Gå til innhold

Katt som spyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Den siste uka har pusen min spydd tre ganger (selvfølgelig på gulvteppet). Det ser helt normalt ut, altså bare mat. Han er innekatt, spiser samme for som alltid, drikker vann og avføring er vanlig. Han har normal temperatur (kjenner etter på ørene og nesa). Er det noen som vet hva dette kommer av? Har tenkt at han kanskje bare spiser for fort men han spyr aldri så jeg blir bekymret.

Anonymous poster hash: 7b6cb...977

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også legge til at det ikke er ganske liten mengde han spyr og med noen dagers mellomrom.

Skrevet

Herregud, ganske liten mengde skulle det stå.

Skrevet

Ta en telefon til dyrlege - det kan være fra ingenting til noe farlig, så jeg ville tatt en tur for å ta en rask sjekk. Jeg pleier alltid å se an formen til pus den første dagen hvis det er noen endringer i adferden, og dersom det (uvanlige som har skjedd) ikke gir seg, ringer jeg dyrlege for å slå av en prat. Jeg syns det er mye bedre for både to- og firbeinte - så slipper du å gå rundt og bekymre deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at en katt kaster opp en gang i blant. De kaster gjerne opp hårballer og hvis de er litt overivrige på maten. Det er heller ikke uvanlig at katter kaster opp 3 ganger samtidig. Og heller ikke at de kaster opp ett par dager, før det roer seg og kan gå uker før neste gang. Men er du usikker og katten virker annerledes er det lureste selvsagt å kontakte veterinær.

Anonymous poster hash: 4797d...d05
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...