AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Har ei tulle på 2 år som vi lurer på sliter med seperasjonsangst. Begynte nå i jula. Virker utrygg,spes ved legging på dag og kveld -aldri vært problemer før. Hun vil være med oss overalt-også på do. Vi forteller alltid hvor vi er. Har fullt fokus på henne med omsorg og tilstedeværelse. Vi må stå ved vogna på dagtid for at hun skal sovne og vi sitter hos henne på kvelden også. Vil det gå over? Er det normalt? Hva annet kan vi gjøre?Anonymous poster hash: d23ea...d64
Vera Vinge Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Vi fikk det samme problemet med vårt barn i fjor, da han fylte to. Fra å alltid ha vært kjempenkel å legge, ville han ha oss oppi senga, eller til nød i en stol. Tidligere gikk vi alltid ut av rommet før han hadde sovnet. På samme tid begynte han også ofte å gråte veldig ved levering i barnehagen (det sluttet fort etter at vi hadde dratt). Vi gjorde som han ønsket ved legging, og håpte at de ville gå over avseg selv. Og i noen uker var det nok riktig å gjøre dette, og hadde det ikke vært for at han fikk en lillebror noen uker senere, hadde vi nok jobbet med å gradvis trekke oss ut av soverommet om kvelden. For det ble jo en uvane at han ikke kunne sovne alene. Det ble en del bedre av seg selv etter et halvt år, men nå et år etter, er det litt varierende om vi kan forlate soverommet uten hyl og skrik. Faktisk er det sånn at leggingen har vært enklere når faren har jobbet mye og jeg har stått for legging en periode... Vi er ikke helt på linje kan man si, så rådet mitt er hvertfall at foreldrene gjør det samme... Ellers mener jeg at man skal gi nærhet til barn som viser at de trenger det, men samtidig ha i bakhodet hva man har som langsiktig mål. Når det gjelder levering i bhg, tror jeg på minst mulig dill. Raske avskjeder og god kommunikasjon med personalet, slik at de har et fang klart når man drar, og man vet at barnet trives for øvrig.
Vera Vinge Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Men at en periode med økt selvstendighet også gir økt behov for trygghet, finner jeg veldig naturlig. 2-årsalderen har sine utfordringer, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå