Gå til innhold

Dere som planlegger å få barn i ung alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tenkt over hvordan den sannsynlige fremtiden om 10 år med partneren deres er? Er han/hun egnet som forelder? Vil han/hun velge minste motstands vei ved en krangel? Skjønner han/hun at livet deres vil bli totalt snudd sommsmåbarnsforeldre?

Anonymous poster hash: 4774d...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder vel ikke bare de som er i ung alder. Det finnes nok en del kvinner i panikkalderen (30+ ) som også burde tenke over dette

Skrevet

Hvorfor er det bare unge som skal tenke på dette?

• Liker 1
Gjest KlippKlapp
Skrevet

Hvorfor er det bare unge som skal tenke på dette?

Det er vel mest relevant for de mwst umodne,, skjønt de finnes i alle aldre.

Skrevet

Jeg får barn i moden alder, og det er ikke bare 20-åringene som ikke vet hvordan livet er om 10 år. I en alder av 35 kom det ikke barn av seg selv heller, og jeg måtte forholde meg til at livet om 10 år og utover kanskje ikke ville inneholde egne barn i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 88bd2...54d

Skrevet

Nå er vel (u)modenhet ikke akkurat knyttet til alder da?

Skrevet

Nå er vel (u)modenhet ikke akkurat knyttet til alder da?

Jo, det er det. Du finner færre modne mennesker i ung alder og flere modne i høy alder. Uten at det betyr at det ikke finnes mer enn nok av unntakene for det siste.

• Liker 2
Skrevet

Jo, det er det. Du finner færre modne mennesker i ung alder og flere modne i høy alder. Uten at det betyr at det ikke finnes mer enn nok av unntakene for det siste.

enig

Anonymous poster hash: 70b54...24c

Skrevet

Har dere tenkt over hvordan den sannsynlige fremtiden om 10 år med partneren deres er? Er han/hun egnet som forelder? Vil han/hun velge minste motstands vei ved en krangel? Skjønner han/hun at livet deres vil bli totalt snudd sommsmåbarnsforeldre?

Hva legger du i å få barn tidlig da?

Jeg var ikke så kjempetidlig ute, men fikk første barn da jeg enda var 20 år. Ikke planlagt, men...Barn nr to er planlagt, og jeg er akkurat 24 år.

Som skilsmissebarn selv så har jeg aldri i mitt liv sagt eller tenkt at jeg skal være med en viss mann resten av mitt liv. Jeg er nok ganske realistisk der, så om jeg og min samboer er sammen om 10 år? Håper da det, men hvem vet hva som skjer de neste ti årene.

Vet ikke hva du mener med minste motstandsvei i den forbindelse, men vi krangler av og til slik som alle par. Vi har også hatt kriser i forholdet slett ikke alle hadde kommet seg gjennom. En viss tid i forholdet så hadde det nok vært lettere å gi opp, men det gjorde vi ikke.

Disse tingene her gjelder like mye for de som er eldre. Selv ikke som gift kan man si 100% sikkert at man er sammen med sin kjære om ti år. Det er såpass lenge det.

De som planlegger barn før de i det hele tatt er 20 lever nok inni en slags rosa boble om at de skal være sammen for alltid, så du vil nok få svar deretter dersom noen svarer på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...