AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Har lest en del på nettet, men står ikke mye om hvordan man monterer bil stolen? Trenger en fra 9kg + Vet at jeg ønsker en bakovervendt (kan godt være mulighet til å snu den også altså) og at det ikke kan være sånn isofix da den skal flyttes mellom biler og min fremtidige bil. Skal begynne med lappen etter endt permisjon. Jeg skal ta meg en tur på div barneutstyr butikker over nyåret, men imens lurer jeg på om noen har en stol å anbefale. Veldig fint om dere kan skrive noen linjer om akkurat stolen dere er fornøyd/ikke fornøyd med. Er den stor/liten, smal? Tar den stor plass i bilen? Enkel å montere? Tung å løfte? Ser at det varierer veldig i prisklasser og lurer også på om det er dumt å finne en billig til 2-3 tusen kr. Jeg kommer selvsagt til å legge de pengene som er nødvendige i den stolen, men ønsker jo heller ikke å bruke mer enn jeg må kun pga et merke. har hittil kun vurdert de som er plussgodkjent, men hvor viktig er dette egentlig? Lurer fordi jeg ser at det er veldig få som faktisk er plussgodkjente.. Disse synes jeg selv ser gode ut da, men har egentlig ikke peiling og syns det er en rett jungel dette her.. http://www.babyshop.no/izi-plus http://lekmer.no/barn-og-baby/bilbarnestoler/bilbarnestoler-9-kg-25-kg/axkid-bilbarnestol-minikid-gr%C3%A5-tetris-9-25-kg-plussgodkjent?utm_source=Kelkoo&utm_medium=CPO&utm_campaign=tradedoubler#product_info Anonymous poster hash: b4711...e1b
Pipzky Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 (endret) Britax two way 😀 lett å montere, lett å bære og grei å sitte i. 9-25kg begge veier. Edit. Koster rundt 1500,- er romslig så det er plass til yttertøy i den. Endret 30. desember 2014 av Pipzky
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Britax two way lett å montere, lett å bære og grei å sitte i. 9-25kg begge veier. Edit. Koster rundt 1500,- er romslig så det er plass til yttertøy i den. oi, vet du hvorfor den er så billig? Skal se på den, hørtes jo veldig bra ut utfra det lille du skriver Anonymous poster hash: b4711...e1b
Pipzky Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Den har ikke isofix, ikke base eller noe, og så er modellen fra tidlig 2000 tallet om jeg ikke husker feil. Men de er splitter nye 😃 men husk at du må ta med barnet for å prøve bilstolen før du kjøper. Du bør også prøve den i bilen for å se om den passer.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Husk at ikke alle bilstoler passer alle biler, så hvilken bilstol du kan kjøpe kommer an på hvilken bil du kjøper. Så du må nesten bare vente og se. Anonymous poster hash: 9a178...112
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 vente å se på hva? bilstolen skal brukes mye før jeg får bil i for eksempel mamma sin bil, andre som kan kjøre oss osv. Svigerfamilien osv ++++ jeg får ikke bil før minst 1 år så kan ikke vente og se Anonymous poster hash: b4711...e1b
Pipzky Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Prøv poden i stolen først. Er viktig at h*n sitter riktig 😄
Strenge Frk.Gerd Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Vi har britax two way Som noen anbefaler, er helt fornøyd. Vi måtte ha en som var rask å montere og går i alle biler, og jeg leste mye på nett før vi gikk for denne. Gjør det bra på frontkollisjon tester, dog er visst noe mindre side sikkerhet. Skal sies at den er ikke like enkel som baby bilsetene, aka besafe izi som vi hadde før, men det får du ikke i den vektklassen.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Åja, de setene som er 9 kg + er vanskeligere/ mer kompliserte å montere enn de til nyfødt? Anonymous poster hash: b4711...e1b
Strenge Frk.Gerd Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Vel nå kan jeg ikke svare for isofix, men de uten syns jeg ofte man brukte lenger tid på å montere. Vi kjøpte først et besafe sete, men solgte det da det tok litt lang tid å installere bare for en stakkars kjøreturen skyld. Britaxen krever også noe mer, men er en del enklere å montere enn besafe sin. Man må bare være veldig veldig obs på beltene, at de ikke krøller seg. Sambo river seg litt i håret av disse.. Har også hørt mye bra om Max way, og tror dette også er et godt sete som er enkelt å montere?
charactouy Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 Britax maxway er vi veldig fornøyd med. Det er (selvfølgelig) litt mer komplisert enn babysetet, men etter et par ganger er det montert på 5 minutter. Det har lav egenvekt, og kan brukes opp til ca 6 år. Det er også en bøyle i forkant av setet for justering av helling på setet; dette gjør at setet lettere kan tilpasses den varierende hellingen i baksetet på ulike biler. Setet bruker forankringsseler, disse går det an å kjøpe flere sett av slik at du alltid har et sett ferdig montert i den bilen dere sitter på oftest - dersom bileier synes det er ok ja. Setet kom også godt ut i den svenske bilstoltesten (plus testen?). Setet er rent bakovervendt, pris husker jeg ikke.
Mistymya Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 Hvis bilene du skal bruke HAR isofix, så er det superlett å flytte mellom bilene. Vi har besafe isize og det er bare å klikke inn, og ta ned benet. Stoler som festes med beltet er mye mer tidkrevende og det er større fare for feil. Alle i min familie med eldre biler har isofix, så det er ikke bare på nye biler. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 Åja, de setene som er 9 kg + er vanskeligere/ mer kompliserte å montere enn de til nyfødt?Anonymous poster hash: b4711...e1b De er litt mer kronglete å montere ja. Noe lettere med isofixseter. Anonymous poster hash: 8f872...76b
Gjest Tekola Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Britax TwoWay ar vi i mine foreldres bil, som sete når de skal passe halvannetåringen, hjelpe til med henting osv, og det funker veldig fint! Lekmer har tilbud på det nå ser jeg Britax, Vendbar bilbarnestol, Two Way, Black Thunder 1 339 kr (2 599 kr) -48%
Mohair Skrevet 2. januar 2015 #15 Skrevet 2. januar 2015 (endret) Britax two way 😀 Edit. Koster rundt 1500,- er romslig så det er plass til yttertøy i den. Man skal ikke ha på yttertøy i bilen. Selene skal festes tettest mulig inntil kroppen, så tykke jakker, dresser o.l. må av! Vi har two way hos svigers og jeg synes det er litt plundrete å feste og å regulere. Mye bedre sittekomfort i vårt besafe izi combi sete. Hvis du skal ha et sete som er enkelt å installere så ville jeg nok gått for isofixfeste. I hvertfall om det skal brukes mye. Det two way setet er forresten alltid på tilbud. Endret 2. januar 2015 av Mohair
Pipzky Skrevet 2. januar 2015 #16 Skrevet 2. januar 2015 Man skal ikke ha på yttertøy i bilen. Selene skal festes tettest mulig inntil kroppen, så tykke jakker, dresser o.l. må av! Vi har two way hos svigers og jeg synes det er litt plundrete å feste og å regulere. Mye bedre sittekomfort i vårt besafe izi combi sete. Hvis du skal ha et sete som er enkelt å installere så ville jeg nok gått for isofixfeste. I hvertfall om det skal brukes mye. Det two way setet er forresten alltid på tilbud. Så du har aldri hatt en jakke på poden i bilen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå