Lisa-Marie Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Hei. Endelig funnet hund etter å ha sjekket både norge, sverige og danmark uten hell. Så dukket det opp en hund hos en anerkjent oppdretter av den rasen i polen som jeg nå vurderer. Men hva må være i orden før innførsel til norge? Jeg skjønner at hunden må ha pass, være vaksinert, ormkur og kontrakt. Må jeg søke mattilsynet og få dette godkjent? Er det noe hunden må igjennom rett før den skal dra (ekstra vaskine o.l)? Hvordan fungerer tollen? Vet jeg må betale moms, men utover dette? Bør jeg kjøre for å hente hunden eller går fly bra? Håper noen som har vært igjennom det samme kan svare meg
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Du finner informasjonen på sidene til Mattilsynet og hos toll.no. Lykke til Anonymous poster hash: 5ec24...09e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 hehe hei, jeg er helt ny her men jeg skjønner ikke hvordaneg klarer å poste et innlegg? noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: d1a15...edf
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Hunden må hvertfall rabiesvaksineres.. Kjøpte selv fra Polen for 5 år siden, hunden kom da alene med fly. Vi måtte innom å betale for toll, men søkte ikke Mattilsynet.. For å være på den sikre siden kan du kontake de da det som står på sidene kan virke forvirrende!Anonymous poster hash: 54794...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå