 1
Skrevet

Hei. Jeg er i en liten pengekrise akkurat nå, og lurer på om det er mulig å få forskudd på arv..

Min far døde for 17 år siden, og vi ungene har ikke fått arven enda. Det er snakk om et hus som moren min ikke har giddet å selge før nå(ca noen uker siden). Men huset er ikke solgt, og vi vet ikke hvor lang tid det kommer til å ta.

Så det jeg lurer på.. Er det mulig å få forskudd på huset?

Moren din skal selge huset etter en mann hun aldri var gift med?

Hvis faren din har vært død i 17 år, burde jo du og søsknene dine ha solgt huset. Eide de huset sammen som samboere eller noe?

Har sett spørsmålet blir stilt flere ganger før. Kan jeg få forskudd på arven?

Arv er ikke noe man har krav på før noen er døde. eller de som forvalter arven, hvis den ene parten sitter i uskiftet bo bestemmer at dere barn skal få.

Og som andre sier her, hvor skal disse pengene hentes i fra. Du har ikke krav på noen arv.

Men må si jeg ikke skjønner noen ting av dette.

Hva har din mor med dette huset å gjøre hvis de aldri var gift? Hvorfor har ikke arven etter din far blitt gjort opp?

Eide de huset sammen og dere barn har skrevet under på at hun kan sitte i uskiftet bo?

Selges huset og moren din deler med dere, får du vel pengene da.

Anonymous poster hash: 9e582...3ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...