Gå til innhold

Remeron noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir mest sannsynlig sett på Remeron (pga angst). Noen som vil dele sine erfaringer her? Virkning? Bivirkninger? Alt positivt og negativt tas i mot :)

Anonymous poster hash: 790b1...bce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsøkte 30 mg Remeron smeltetablett pga. søvnvansker. De hadde liten effekt i de to ukene jeg prøvde den. En annen bivirkning var en ekstrem mathunger. Jeg måtte stå opp to ganger i løpet av natten fordi jeg var så sulten.

Selv om jeg fikk denne bivirkningen, vil det ikke si at du nødvendigvis vil få den. Økt matlyst står som svært vanlige bivirkninger i Felleskatalogen. Stusser litt på hvorfor legen har satt deg på Remeron, der det står under indikasjoner: "Behandling av depressive episoder hos voksne." Ikke noe om angst. Men legene vet nok bedre enn meg ;)

Skrevet

Jeg har gått på remeron i mange år.Nå er det riktignok p.g.a depresjon og ikke angst,men det er faktisk den beste(hvis det blir riktig ord å bruke) medisien jeg har gått på,og jeg føler jeg har tråla gjennom hele felleskatalogen.Jeg har et par ganger blitt "fratatt" den,og satt på noe annet,men jeg har alltid vendt tilbake til den.Jeg merka ingen bivirkninger sånn sett bort i fra at jeg kan bli noe trøtt,men siden jeg tar den på kvelden passer jo det veldig bra.Da slår man to fluer i et smekk.Så jeg har ingen ting negativt å si. Ja det er mange som klager på at de fyker opp i vekt av den,men det er fordi en av bivirkningene er økt matlyst og det sier seg jo selv at hvis man spiser mer enn man trenger så går man opp i vekt.Og siden en god del med depresjon ikke orker stor annet enn å ligge i senga og da spiser mer så er det jo ren skjær logikk at man går opp i vekt.Ja den er noe(men ytterst få) som får problemer med stoffskifte av enkelte medisiner så de går opp,men hos flertallet er det ikke pilla i seg selv som gir vektøkning.

Anonymous poster hash: 8fbe4...0ef
Skrevet

Jeg forsøkte 30 mg Remeron smeltetablett pga. søvnvansker. De hadde liten effekt i de to ukene jeg prøvde den. En annen bivirkning var en ekstrem mathunger. Jeg måtte stå opp to ganger i løpet av natten fordi jeg var så sulten.

Selv om jeg fikk denne bivirkningen, vil det ikke si at du nødvendigvis vil få den. Økt matlyst står som svært vanlige bivirkninger i Felleskatalogen. Stusser litt på hvorfor legen har satt deg på Remeron, der det står under indikasjoner: "Behandling av depressive episoder hos voksne." Ikke noe om angst. Men legene vet nok bedre enn meg ;)

Ab over her. Ja jeg stussa forsåvidt også over det med angst.Jeg sliter med det i tillegg,og ble da satt på en tilleggs medisin.I mitt lille hodet ville jeg da ha tenkt at hvis remeron hjalp mot det også hadde jeg vel ikke trengt en pille til. Og du er jo inne på det.For det står jo som du sier i felles katalogen at det er for deppresive episoder.

Anonymous poster hash: 8fbe4...0ef

Skrevet

Jeg fikk Remeron for en tid siden. Den fungerte godt på søvnvanskene, men jeg fikk selvmordstanker av den, så måtte slutte.

Anonymous poster hash: 022c8...bed
Skrevet

Jeg gikk på denne en liten stund og den funket ganske bra å søvnen i begynnelsen. Merket ikke så alt for mye til økt sultfølelse, men fikk helt syke drømmer.

Anonymous poster hash: eb3ec...9ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mest sannsynlig sett på Remeron (pga angst). Noen som vil dele sine erfaringer her? Virkning? Bivirkninger? Alt positivt og negativt tas i mot :)

Anonymous poster hash: 790b1...bce

Jeg er superfornøyd. Tar de for søvnproblemer. Får ikke sove uten. De fungerer fint mot angst også i og med at jeg får angst av å ikke få sove :/

Anonymous poster hash: bd376...236

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg fikk smeltetabletter sist gang, fordi de ikke hadde de vanlige smeltetablettene.  De jeg har fått her, har så mye sukker i seg at jeg føler meg litt dårlig av det. Jeg tåler ikke sukker i det hele tatt. Dessuten sliter jeg med munntørrhet. Det var siste gang på resepten og jeg reiser bort i morgen. Apoteket sa at de ikke kunne gi meg nødresept på dette grunnlaget. Er det noe annet jeg kan gjøre for å få de vanlige tablettene igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt det for angst/søvn. Hadde ingen bivirkninger utover tretthet/døsighet etter at jeg tok den på kvelden som var bare bra og fikk litt bedre appetitt som også var bra.

Anonymkode: a4705...35a

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med den som skriver ut resepter til deg.

Forøvrig høres det mer ut som om du har sukkerfobi enn et reelt problem med sukker. Det er ikke store mengder i de tablettene.

Anonymkode: 26a78...e9f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må snakke med den som skriver ut resepter til deg.

Forøvrig høres det mer ut som om du har sukkerfobi enn et reelt problem med sukker. Det er ikke store mengder i de tablettene.

Er nok i seneste laget for å be om en ny resept fra fastlegen, med mindre det er andre leger som kan gjøre det. Jeg kan ikke spise vitaminer som er sukret uten at jeg får ubehag og sultfølelse etterpå. Skulle virkelig ønske det skyldes fobi, men jeg  får veldig ubehag i halsen over å svelge noe som er veldig søtt.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på den, men sluttet pga av oksehunger..la på meg 12 kg på litt under 2 mnd , men sov godt på den :-)

Anonymkode: 2eb20...f00

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på den, men sluttet pga av oksehunger..la på meg 12 kg på litt under 2 mnd , men sov godt på den :-)

Anonymkode: 2eb20...f00

Hvilken dose gikk du på da?

Jeg synes også at jeg sover godt på den, tror at smeletabletter har hurtigere virkning. Men har følt en viss hangover som jeg ikke vet om skyldes medikamentet. Jeg skal reise bort og har et tett program, derfor er jeg litt bekymret for om dette skal ødelegge ferien min da jeg ikke har mer igjen av de andre medisinene.

Gjest 123Sol
Skrevet

Bivirkningene var helt jævlige så jeg slutta etter et par dager.. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Pipaluk skrev:

Er nok i seneste laget for å be om en ny resept fra fastlegen, med mindre det er andre leger som kan gjøre det. Jeg kan ikke spise vitaminer som er sukret uten at jeg får ubehag og sultfølelse etterpå. Skulle virkelig ønske det skyldes fobi, men jeg  får veldig ubehag i halsen over å svelge noe som er veldig søtt.  

Dette høres ærlig talt ut som et psykologisk problem. Dersom den lille sukkermengden i en smeltetablett utløser sultfølelse får du i deg alt for lite sukker i kostholdet ditt. Kritisk lite. Jeg mistenker at det er en annen underliggende problematikk her.

Skrevet
15 minutter siden, Centrino skrev:

Oksehunger deluxe!

Jeg har heldigvis ikke fått oksehunger av remeron. Prøvde Cyprexa en gang, og da ble jeg skikkelig okse! Gikk opp 10 kilo, og spiste to hele middagsporsjoner. I tillegg følte jeg meg bare rastløs. Nei, det var helt forferdelig. 

Skrevet (endret)
19 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg har heldigvis ikke fått oksehunger av remeron. Prøvde Cyprexa en gang, og da ble jeg skikkelig okse! Gikk opp 10 kilo, og spiste to hele middagsporsjoner. I tillegg følte jeg meg bare rastløs. Nei, det var helt forferdelig. 

Var mye verre på remeron.. Gikk glatt med 2 brød iløpet av en time,og fortsatt sulten..

så endte med å ta med tablettene til legen.. Ba han om å teste de ut selv..

Endret av Centrino
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...