AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 I det siste har jeg begynt å reagere på blant annet avokado. Klør umiddelbart rundt leppene og inni munnen og på tungen når jeg spiser det. Jeg har hørt at det å reagere på avokado kan henge sammen med at en har lateksallergi. Finnes det noen måter å sjekke det på? Jada, jeg vet at jeg må til legen for å få det bekreftet, men det er noen ukers ventetid. Hva i hjemmet evt på en arbeidsplass kan inneholde latelateksks? Du som har lateksallergi, hvordan fungerer dette for deg, og hva må du holde deg unna?Anonymous poster hash: 6c8c3...316
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Finn noe som inneholder lateks. F.eks engangshansker som inneholder det. Eller annen plast Anonymous poster hash: 88d1d...f4c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Inneholder all plast lateks?Anonymous poster hash: 6c8c3...316
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Inneholder all plast lateks?Anonymous poster hash: 6c8c3...316 Nei, nettopp fordi det er mange som har lateksallergi. Derfor må du nok lete litt Anonymous poster hash: 88d1d...f4c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Gule hansker folk bruker til oppvask eller i husholdningen! Gummistøvler, skrivere, masse produkter med myk plast. Reagerer du på Kivi så kryssreagerer Kivi med latex, har ikke hørt at jeg skal holde meg unna avacado. Det harnjeg forøvrig spist uten å reagere. Latex finnes også i bilkupper, i matter osv. Der har vi måttet gjøre tiltak. Bruk gulehusholdningshansker når du vasker gulv neste gang så vet du om du reagerer på latex. Hendene mine ser brannskadet ut i kontakt med den verstingen.Anonymous poster hash: 19168...287
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/Latex_allergy#Latex-Fruit_Syndrome Anonymous poster hash: e8a07...176
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 Inneholder all plast lateks?Anonymous poster hash: 6c8c3...316 Dette stemmer ikke helt. Anonymous poster hash: 19168...287
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Hva med avokadoplante uten frukter. Er det en dårlig idé?Anonymous poster hash: 6c8c3...316
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Hva med avokadoplante uten frukter. Er det en dårlig idé?Anonymous poster hash: 6c8c3...316 Til husplante? Nei. De med uttalt latexallergi skal ikke være i nærheten av møbler laget av gummitre. Mange barnemøbler og en del kjkkenmøbler lages av gummitre. Så lengen alt er forsvarlig dekket med lakk går dette bra, men den dagen lakken er vasket eller blitt slitt på annen måte, oppstår problemene.Anonymous poster hash: 19168...287
Colorama Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Om du er nysgjerrig så kan du jo gni en latekshanske på armen eller noe, men jeg synes du skal bestille en legetime i stedet for å spekulere eller er det noe du umiddelbart må vite liksom?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har latexallergi, oppdaget det da jeg blåste ballonger og hovnet opp rundt munnen og øynene. Så for å teste om du har latexallergi så er det latex i f.eks kondomer, ballonger, og noen smokker (til babyer). Anonymous poster hash: d5124...874
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har latexallergi, oppdaget det da jeg blåste ballonger og hovnet opp rundt munnen og øynene. Så for å teste om du har latexallergi så er det latex i f.eks kondomer, ballonger, og noen smokker (til babyer). Anonymous poster hash: d5124...874 Dette er egentig ikke noe noen bør eksprimentere med på egenhånd. Særlig ikke i nærheten av ansiktet og munnen. Jeg er hyperallergisk. Jeg går med andrenalinpenner fordi jeg kan reagere med å hovne opp i luftveiene slik at jeg ikke får luft ned i lungene og dermed kan bli kvalt. Anonymous poster hash: 19168...287
masekopp Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 What? For en merkelig sammenheng. Jeg er allergisk mot avocado, men ikke lateks.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #14 Skrevet 19. juni 2024 Gammel tråd men, er det flere her som blir syke av å vere i samme rom som ballonger? Jeg hovner opp i munn og får hodepine bare jeg passerer en butikk med ballonger inne på kjøpesenter. Luftveis symptomer også, hemmende for meg å hente i barnehagen når regntøy er vått..det er blitt en mare i hverdagen😮💨 Jeg har kryssallergi med bla banan, avokado osv..påvist latexallergi og utstyrt med epipenn etter noen alvorlige hendelser. Anonymkode: 1923c...914 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå