Gjest Pet Skrevet 30. juli 2004 #1 Skrevet 30. juli 2004 Å så forbanna jeg er på røykeloven! Har stått ute med den ene armen ute og den andre inne for å få lov til å ta en røyk. Første gang jeg er ute etter at loven trådte i kraft og for noe forbanna tull! Hvorfor kan vi ikke sitte ute og nyte en øl etter kl ti? Nei, da nå vi inn! Og der er det røykeforbud! Fy faen! i Oslo går det ikke an og ta en øl og en røyk samtidig etter kl ti. Emigrer!
OrginalMartin Skrevet 30. juli 2004 #2 Skrevet 30. juli 2004 Hva med å prøve å røyke litt stille? Ikke patte så høyt at noen hører det og så samtidig holde røyken inne og la den duve beskjedent ut av øregangene? Kan da ikke tro at noen legger merke til det hvis du prater samtidig?
Gjest Pet Skrevet 30. juli 2004 #3 Skrevet 30. juli 2004 Jeg var faktisk i krysset Schweigaardsgate / Oslogate hvor det er mye tungtrafikk og der var det ikke lov og røyke ute. Hvem forstyrrer, evt forurenser vi mer enn røykere?
Gjest Pet Skrevet 30. juli 2004 #4 Skrevet 30. juli 2004 La nå ihvertfall folk sitte ute og ta seg en røyk og en pils i sommermånededene hvor vi ikke plager noen innendørs! Sjenkeringen kombinert med røykeloven gjør meg Pissed Off!
Gjest MrsL Skrevet 31. juli 2004 #5 Skrevet 31. juli 2004 Får dere ikke drikke øl ute etter kl., 22.00? Hva i all verden er begrunnelsen for det? Har man ikke skjenkebevilgning ute etter det tidspunktet? Helt sykt :o
Rapitap Skrevet 31. juli 2004 #6 Skrevet 31. juli 2004 Det er så mange rare regler om tak og vegger som må kunne taes bort eller persienner som kommer nedover og sånt sykt noe. Her i Bergen sitter alle på fortauene nå...
bippbipp Skrevet 31. juli 2004 #7 Skrevet 31. juli 2004 Det fant jeg også ut, sist lørdag når jeg var i Holmestrand. Etter kl. 22:00(eller mulig at det var 00:00) fikk vi jommen ikke sitte ute med halvliteren samtidig som vi tok oss en røyk. Jeg ble så irritert at da jeg satt med min Irish coffee litt senere gjemte jeg den i veska og gikk ut. Da var det ingen som sa noe. Satt helt åpenlyst og drakk mens vakter kom og gikk. Tenker med grøss og gru på vinteren og ser for meg masse klabb og babb.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 31. juli 2004 #8 Skrevet 31. juli 2004 Kanskje du egentlig burde være mest sint på deg selv, for at du i det hele tatt begynte å røyke?
Rapitap Skrevet 31. juli 2004 #9 Skrevet 31. juli 2004 I Skudnes måtte jeg ut, for å røyke. Tok pilsen med meg, men der kom servitøren etter og tok hele øl'en fra meg fordi klokken var ett eller annet?! Hva faen?! Klokken?! Argh! :evil: Hater formynderi!!!!!
Gjest TomKrus Skrevet 31. juli 2004 #10 Skrevet 31. juli 2004 Med den nye røykeloven må de gjøre noe med sjenketidene. Poenget med begrenset servering ute er jo muligheten for bråk, men det blir da vitterlig uansett uro når alle må ut for å røyke, og da kan de vel liksågodt ta med seg pilsen og. Blir litt dumt å håndheve lover bare fordi de finnes, men ikke lenger har en funksjon.
bippbipp Skrevet 31. juli 2004 #11 Skrevet 31. juli 2004 Det som er tåpelig er at det ene stedet kan du ta med deg både mat og drikke ut, men på de fleste steder er ikke det lov. Var på et sted hvor jeg skulle ut på balkongen for å ta meg en lenge etterlengtet røyk. Tok med meg halvliteren for å kose meg. Var tørst også etter en lang shoppingrunde. Men da ble jeg stoppet av en streng dame som sa: det er ikke lov til å ta med drikke ut! Ble så irritert da. :evil:
virre Skrevet 31. juli 2004 #12 Skrevet 31. juli 2004 Får dere ikke drikke øl ute etter kl.' date=' 22.00? Hva i all verden er begrunnelsen for det? Har man ikke skjenkebevilgning ute etter det tidspunktet? Helt sykt :o[/quote'] I Oslo har man innført en "skjenkering", som sier at de delene av sentrum som er mest bebodd ikke har lov til å ha uteservering etter kl 22, samt må (måtte iallefgall da jeg sjekka sist..) stenge kl 01. Det har ført til noen morsomme grenseganger, bl.a. på Grønland (hvor Pet hadde vært). Ett utested (Gloria Flames) har innedelen sin innenfor ringen, mens de har uteserveringen utenfor ringen. (hadde? Lenge siden jeg har vært der - mulig de har fått kranglet seg innenfor) Altså: Uteserveringen ligger i et definert boområde, men ikke selve baren vegg i vegg.
Gjest MrsL Skrevet 31. juli 2004 #13 Skrevet 31. juli 2004 Fy søren så mye forskjellige regler det opereres med.
virre Skrevet 31. juli 2004 #14 Skrevet 31. juli 2004 Ikke sant... Om å gjøre å holde tunga rett i munnen, altså!
Rufus Skrevet 31. juli 2004 #15 Skrevet 31. juli 2004 Fy søren så mye forskjellige regler det opereres med. :enig_animasjon: Her i by´n har et sted med uteservering også begynt å tilby pledd ...men de stenger jo uteserveringen alt for tidlig uansett - for den stenger jo fortsatt før serveringen inne... Så vi har nesten sluttet å gå ut, vi....fra ca 3 helger pr mnd til 2 ganger på 2 måneder! Sparer jammen mye penger på sånt og hjemmefester er jo også veldig hyggelig....
Gjest Pet Skrevet 31. juli 2004 #16 Skrevet 31. juli 2004 Er det noen som vet hvor grensen for sjenkeringen går?
smykkeskrin Skrevet 31. juli 2004 #17 Skrevet 31. juli 2004 Folkens, det er ikke meningen å være frekk når jeg sier dette, MEN dt må sies. Jeg er ikke røyker. Tenk deg at noen skulle TVINGE deg til å ikke røyke? Hadde ikke du blitt sur da, hvis du ikke fikk røyke noen steder? Når det er gjort, tenk dere motsatt situasjon. Jeg drar på bar for å drikke, og får ufrivillig røyk ned i lungene mine. Helseskadelig røyk. Og inntil nå har det ikke vært mulig å forhindre dette. Da ville jo dere bli fly forbanna fordi det ikke finnes en lov for det... Har dere kanskje tenkt på at det er derfor det finnes en slik lov? Sånn at de som ikke har lyst til å puste inn nikotin, skal få sleppe dette med loven på sin side. Og jeg begynner bare og grøsse når jeg tenker på hvor ille ikke-røykende bartendere må ha det. Hver dag må de puste inn helseskadelige stoffer, og risikere kreft- og andre sykdommer som røyk kan forårsake. Sett dere i andres sko for en gangs skyld.... IKKE VÆR SÅ EGOISTISKE :fy:
Gjest Innom Skrevet 31. juli 2004 #18 Skrevet 31. juli 2004 det som blir gjort :o Jeg blir tvunget til IKKE å røyke når jeg er en tur ute. :evil: Helt ok å ikke røyke inne, men det må da for søren kunne gå an å få ta seg en røyk ute ( sammen med halvliteren sin) UTEN at hysteriske ikkerøykere skal begynne å bable om egoistiske røykere :evil: Ikkerøykeren har fått viljen sin,la nå de som røyker få lov å ta seg en røyk på et innelukket rom (uten servering,men kunne ta med seg drikke sitt inn selv), eller få ta seg en røyk ute uten å bli forfulgt av hysteriet ute i friskluft også. Hilsen Innom
Gjest Pet Skrevet 1. august 2004 #19 Skrevet 1. august 2004 Sett dere i andres sko for en gangs skyld.... IKKE VÆR SÅ EGOISTISKE :fy: Sett dere i andres sko? Godt sagt. Poenget mitt er at det er rett og slett idiotisk at man må gå ut og røyke, UTEN å få ta med ølen. I går sto jeg nærmest i en døråpning og ølen min sto rett innenfor døra. Jeg kunne da teknisk sett stå med halve kroppen inne og drikke og den andre halvparten ute og røyke. Er ikke dette idioti så vet ikke jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå