AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har en boks kremfløte som gikk ut på dato i går (uåpnet), jeg åpnet den og luktet på den, og den luktet helt fint. Jeg tittet ned i kartongen og den så grei ut, men når jeg skulle til å tømme oppdaget jeg at den ikke kom ut like lett som "vanlig" fløte gjorde. Jeg rev opp boksen for å se på toppen, og det var det et tykt lag av fløte/fett som blokkerte for det som var under. Jeg tømte ut innholdet, og fortsatt så lukter det helt fint, både av det tykke og den normale fløten. Jeg smakte på fløten og den smaker også helt fint. Altså ikke noe spor av mugg eller noe sånt. Små klumper i fløten er grei nok, de bare fjerner jeg uten noe problem. Men et helt "lokk" over fløten? Den skal brukes i dessert, altså ikke stekes eller lignende. Hadde du spist den, tro...? Som sagt: smaker, lukter og ser fin ut. Liker ikke å ta sjansen på å bli syk, men samtidig hater jeg å kaste mat. Anonymous poster hash: 0d4cb...711
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 TS her. For å presisere: jeg snakker om å spise den normale fløten, ikke det klumpete/tykke laget. Det kastes uansett. Anonymous poster hash: 0d4cb...711
Guadaloupe Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Det er trygt å spise. Fløte er ikke homogenisert så om det står stille en stund vil fettet flyte til toppen og "vannet" vil ligge på bunnen. Det er sånn med all melk som ikke er pasteurisert og ikke homogenisert, lar du den stå så vil fløten (fettet) flyte til toppen. Rist den så får du med alt.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 TS igjen. Den er grei, tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 0d4cb...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå