Gå til innhold

Merkelig sinnstilstand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper virkelig noen er i samme situasjon som meg, eller forstår hva jeg mener...
I alle de fire forholdene jeg har vært i har jeg kjedet meg, og vekslet mellom at jeg enten ble "kvalt" av han eller følelsen av at han ignorerer meg.
I det siste forholdet jeg var i (for et halvt år siden) ble det enda verre. For det meste når han ville ha oppmerksomhet og ville ha kos/kyss osv så følte jeg at han var altfor nærgående, og når jeg ville ha oppmerksomhet var det som regel når han var opptatt. Regner med dette er noe jeg gjør ubevisst? Men jeg forstår ikke hvorfor.
Dette førte til at jeg ble ganske ustabil i humør, og veldig intens, og klate vel å irritere han (og de andre) til det punktet at det blir nok.

Etter den forrige kjæresten min har jeg med vilje prøvd å distansere meg fra mannfolk og den type kjærlighet, later liksom som om jeg ikke vil ha forhold fordi jeg ikke klarer å bli bedre på det.
Men saken er at jeg vil jo være i et forhold, jeg vil ikke kun ha sex med folk, men jeg er redd jeg ikke klarer det.

Han jeg liker nå (den eneste jeg har sex med for tiden) har gjort det veldig klart at han ikke vil ha noe forhold, men flørter med meg likevel osv, og jeg vet ikke hvor jeg har han. Dessuten vet ikke han at jeg liker han, og jeg vil ikke si det heller.
Jeg vil jo egentlig være sammen med han, men jeg tviler på at han vil være sammen med meg, og dessuten så er jeg redd for at jeg skal bli like teit som jeg har vært i de andre forholdene mine. Blir så utrolig forvirret...
Er det noen som har noen råd eller har vært i en lignende situasjon? :)

Anonymous poster hash: 9fb9d...ad6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo være noen som har et råd?

Skrevet

Vet ikke om dette representerer deg, men har ei venninne som er litt sånn. Hun sier det bunner i usikkerhet, at hun ubevisst holder på og "tester" ut mannen for å se hvor hun har han. Hvor langt hun kan la det gå, om han velger henne eller det han er opptatt av osv..

Skrevet

Jeg vil tippe at du har blitt sammen med de du har vært sammen med fordi de har ønsket det eller fordi du ikke har ønsket å være alene.

Kjærlighetsfølelser og redsel for å være alene er 2 ulike ting.

Kanskje du burde jobbe litt med deg selv og bli komfertabel med å være alene før du innvolverer deg med en mann slik du er sikker på at du blir sammen med han pga kjærlighet fra din side?

Anonymous poster hash: ff8c9...df5
Skrevet

Jeg vil tippe at du har blitt sammen med de du har vært sammen med fordi de har ønsket det eller fordi du ikke har ønsket å være alene.

Kjærlighetsfølelser og redsel for å være alene er 2 ulike ting.

Kanskje du burde jobbe litt med deg selv og bli komfertabel med å være alene før du innvolverer deg med en mann slik du er sikker på at du blir sammen med han pga kjærlighet fra din side?

Anonymous poster hash: ff8c9...df5

Wow, det høres veldig logisk ut. Er vel usikker på meg selv, og redd for å være alene. Men aner ikke hvordan jeg skal jobbe med meg selv...

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette representerer deg, men har ei venninne som er litt sånn. Hun sier det bunner i usikkerhet, at hun ubevisst holder på og "tester" ut mannen for å se hvor hun har han. Hvor langt hun kan la det gå, om han velger henne eller det han er opptatt av osv..

Det høres kanskje ut som meg også... Hva gjør man med det?

Skrevet

Det høres kanskje ut som meg også... Hva gjør man med det?

Hva man gjør med indre usikkerhet? Det kommer nok litt an på graden av den.. men jeg vil si kommunikasjon er viktig. La ham få vite at det ikke er gjort for å være vanskelig, og at du gjerne skulle reagert annerledes på enkelte ting. Når han blir klar over det, så kanskje han ser på det på en annen måte, og at dere sammen kan finne en løsning på hvordan du kan bli tryggere på hvor du har ham.

I hennes tilfelle tror jeg dette er spesielt utbredt i begynnelsen av et forhold, altså før hun er helt sikker på hvor hun har vedkommende. Så forhåpentligvis er dette noe du kan slippe å forholde deg til, når det har gått litt tid.

Håper dere finner ut av det. Det er ikke noe godt å ha det sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...