Gå til innhold

Holde kanin varm ute?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen blir aldri fornøyde. Det er synd at dere skal fokusere hat og anmeldelser mot de som prøver å gjøre det beste for kaninen, ved å gi de et så naturlig liv som mulig. Ute og med god plass. Dere burde heller gått til dyrebutikker som selger knøttsmå kaninbur til de som kjøper kanin til ungene sine. Eller diskutere med de som kun har en vanlig halvmeter stor kanin kasse/utebur. 

Kastrering/sterilisering ble nevnt tidligere her. Det er unaturlig, og forandrer atferden til kaninen. 

Jeg vil forresten tro(som jeg har nevnt tidligere her) at dyrene dere har på brødskiva eller til middag ikke er så altfor fornøyd med sin velferd. De ville sett på dere som noen naive hyklere. Mange griser har ikke sett sola engang. Men det er vel godt å føle at man er snill og kjemper en god sak.

Endret av Andreas84
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Andreas84 skrev:

Noen blir aldri fornøyde. Det er synd at dere skal fokusere hat og anmeldelser mot de som prøver å gjøre det beste for kaninen, ved å gi de et så naturlig liv som mulig. Ute og med god plass. Dere burde heller gått til dyrebutikker som selger knøttsmå kaninbur til de som kjøper kanin til ungene sine. Eller diskutere med de som kun har en vanlig halvmeter stor kanin kasse/utebur. 

Kastrering/sterilisering ble nevnt tidligere her. Det er unaturlig, og forandrer atferden til kaninen. 

Jeg vil forresten tro(som jeg har nevnt tidligere her) at dyrene dere har på brødskiva eller til middag ikke er så altfor fornøyd med sin velferd. De ville sett på dere som noen naive hyklere. Mange griser har ikke sett sola engang. Men det er vel godt å føle at man er snill og kjemper en god sak.

Vil la mine kaniner slippe et hormonelt slitsomt liv jeg da, samt at hunnkaninen slipper å få kreft u de områdene. Hvor i Norge lever kaniner fritt egentlig?

Mat er mat, kosekaniner fortjener å ha det godt, vi lar de ikke leve godt for å spise de så den sammenlikningen fungerer ikke. 

Du kan ikke sammenlikne kanin og hare heller, da får du sammenlikne hund og ulv og da?

Ja jeg har vært i krig med flere dyrebutikker og jeg når det kommer til kaninstell og pga det har flere sluttet med kaniner 😉

Anonymkode: 1d1d3...94a

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Andreas84 skrev:

Ukastrerte hannkaniner kan faktisk kastrere hverandre i slåsskamp, kjempebra liksom 👏🏼👏🏼 

Hunnkaniner vil gå å være KONSTANT stressa, da de ikke har løpetider men kan bli drektige når som helst og har et hormonnivå deretter, så morsomt for dem atte 👌🏼 

En kanin trenger varme, de er ikke hare. De trenger flytende vann, ikke snø, de er ikke harer som må klare seg sjøl gjennom Vinteren. 

Dette handler om kanin, ikke andre dyr. Du får lage en tråd om behandling av griser hvis det er noe du er opptatt av 

kaniner i dyrebutikker får man sjeldent gjort noe med, annet en å slutte å kjøpe dem for å minske etterspørselen, kanskje de slutter med det etter hvert, men veien er lang. Mange ansatte har heller ikke peiling på hva en kanin trenger, og har rett og slett behov for kursing. 

Anonymkode: 695f3...b5b

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat er mat, kosekaniner fortjener å ha det godt,

Det er det grusomste jeg har lest på lenge. Avstumpet empati for dyrene man ikke ser.

Kaninkjøtt er sikkert godt det, det er de som har kaniner for det formålet også. Hvis du har fått dyrebutikker til å slutte å selge kaniner er det veldig bra jobba. Fint at du går til kilden av problemet :tommelopp:

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ukastrerte hannkaniner kan faktisk kastrere hverandre i slåsskamp, kjempebra liksom 👏🏼👏🏼 

Hunnkaniner vil gå å være KONSTANT stressa, da de ikke har løpetider men kan bli drektige når som helst og har et hormonnivå deretter, så morsomt for dem atte 👌🏼 

En kanin trenger varme, de er ikke hare. De trenger flytende vann, ikke snø, de er ikke harer som må klare seg sjøl gjennom Vinteren. 

Dette handler om kanin, ikke andre dyr. Du får lage en tråd om behandling av griser hvis det er noe du er opptatt av 

kaniner i dyrebutikker får man sjeldent gjort noe med, annet en å slutte å kjøpe dem for å minske etterspørselen, kanskje de slutter med det etter hvert, men veien er lang. Mange ansatte har heller ikke peiling på hva en kanin trenger, og har rett og slett behov for kursing. 

Klart dette handler om kanin. Men det må sees i den store sammenhengen, ikke bare etter følelser hos hysteriske husmødre som vet altfor lite men hyler altfor mye. Det blir naturlig å vise til generell dyrevelferd, 

Nå har jeg ikke erfaring med hannkaniner. Men de tilfellene jeg har hørt om der de har skadet eller drept hverandre, er når de har hatt liten plass, og ikke blitt introdusert for hverandre på et nøytralt område. Det å kastrere alt av kjæledyr er det nok mange forskjellige meninger om. Jeg jeg går for prinsippet; gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg. Jeg ville valgt å ha naturlig hormonbalanse i kroppen min. Man kunne definitivt hatt en fredeligere verden om en hadde sterilisert mennesker.

Skrevet
9 minutter siden, Andreas84 skrev:

Det er det grusomste jeg har lest på lenge. Avstumpet empati for dyrene man ikke ser.

Kaninkjøtt er sikkert godt det, det er de som har kaniner for det formålet også. Hvis du har fått dyrebutikker til å slutte å selge kaniner er det veldig bra jobba. Fint at du går til kilden av problemet :tommelopp:

Klart dette handler om kanin. Men det må sees i den store sammenhengen, ikke bare etter følelser hos hysteriske husmødre som vet altfor lite men hyler altfor mye. Det blir naturlig å vise til generell dyrevelferd, 

Nå har jeg ikke erfaring med hannkaniner. Men de tilfellene jeg har hørt om der de har skadet eller drept hverandre, er når de har hatt liten plass, og ikke blitt introdusert for hverandre på et nøytralt område. Det å kastrere alt av kjæledyr er det nok mange forskjellige meninger om. Jeg jeg går for prinsippet; gjør mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg. Jeg ville valgt å ha naturlig hormonbalanse i kroppen min. Man kunne definitivt hatt en fredeligere verden om en hadde sterilisert mennesker.

Vi mennesker driftes ikke av hormoner alene, men vi har evnen til å tenke og vurdere en situasjon, så det å dra inn sterilisering av mennesker er egentlig uvesentlig. 

Kaniner vil ikke ha det bra når kroppen er proppet med hormoner. Til og med brødre som har en flott innhegning kan drepe hverandre, hvorfor er du villig til å ta sjangsen på at dyrene dreper hverandre? Gjør du det med alle dyr? 

Hunnkaniner får i de aller fleste tilfellene kreft i livmor dersom de ikke kastreres. Supert for kaninen liksom 👌🏼 

Det handler ikke om "hysteriske husmødre" men om dyrevelferd. Å hvis du skal dra linken "hysteriske husmødre" og ny informasjon inne dyrevelferd hele tiden så vil folk til slutt slutte å høre på deg, du må komme med bedre argumenter en det altså.

• Liker 3
Skrevet

Vi styres veldig mye av hormoner. Så det argumentet var relevant. 

"Kaniner vil ikke ha det bra når kroppen er proppet med hormoner" :fnise: 

Skrevet
4 minutter siden, Andreas84 skrev:

Bare fordi du ikke kan kontrollere driftene dine så er det ikke dermed sagt at alle er sånn, vi kan styre oss hvis vi vil. 

Men jeg orker ikke diskutere dette med en person som ikke evner å se en annen side. Ha en fin dag du

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Andreas84 skrev:

Sant. Men kaninene er utviklet for å parre seg og få frem unger kontinuerlig. Den muligheten fratas de i fangenskap. 

Hannkaninen min har det mye bedre som kastrert. Sluttet med jokking, parringsdans rundt meg og viktigst, fått seg en kastrert kaninkompis. 

Anonymkode: ba9e6...413

Skrevet
3 timer siden, Andreas84 skrev:

Vokst opp på gård så jeg ser nytten i mat, jeg har også spist kanin tenk deg du. Men en kanin med et navn, eller en gris med et navn, et kjæledyr - det spiser jeg ikke. Så jeg er sikkert fæl som drar på jakt om høsten og. Når du nå leser dette om meg håper jeg ikke du ser meg som en hysterisk husmor.

Det kan være at hannkaninene er født i samme kull og vokst opp sammen, men når de tenårene vil den ene alltid prøve å drepe den andre. Nøytralt område har ingenting å si! 

Jeg velger å la mine dyr følge mattilsynet sine regler ikke hva jeg selv hadde følt slik du sier om deg.

Men du og jeg kommer aldri til å bli enige så jeg stopper min diskusjon her.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi du ikke kan kontrollere driftene dine så er det ikke dermed sagt at alle er sånn, vi kan styre oss hvis vi vil. 

Men jeg orker ikke diskutere dette med en person som ikke evner å se en annen side. Ha en fin dag du

Veldig sant!! 

Det sier jo litt når hunnkaninen får eggløsning i det en hannkanin prøver å parre seg, det er ikke en gang i måneden som med oss 😉

Skrevet
23 timer siden, Andreas84 skrev:

Du vet, når du kommer med slik oppgulp så slutter folk å ta deg seriøst. Patetisk.

Anonymkode: 2fd69...d5c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...