Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er ny her inne, og sitter med 1000 spørsmål i hodet mitt. Den 6 november tok jeg ut hormonspiralen min, for å prøve å få barn i nærmeste fremtid. Jeg fikk min første menstruasjon allerede den 28 november. Nå har hele desember gått, og jeg skulle hatt mensen den 28 og er nå 3 dager på overtid. Kroppen er varm og kald om hverandre, puppene er varme, ømme og struttende - og har vært det i en ukes tid, er dette symptomer på graviditet?

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 18 år gammel, som nå er 7 år siden - og eneste jeg husker i fra den gang, var at jeg var kvalm de 3 første månedene. Jeg fikk svangerskapsforgiftning og måtte forløse mitt barn i uke 28 - derfor er jeg litt smånervøs for at ting skal gå galt denne gangen.

Jeg har så innmari lyst på nummer 2, men vet at om man tenker på det hele tiden - så kan det forårsake at kroppen blir stresset, og graviditet ikke kan oppstå - jeg prøver å la være å tenke, drømme og håpe, men jeg vet selv at det ligger i underbevistheten.

Hva tror dere? Kan jeg være gravid nå, med desse symptomene? Neste graviditetstest er planlagt å ta den 6 januar 2015, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge - samtidig er jeg redd for at den skal være negativ.

Håper på svar!

mvh

frkalnes

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være symptomer på graviditet. Det kan også hende at syklusen ikke er på plass enda etter hormonspiralen. Tar du en test, får du svar.

Det er bare å håpe, drømme og tenke i vei. Hverken å kose seg eller stresse med prøving er prevensjonsmetoder;-)

Skrevet

Du kan være gravid ja, men det vil du jo lett få svar på med en test nå:) Jeg hadde første mensdag 29 Nov, og testet positivt julaften :)

Skrevet

Da jeg tok ut hormonspiral gikk det nesten 5 uker mellom 1. og 2. menstruasjon, etter det stabiliserte syklusen seg.

Men skulle du hatt mensen for 3 dager siden er det jo helt ok å ta en test nå - ingen grunn til å vente en uke?

Skrevet

Det er helt umulig å vite uten å ta en test. Du kan være gravid, du kan være syk, eller det kan være fordi du fjernet spiralen.

Men du - å tenke/"stresse" med å få barn reduserer ikke sannsynligheten for å bli gravid. Det er bare en myte, det skal stort stress til for at man ikke greier bli gravid - å tenke på det hele tiden er ikke den "farlige" typen stress. Så ikke bekymre deg for akkurat det. :)

Skrevet

Tusen takk for svar folkens!

Da tar jeg en test på fredag, så får jeg krysse fingrer å tær å håpe på det beste! Godt nyttår alle sammen, også krysser jeg fingrene for de andre "prøverene" som er der ute!

Skrevet

Da har jeg vært hos legen, og tatt graviditetstest - testet positiv !!! :D Jeg er 5 uker på vei! Så nå håper jeg spira, holder seg der inne <3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

GRATULERER så mye :D Blir glad av å lese sånt :)

Anonymous poster hash: bb3fa...c78
Skrevet

Gratulerer så mye! :)

Skrevet

Hipp hurra! Termin omtrent på likt vi da:)

Skrevet

Tusen takk alle sammen <3 har blitt noen gledestårer i dag ja! Blir et septemberbarn❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...