Gå til innhold

Ødelegger korsryggen: barn må holdes halve natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan unngå ødelagt korsrygg? :-(

Barn nr 2 våkner gjerne kl 04:00 av at postbudet smeller avisene utenfor og da er gråten endelig. Barnet krever å bli båret (vil ikke ligge i sengen sin) og er lys våkent.

Så roer det seg, får vann men vil ikke bli lagt ned før ca 1 time...lurer på om ryggen blir helt ødelagt.

Mannen og jeg bor i hvert vært hjem så at han stiller opp da er ikke mulig. Vi har barna 50/50.

Mannen er flinkere til å sitte ned med barnet og sitter leenge.

Men min rygg tåler dårlig slikt 1 time eller mer hver natt.

Hva gjør man? Så langt bærer og holder jeg men noen tips?! Må fortsette selvsagt men er bekymret for ryggen.

Muligens noen praktiske tips fra andre her?

Anonymous poster hash: 74903...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gyngestol på barnerommet. Uvurderlig hjelp.

Tenk på ryggen før du tenker på barnet, ødelegger du ryggen er tusen og ett ute.

Og du, litt veiledning til den som smeller med saker og sbus på natten skader ikke. Neste batt håper jeg han finner en lapp der han skal putte noe inn.

Anonymous poster hash: 05901...15c

Skrevet

Dette kan umulig være sant. For det første så er barn som krever å bli båret stort sett veldig små, og babyer deler man ikke 50/50. Klarer ikke helt å se hva som skal være det provoserende her, men...

Anonymous poster hash: c9ae1...c7e
  • Liker 1
Skrevet

Styrk ryggen, så orker du bære. :-)

Skrevet

At barnet må bæres i en time midt på natta er en uvane dere må bli kvitt. Er det mulig å bytte rom slik at barnet ikke blir så forstyrret av lyder utenfor? Kan du gi en vennlig beskjed til postbudet om å være litt ekstra forsiktig utenfor dere?

Dersom dette ikke fungerer, kan du kanskje la barnet sove hos deg resten av natta? Jeg tenker at alt er vel bedre enn å vandre våken i en time midt på natta. Gutten vår på 1,5 år samsover med oss, og vi sover svært godt alle 3. Vi prøvde at han skulle sove i en egen seng på eget rom, men etter noen uker med dårlig søvn der vi sprang inn og ut av rommet hans, ga vi opp. Det siste halvåret har han sovet mellom oss hver natt, og jeg husker knapt om jeg har gitt vann eller smokk i løpet av natten. Så når barnet våkner, kan du ta det med inn til deg og legge deg tett inntil. Jeg vil tro at det er nok til barnet roer seg.

Anonymous poster hash: 2e609...d55
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Her kom avisbudet med musikk på full guffe i bilen og vekket hele rekkehuset kl 3 på natta. Hadde ikke barn selv men ble lei av å bli vekket og hoppe i taket hver eneste natt, så jeg og naboene sendte hver våre sinte mailer til avisen, da ble det stille om natten.

Anonymous poster hash: 282fc...1b9
Skrevet

Dersom barnet er gammelt nok til 50/50 er det gammelt nok til å ikke bli båret. Det er da andre måter å gi kroppskontakt og nærhet på: Ligge i senga sammen eller sitte på fanget.

Skrevet

Dette kan umulig være sant. For det første så er barn som krever å bli båret stort sett veldig små, og babyer deler man ikke 50/50. Klarer ikke helt å se hva som skal være det provoserende her, men...

Anonymous poster hash: c9ae1...c7e

Sønnen som "krever"/gråter hvis ikke han blir båret er 2 år og begynner å veie mer og mer. Det er fullt ut mulig med delt bosted for en 2-åring og vår datter på 4 år, vi bor faktisk i kort gangavstand til hverandre og har barna en uke hver på omgang.

2-åringen sover bra de fleste netter men av og til våkner han i 4-tiden og noen ganger vil han ikke sovne igjen hvis jeg ikke bærer ham. Har forsøkt gyngestol men han liker ikke stol/å sitte.

Så langt biter jeg bare tennene sammen og trøster meg med at det tross alt ikke er hver natt og at barn i perioder ikke sover hele natten i gjennom..

Skrevet

At barnet må bæres i en time midt på natta er en uvane dere må bli kvitt. Er det mulig å bytte rom slik at barnet ikke blir så forstyrret av lyder utenfor? Kan du gi en vennlig beskjed til postbudet om å være litt ekstra forsiktig utenfor dere?

Dersom dette ikke fungerer, kan du kanskje la barnet sove hos deg resten av natta? Jeg tenker at alt er vel bedre enn å vandre våken i en time midt på natta. Gutten vår på 1,5 år samsover med oss, og vi sover svært godt alle 3. Vi prøvde at han skulle sove i en egen seng på eget rom, men etter noen uker med dårlig søvn der vi sprang inn og ut av rommet hans, ga vi opp. Det siste halvåret har han sovet mellom oss hver natt, og jeg husker knapt om jeg har gitt vann eller smokk i løpet av natten. Så når barnet våkner, kan du ta det med inn til deg og legge deg tett inntil. Jeg vil tro at det er nok til barnet roer seg.

Anonymous poster hash: 2e609...d55

Takk for tipsene men sønnen er 2 år og har alltid ligget i egen seng og så snart han ble stor nok i sprinkelseng på eget rom. Verken han eller søsteren er vant til samsoving og de få gangene vi har forsøkt protesterer de vilt.

Skrevet

Her kom avisbudet med musikk på full guffe i bilen og vekket hele rekkehuset kl 3 på natta. Hadde ikke barn selv men ble lei av å bli vekket og hoppe i taket hver eneste natt, så jeg og naboene sendte hver våre sinte mailer til avisen, da ble det stille om natten.

Anonymous poster hash: 282fc...1b9

...!

Jeg må gjøre det samme og håper det blir stille!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...