AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Vinen domini veneti 2012 har stått i ett år nå, og jeg har ikke drukket den enda! Kan den fortsatt drikkes eller bør den kastes+ Anonymous poster hash: 7edbf...b84
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Det eneste som skjer med en rødvin som står for lenge er at smaken blir platt/dårlig. De fleste rødviner tåler å stå et år (uåpnet og mørkt). Så du kan fint drikke denne.
Dolce Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Er den uåpnet, så bør det gå alldeles utmerket! Domini Veneti er forresten flere forskjellige viner.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 den har statt i solen i vinduet også :/ kan den fortsatt drikkes da? merker man at smaken har blitt mye dråligere enn ellers? Anonymous poster hash: 7edbf...b84
Minya Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Har den stått i direkte sollys og da også midt på sommeren i år, har den garantert blitt litt kokt, så du får bare prøve å åpne den og lukte på den. Lukter den ok, kan du prøve å smake på den, men jeg regner nesten med at den smaker herk om den har stått i vinduskarmen i sola i sommer.
Supraspinatus Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Prøv da vel? Om den har stått oppreist kan det være korken har tørket ut og sluppet inn luft. Du vil fort merke om den er rotten eller har soppvekst på lukten. Om den ikke lukter skikkelig dårlig kan du godt smake på den. Smaker det ok er den helt drikkelig.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Huff, den har stått mye i solen.. så tror jeg avskriver den. Hvilken hvitvin ville dere valgt av schmitterling (sommerfugler på) og riesling? Har dere smakt Barbera dasti 2013? Er den god? Anonymous poster hash: 7edbf...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå