Sjokoladesaus Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Jeg trener ca 5 ganger i uka(styrketrening). Magen min er så fæl, jeg tør ikke å gå i kjoler, bukser som sitter godt i livet(valker på siden og ''muffin'' mage forran...) Hvordan skal jeg få den ''muffin'' magen bort?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Kobinasjon av trening (løping/jogging), godt kosthold (ikke ha et høyere inntak av kalorierer enn du klarer å forbrenne) og god søvn. Anonymous poster hash: beff4...f86 Anonymous poster hash: beff4...f86
Sjokoladesaus Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2014 Kobinasjon av trening (løping/jogging), godt kosthold (ikke ha et høyere inntak av kalorierer enn du klarer å forbrenne) og god søvn. Anonymous poster hash: beff4...f86 Anonymous poster hash: beff4...f86 løper ca 30 min annen hver dag også. spiser relativt sunt av kylling,okse, fisk,ris,frukt,havregryn og grønt. jeg ligger på ca 1000-1200 kalorier hver dag.
Sjokoladesaus Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2014 Kobinasjon av trening (løping/jogging), godt kosthold (ikke ha et høyere inntak av kalorierer enn du klarer å forbrenne) og god søvn. Anonymous poster hash: beff4...f86 Anonymous poster hash: beff4...f86 Kosthold vil jeg tro =) løper ca 30 min annen hver dag også. spiser relativt sunt av kylling,okse, fisk,ris,frukt,havregryn og grønt. jeg ligger på ca 1000-1200 kalorier hver dag.
For the ladies Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 løper ca 30 min annen hver dag også. spiser relativt sunt av kylling,okse, fisk,ris,frukt,havregryn og grønt. jeg ligger på ca 1000-1200 kalorier hver dag. Da er du i underskudd, ville sett over hva slags karbohydrater du får i deg, hvor mye frukt, og kanskje økt til et fornuftig inntak tilpasset aktivitetsnivået slik at du forbrenner best mulig. Få kroppen til å jobbe optimalt =) 2
Sjokoladesaus Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2014 Da er du i underskudd, ville sett over hva slags karbohydrater du får i deg, hvor mye frukt, og kanskje økt til et fornuftig inntak tilpasset aktivitetsnivået slik at du forbrenner best mulig. Få kroppen til å jobbe optimalt =) okay,men hvordan ? spiser ett eple eller annet frukt hver dag, jeg føler meg trent nok alle andre steder enn magen , så slitsomt at folk må kommentere at jeg har blitt rund eller små tjukk etter jeg begynte med styrke trening før styrketrening var jeg veldig tynn og flat
For the ladies Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 okay,men hvordan ? spiser ett eple eller annet frukt hver dag, jeg føler meg trent nok alle andre steder enn magen , så slitsomt at folk må kommentere at jeg har blitt rund eller små tjukk etter jeg begynte med styrke trening før styrketrening var jeg veldig tynn og flat Hørtes rart ut spør du meg. Ikke bare mye vann i kroppen da? Er vel slik som meg som har hoveddelen av fett rundt magen, og eventuelt utenpåliggende magemuskler muligens. Ikke godt å si, slikt er jo litt vanskelig uten å se. Men uansett så er det nok kostholdet du må finne ut av hva som funker best for deg. Ville nok uansett kommet meg opp til 2000 kalorier hvis du trener litt skikkelig i tilleg til å jogge, så forbrenner du kanskje litt mer og samt lar kroppen jobbe slik den skal =) 1
Sjokoladesaus Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #9 Skrevet 31. desember 2014 (endret) Hørtes rart ut spør du meg. Ikke bare mye vann i kroppen da? Er vel slik som meg som har hoveddelen av fett rundt magen, og eventuelt utenpåliggende magemuskler muligens. Ikke godt å si, slikt er jo litt vanskelig uten å se. Men uansett så er det nok kostholdet du må finne ut av hva som funker best for deg. Ville nok uansett kommet meg opp til 2000 kalorier hvis du trener litt skikkelig i tilleg til å jogge, så forbrenner du kanskje litt mer og samt lar kroppen jobbe slik den skal =) Jeg blir så frustrert altså Kanskje det bare er vann i kroppen ikke veit jeg .. har ikke sååå mye peiling på kosthold osv.. Jeg har fått rumpe og lår etter styrketrening som jeg er fornøyd med, men så er denne magen da.. trener styrke 5 ganger i uka på ca1 time hver gang og litt løping ved sina.. burde ha klart å få en flat mage jeg er 154cm og veier 50,5 kg(i dag). så jeg burde ligge under 2000 kalorier ? jeg ligger nå på under 1200 nå. før jeg begynte med styrke veide jeg 41-43kg.... Endret 31. desember 2014 av staffordshire87
For the ladies Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Jeg blir så frustrert altså Kanskje det bare er vann i kroppen ikke veit jeg .. har ikke sååå mye peiling på kosthold osv.. Jeg har fått rumpe og lår etter styrketrening som jeg er fornøyd med, men så er denne magen da.. trener styrke 5 ganger i uka på ca1 time hver gang og litt løping ved sina.. burde ha klart å få en flat mage jeg er 154cm og veier 50,5 kg(i dag). så jeg burde ligge under 2000 kalorier ? jeg ligger nå på under 1200 nå. før jeg begynte med styrke veide jeg 41-43kg.... Liten kraftplugg du med andre ord Hvor hentet du 1200 fra? du burde ha 1800-2000 for å dekke vanlig aktivitet, men du trener og virker som du trener skikkelig og, så ville ikke gått særlig under ihvertfall. Trener du noe mage eller sidene av magen? 1
Sjokoladesaus Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #11 Skrevet 31. desember 2014 Liten kraftplugg du med andre ord Hvor hentet du 1200 fra? du burde ha 1800-2000 for å dekke vanlig aktivitet, men du trener og virker som du trener skikkelig og, så ville ikke gått særlig under ihvertfall. Trener du noe mage eller sidene av magen? Alle sier at jeg må ligge kalori underskudd, da fikk jeg vite at jeg kunne ligge på 1000-1200kalorier for å bli markert raskest mulig.. Jo, trener magen også, men trener også baseøvelsene så har jo egentlig ikke behov for å trene kun mage når man trener den ellers i de andre øvelsene har jeg fått høre... man: bryst og triceps tirs: rygg og biceps ons: fri tors:skuldre og mage fred: Bein lør eller søn: bein
For the ladies Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Alle sier at jeg må ligge kalori underskudd, da fikk jeg vite at jeg kunne ligge på 1000-1200kalorier for å bli markert raskest mulig.. Jo, trener magen også, men trener også baseøvelsene så har jo egentlig ikke behov for å trene kun mage når man trener den ellers i de andre øvelsene har jeg fått høre... man: bryst og triceps tirs: rygg og biceps ons: fri tors:skuldre og mage fred: Bein lør eller søn: bein Bein 2 dager og 2 dager på rad vel og merke også...? Det er ikke noe hensikt... Er ikke alltid hele historien å bare hive seg i masse underskudd og håpe på det beste, ihvertfall hvis du ligger på halve eller under halvparten av kaloriene kroppen egentlig trenger. Jeg ville nok heller Kjørt på med i underkant av 2000 kalorier hvis du absolut skal ligge i underskudd, men ville nok heller tatt en av tingene av gangen, tung styrke og bygge og da spise skikkelig, så heller mer kondisjon og lettere styrke med lavere kalori inntak, men ikke stort underskudd. 1
Sjokoladesaus Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #13 Skrevet 31. desember 2014 Ja, noen ganger blir det bein fordelt påå 2 dager:) bakside og legger , eller rumpe og forside lår .. Har prøvd å ligge på 2000-2500kalorier i fjor, men det funka dårlig, da ble jeg bare mer tjukk.. føler at jeg har nok med muskelmasse og trenger ikke å bygge mer, nå vil jeg bare ha en smal midlje, men samtidig er jeg redd for å miste rumpa eller låra fordi jeg skal ''slanke'' meg til en slank midje.. gud hjelpe meg.. det skal ikke være lett kanskje litt for mye kroppsfiksert
Gjest Runforit Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 Høres ut som om du sliter med å finne egod balanse mellom muskler, fett og kcal inntak. Hvor lenge har du trent? 1200 kcal er alt for lite med så mye trening pluss kardio. Du jobber mot deg selv. Du må spise mer mat. I tillegg ville jeg heller kjørt hardt helkroppsprogram 3 ganger i uka og så ha noen rolige kardioøkter de dagene du ikke trener styrke med lav intensitet så du brenner på fett, ikke muskler. Har du bilde btw? Sliter med å tro at du har mye mage. 2
peppermyntete Skrevet 2. januar 2015 #15 Skrevet 2. januar 2015 Begynn å tren mage i tillegg til det andre du gjør!
Nana Skrevet 2. januar 2015 #16 Skrevet 2. januar 2015 Det spørs litt hvor aktiv du er utenom trening, også. Jeg 160 høy og har basalforbrenning på rundt 1300 kcal. Da er det naturlig at du som er 154 og 50 kg har lavere basalforbrenning hvis ikke du har ekstremt mye muskler. Er du aktiv utenom trening? Jeg er ganske stillesittende og forbrenner totalt sett, kun med daglig aktivitet og utenom trening, ca 1800 kcal. I tillegg har jeg lavt stoffskifte og går på medisiner for det. Da sier det seg selv at jeg ikke kan ligge på 1500-1800 kcal for å ta av. Må helt ned i 1300 selv når jeg trener og da går jeg ned ca 0,5 kg i uken. Med 1500-1600 ligger jeg noenlunde stabilt. Det finnes diverse tabeller du kan bruke for å regne ut basalforbrenning og totalforbrenning. Bare å google. Det går på høyde, vekt, alder, kjønn og aktivitetsnivå. Kan også måles på inbody-maskin på treningssenteret. Prøver å få frem at dette er individuelt, men du kan regne det ut og få ca tall og gå etter de :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå