AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Hei! Jeg har en gutt på 4 år. Ble slutt mellom meg og bf når barnet var 1 år. Siden da har han ikke sett gutten. Han gikk til fam kontoret og krevde samvær for ca litt over 1 år siden. Det ble skrevet kontrakt men hørte ikke noe mer fra han før etter 10 mnd der han sa da plutseli at nå skulle han ha samvær med barnet men da sa jeg at kontrakten har gått ut og vist du skal ha noe samvær da så må du bestille ny time hos fam kontoret. Etter det så har jeg ikke hørt noe mer fra han. Plutseli så får jeg høre fra stemoren min at moren hans hadde snakket med hun på jobb å sakt at jeg hadde alldri møtt opp på kontoret og jeg hadde bare nekta samvær osv osv. Mye som ikke er sant! Han fikk sjansen sin men brukte den ikke. Og det værste er at jeg tror han gjorde det kun for å slippe å betale så mye i barnebidrag. jeg hadde nekta at han sku få ha barnet alene men det er pga av at han tidliger var voldelig med meg når jeg gikk gravid og til dagen jeg kasta han ut, Ting ble anmeld og saken ble henlagt på bevisets stilling Men det er så irriterende at han skal lyve å legge all skyld på meg, og si til alle at jeg er den store stygge heksa. Hver gang jeg hører noe så går jeg i forsvar med engang og føler at jeg må bevise mi uskyld oppi alt med feks vise papirer,samtaler osv.. og tilogmed så har han tatt det så langt med å legge den fete bekymringmeld om meg til bv, slik at vi måtte igjennom en tung periode med samtaler og hjembesøk, der han faktisk anklaga meg for å gå på dop og at jeg mishandla barnet mitt og at han kun ble sperra igjenn hele dagen oppi senga si med å verken få mat eller ble skifta på ny bleie?!?!mamma hjerte mitt ble knust da når meld ble lest opp for meg. Jeg ble så redd at jeg tok blodprøve 1 gang i uka i 3 mnd for å bevise at jeg ikke driver med med dop, dro med engang til lege for å få barnet sjekka for den omsorsvikten som han mente, der lege kunne bekrefte alt var bra med barnet både helse og utvikling og det samme gjorde helsestasjonen og barnehagen. Saken ble henlagt og bv kunne ikke se noe tegn til omsorgsvikt. Guud for et helvette det var, men jeg skjønner bv så utroli godt og takker dem for at dei forklarte det til meg i etterkant at dem så fort at det ikke var noe men at dem skjønte hvorfor jeg ble redd for det var ei syk meld og den ble sendt anonym og. Og så gir ikke bf noe julegave eller bursdags gave til gutten, verken et kort eller en hilsen. Og dette her er ikke halvparten engang av alt styr som han har laga til. Jeg er ufatteli redd for at han skal ta kontakt med oss og komme inn i livet vårt men samtidi så kan jeg ikke nelte hellerAnonymous poster hash: b5727...eab
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Noen ganger er det til det beste at en av foreldrene ikke har kontakt med barnet. Han kan umulig være en bra far. Du har vært kjempe flink til å vise din uskyld Anonymous poster hash: d3215...90f 3
Zienna Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Det er en rystende historie du forteller. Jeg må også si at jeg synes familievernkontoret har vært tafatte her.Gutten er 4 år, og har ikke sett barnet på 3 år. Da sier det seg selv at barnet ikke uten videre skal overlates til far i helg eller for overnatting. Jeg ville kun godtatt at han hadde barnet noen timer på dagtid inntil de to var blitt kjent.Husk at ansvaret for barnet er ditt, også når han er hos far. Du skal vite at han er trygg der og vurdere om det er bra for ham.Da BV kom inn i bildet skulle du umiddelbart skaffet deg advokat! Stå aldri alene i slike saker.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Det er en rystende historie du forteller. Jeg må også si at jeg synes familievernkontoret har vært tafatte her. Gutten er 4 år, og har ikke sett barnet på 3 år. Da sier det seg selv at barnet ikke uten videre skal overlates til far i helg eller for overnatting. Jeg ville kun godtatt at han hadde barnet noen timer på dagtid inntil de to var blitt kjent. Husk at ansvaret for barnet er ditt, også når han er hos far. Du skal vite at han er trygg der og vurdere om det er bra for ham. Da BV kom inn i bildet skulle du umiddelbart skaffet deg advokat! Stå aldri alene i slike saker. Jeg ordna meg advokat med engang. Men han bryr jo seg ikke oppi barnet. Han slo meg når jeg gikk gravid,etter at jeg hadde født, han har rista gutten og kasta tlf sin i ansikte på gutten( det var den dagen jeg kasta han ut, han sa at han ikke ville treffe han men at han sikta den på meg, gutten sto langt unna meg da) han gir verken bursdagsgave eller julegave.. ingenting! Å jeg synst det er så dumt at han skal ha rettigheter etter alt han har gjort. Anonymous poster hash: a4c58...f11
Zienna Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Jeg ordna meg advokat med engang. Men han bryr jo seg ikke oppi barnet. Han slo meg når jeg gikk gravid,etter at jeg hadde født, han har rista gutten og kasta tlf sin i ansikte på gutten( det var den dagen jeg kasta han ut, han sa at han ikke ville treffe han men at han sikta den på meg, gutten sto langt unna meg da) han gir verken bursdagsgave eller julegave.. ingenting! Å jeg synst det er så dumt at han skal ha rettigheter etter alt han har gjort.Anonymous poster hash: a4c58...f11 Jeg forstår deg likevel slik at det ikke har vært en dom i saken, at du bare har inngått en avtale med ham gjennom møter på familievernkontoret. Dvs. at du har gått med på utvidet samværsrett. Er det riktig? Problemet med FV-kontorene er at de ikke har jurister knyttet til seg. Det gjør dem ikke proffe nok i saker som dette. Vil fortelle deg om en lignende sak. En far ble alene med to små barn, den yngste var ikke fylt 2 år. Far visste at mor slet psykisk pga. vanskelig barndom og at hun ble satt på, og kuttet antabus pga. alkoholmisbruk. Mor flyttet for seg selv. Med FV-kontoret tilstede inngikk de 50/50-deling av omsorg. Menn kom og gikk, hun festet og hadde barna sjelden. Etter få måneder ba barnefar om nytt møte, og forlangte full omsorg. Moren godtok, men fikk besøksrett annen hver helg. Dette overholdt hun ikke, men valgte fest i de aller fleste helgene. Far var bekymret når han overlot barna til mor, men trodde det var en "rett" hun hadde, at avtalen måtte overholdes. En bekymringsmelding fra en nabo til barnevernet resulterte i full gjennomgang av hele familien, både far og mor. Et av spørsmålene far fikk var: "Hvordan kunne du overlate barna til en mor som du VISSTE hadde problemer med alkohol?" (må legge til at ingen som treffer mor TROR at hun har problemer, men han visste jo dette..). Det gikk bra i denne saken, og far har omsorgen fortsatt. Mor har nå rett til å ha dem på dagtid, men ikke på overnatting. Skjønner du? Barnet er DITT ansvar, uansett, og det er DU som skal vurdere hva som er det beste for barnet ditt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Hei! Jeg har en gutt på 4 år. Ble slutt mellom meg og bf når barnet var 1 år. Siden da har han ikke sett gutten. Han gikk til fam kontoret og krevde samvær for ca litt over 1 år siden. Det ble skrevet kontrakt men hørte ikke noe mer fra han før etter 10 mnd der han sa da plutseli at nå skulle han ha samvær med barnet men da sa jeg at kontrakten har gått ut og vist du skal ha noe samvær da så må du bestille ny time hos fam kontoret. Etter det så har jeg ikke hørt noe mer fra han. Plutseli så får jeg høre fra stemoren min at moren hans hadde snakket med hun på jobb å sakt at jeg hadde alldri møtt opp på kontoret og jeg hadde bare nekta samvær osv osv. Mye som ikke er sant! Han fikk sjansen sin men brukte den ikke. Og det værste er at jeg tror han gjorde det kun for å slippe å betale så mye i barnebidrag. jeg hadde nekta at han sku få ha barnet alene men det er pga av at han tidliger var voldelig med meg når jeg gikk gravid og til dagen jeg kasta han ut, Ting ble anmeld og saken ble henlagt på bevisets stilling Men det er så irriterende at han skal lyve å legge all skyld på meg, og si til alle at jeg er den store stygge heksa. Hver gang jeg hører noe så går jeg i forsvar med engang og føler at jeg må bevise mi uskyld oppi alt med feks vise papirer,samtaler osv.. og tilogmed så har han tatt det så langt med å legge den fete bekymringmeld om meg til bv, slik at vi måtte igjennom en tung periode med samtaler og hjembesøk, der han faktisk anklaga meg for å gå på dop og at jeg mishandla barnet mitt og at han kun ble sperra igjenn hele dagen oppi senga si med å verken få mat eller ble skifta på ny bleie?!?!mamma hjerte mitt ble knust da når meld ble lest opp for meg. Jeg ble så redd at jeg tok blodprøve 1 gang i uka i 3 mnd for å bevise at jeg ikke driver med med dop, dro med engang til lege for å få barnet sjekka for den omsorsvikten som han mente, der lege kunne bekrefte alt var bra med barnet både helse og utvikling og det samme gjorde helsestasjonen og barnehagen. Saken ble henlagt og bv kunne ikke se noe tegn til omsorgsvikt. Guud for et helvette det var, men jeg skjønner bv så utroli godt og takker dem for at dei forklarte det til meg i etterkant at dem så fort at det ikke var noe men at dem skjønte hvorfor jeg ble redd for det var ei syk meld og den ble sendt anonym og. Og så gir ikke bf noe julegave eller bursdags gave til gutten, verken et kort eller en hilsen. Og dette her er ikke halvparten engang av alt styr som han har laga til. Jeg er ufatteli redd for at han skal ta kontakt med oss og komme inn i livet vårt men samtidi så kan jeg ikke nelte hellerAnonymous poster hash: b5727...eab Avtalen/"kontrakten" går vel ikke ut?! Den gjelder frem til dere ber om ny time hos det forskremte sosionom-familievernkontoret...Anonymous poster hash: 87964...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Avtalen/"kontrakten" går vel ikke ut?! Den gjelder frem til dere ber om ny time hos det forskremte sosionom-familievernkontoret...Anonymous poster hash: 87964...4fe Megligs attesten går ut etter 6 mnd. Tror jeg. Og han benyttet seg ikke av samværene i det hele tatt. Jeg ringte fv kontoret og dem sa til meg at så lenge han ikke har benyttet seg av den i det hele tatt så er ikke kontrakta gyldi lenger. Anonymous poster hash: a4c58...f11
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Jeg forstår deg likevel slik at det ikke har vært en dom i saken, at du bare har inngått en avtale med ham gjennom møter på familievernkontoret. Dvs. at du har gått med på utvidet samværsrett. Er det riktig? Problemet med FV-kontorene er at de ikke har jurister knyttet til seg. Det gjør dem ikke proffe nok i saker som dette. Vil fortelle deg om en lignende sak. En far ble alene med to små barn, den yngste var ikke fylt 2 år. Far visste at mor slet psykisk pga. vanskelig barndom og at hun ble satt på, og kuttet antabus pga. alkoholmisbruk. Mor flyttet for seg selv. Med FV-kontoret tilstede inngikk de 50/50-deling av omsorg. Menn kom og gikk, hun festet og hadde barna sjelden. Etter få måneder ba barnefar om nytt møte, og forlangte full omsorg. Moren godtok, men fikk besøksrett annen hver helg. Dette overholdt hun ikke, men valgte fest i de aller fleste helgene. Far var bekymret når han overlot barna til mor, men trodde det var en "rett" hun hadde, at avtalen måtte overholdes. En bekymringsmelding fra en nabo til barnevernet resulterte i full gjennomgang av hele familien, både far og mor. Et av spørsmålene far fikk var: "Hvordan kunne du overlate barna til en mor som du VISSTE hadde problemer med alkohol?" (må legge til at ingen som treffer mor TROR at hun har problemer, men han visste jo dette..). Det gikk bra i denne saken, og far har omsorgen fortsatt. Mor har nå rett til å ha dem på dagtid, men ikke på overnatting. Skjønner du? Barnet er DITT ansvar, uansett, og det er DU som skal vurdere hva som er det beste for barnet ditt. Ingen dom nei. Utvidet samværsrett hva er det? Jeg vil at gutten min skal vær atmed sin biologiske far bare vist han hadde opppført seg. Alt han gjør er å bare lage styr og vi kommer alldri til å sammarbeide så lenge han holder på alik han gjør. Blant annet er kravet at han må vokse opp, dra på sinne kontroll møte, slutte å snakke negativt om meg,ta ansvar for seg selv.å kutte ut vold, det er så mye. Og faktisk så har jeg det så utroli kjipt pga av han, jeg har for lenge siden sluttet å leve omtrent, jeg går rundt og er redd for ting,ofte bekymra osv. Er det en mulighet for at jeg kan sette ned foten min å si at han ikke får lov til å ha noe med oss å gjøre? Uten at det må gå via rettsystemet? Anonymous poster hash: a4c58...f11
Zienna Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 En avtale som er gjort via FV-kontoret kan sies opp når som helst. Den kan også inneholde krav, til både mor og far. Kravene dine må du selv fremsette, og far evt. sine krav til deg. Dere må være enige før avtalen er gjeldende. Det er jeg mener de fleste trenger en advokat.I ditt tilfelle er det hovedsakelig krav som går på endring av far. Vold og manglende sinnemestring er alvorlig. Du bør kontakte en advokat straks. Mye sannsynlig vil advokat sørge for at gjeldende avtale sies opp, og at far evt. kun har samvær med barnet når andre er tilstede.Far kan ta saken til domstolen, og da er det ikke du eller far som er viktig, men hva som er best for barnet. Både far og mors omsorgsevne blir vurdert.
Zienna Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Jeg må legge til noe.. Du har vært utrolig sterk som har klart alt dette! En ustabil far er ødeleggende, både for barnet og deg. Ikke finn deg i mer, men beskytt barnet ditt.Snakk med FV-kontoret, og spør om de vet om en advokat som er god på nettopp saker som dette. IKKE bland BV inn i saken!! Det siste er viktig, for BV vet du aldri hvor du har.Spør advokaten om en samtaletime, og om hva det koster. Kanskje har du også rett til fri rettshjelp. Det fine med en advokat er at du ikke lenger behøver å forholde deg til fars innspill, men enkelt henvise ham til din advokat. Forhåpentligvis vil det skremme vettet av ham!Ønsker deg masse, masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 Jeg må legge til noe.. Du har vært utrolig sterk som har klart alt dette! En ustabil far er ødeleggende, både for barnet og deg. Ikke finn deg i mer, men beskytt barnet ditt. Snakk med FV-kontoret, og spør om de vet om en advokat som er god på nettopp saker som dette. IKKE bland BV inn i saken!! Det siste er viktig, for BV vet du aldri hvor du har. Spør advokaten om en samtaletime, og om hva det koster. Kanskje har du også rett til fri rettshjelp. Det fine med en advokat er at du ikke lenger behøver å forholde deg til fars innspill, men enkelt henvise ham til din advokat. Forhåpentligvis vil det skremme vettet av ham! Ønsker deg masse, masse lykke til! Jeg vil gjerne kommentere videre på denne. Far i vårt tilfelle hadde en dyktig advokat og etter to samtaler avtalte advokat møte med mor og hennes advokat. Advokatene var til stede ved ny avtale, hvor begge advokatene så at moren kom med 《bullshit》 og fokuserte på barnets beste under møtet. DA skjedde det endelig noe. Hadde fått en bekymringsmelding utenfra på mor, hvor barnevernet endte opp med å ødelegge ALT FOR barnet og det har tatt tid for barnet å stole på noen. De endte opp med å snu hele bekymringen over på far fordi mor hadde løyet om hvor fæl HAN var og at han hadde gjort mye som ikke var sant. Etter at far da gikk til advokat for at barnet skulle ha det bra, endret hele avtalen seg og en ser at barnet endelig har det godt. Fy flate hvor sterk du har vært i alt dette! Vil anbefale å snakke med advokat fremover og få en gang i prosessen. Men finn en som er dyktig.Anonymous poster hash: f5c6c...1f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå