lhmrjente86 Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Jeg er en jente på 29 år gammel som nettopp har møtt en mann på 34. Han har 2 barn med xdama, hvor 1 er deres sammen, og så adopterte han hennes barn fra et tidligere forhold. Det ble slutt for 1 1/2 år siden, men de hadde et ukomplisert brudd og valgte av praktiske årsaker å bo sammen inntil februar/mars i år. Mor bor en halvtime unna han, og de eier et foretak sammen. Så de er både venner og partnere. I følge han har de ikke delt opp etter fast samvær, men han tilbringer mer tid med de når det feks er ferie og spesielle anledninger, som feks nyttårsaften. Siden jeg allerede hadde planer på nyttår skulle han feire med barna. Det skal sies at jeg ikke har noe peiling på å ha barn,da jeg ikke har det selv, og generelt lite erfaring med barn. I min omgangskrets har det ikke vært snakk om samlivs og familieforhold på den måten jeg prøver å finne ut av nå. Vi ble enige om å ikke introdusere meg for barna enda, da vi må finne ut av vårt forhold først. nå har han hatt barna siden julaften, de var hos mor idag. Han skulle dit senere ikveld. Jeg fikk nettopp vite at om det blir for sent kan det hende han overnatter i huset til mor. Dette syntes ikke jeg var ok,men fikk tilbake at dette var for kun praktiske årsaker, han var der barna var.Overnatting kunne skje for barnas skyld ved spesielle anledninger, som også kunne være barnas bursdag. Jeg synes ikke det er ok. Det vil si at de står opp sammen i samme hus og leker mor, barn, familie, når det egentlig ikke er sånn.Blir ikke barna forvirret da...? jeg skjønner at jeg selvfølgelig ikke kan blande meg inn i hva deres rutiner er. Men har jeg ingenting jeg skulle sagt..? jeg er ganske ny på både forhold og det å være sammen med en mann som har en familie ''fortid''. jeg trenger noen perspektiver på dette, eller så kommer ikke dette forholdet til å gå. Det som er en selvfølge for han å forstå er ikke en selvfølge for meg da jeg ikke vet noen ting om temaet..
Biloba Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Har tungt for å skjønne hvorfor han ikke kan ta halvtimesturen hjem når barna har lagt seg. Du har nettopp truffet ham. Vet eksen hans i det hele tatt at han har ny kjæreste? 1
lhmrjente86 Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2014 Har tungt for å skjønne hvorfor han ikke kan ta halvtimesturen hjem når barna har lagt seg. Du har nettopp truffet ham. Vet eksen hans i det hele tatt at han har ny kjæreste? ja.det er det jeg ikke helt kan forstå heller.har ikke anelse om hun vet.han har fortalt det til sin egen familie.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Dette er ikke greit. Nesten så jeg tror han håper at de skal bli sammen igjen. Ingen jeg kjenmer eller vet av sover over hos eksen, selv om de har barn. Og en halvtimes kjøretur er ingen ting.Anonymous poster hash: d9b02...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Barna har en pappa og en mamma og det skulle bare mangle om de ikke overnattet av og til ved spesielle anledninger. De sover jo ikke i samme seng så forstår ikke din umodne holdning. Barna synes det er fint å se at mor og far i er atter med den alle i blant hos hverandre!Anonymous poster hash: 82431...04c 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Synes det høres bra ut at skilte foreldre kan ha et godt forhod. Kjempebra for barna! Om det ligger mer i det vil du oppdage det etter hvert.... Anonymous poster hash: b7b6d...baa
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 Finnes ikke en grunn i verden til å overnatte hos exen. Hadde aldri godtatt det. Anonymous poster hash: 9a8cf...39d 4
Leini Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Synes det er godt å lese om x-par som greier å beholde vennskap etter brudd. Hvorfor han ikke kan kjøre halvtime.. kanskje de tar etglass vin? Kanskje han vil være der når de våkner? Om dere fortsetter å være sammen og du fårhilse på barna, bare vær deg selv. Du kommer aldri til å bli mamma'n, men du kan likefult bli en verdsatt omsorgsperson.
Biloba Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Synes det er godt å lese om x-par som greier å beholde vennskap etter brudd. Hvorfor han ikke kan kjøre halvtime.. kanskje de tar etglass vin? Kanskje han vil være der når de våkner? Jeg synes det er best med kjærester som respekterer ny partner når de har skaffet seg en. De som ikke gjør det får finne seg en annen dame enn meg. Klart, hvis det er greit at jeg også prioriterer å drikke vin med eksen min på kveldene og overnatte hos ham, så går det i hvertfall begge veier. 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #10 Skrevet 30. desember 2014 Barna har en pappa og en mamma og det skulle bare mangle om de ikke overnattet av og til ved spesielle anledninger. De sover jo ikke i samme seng så forstår ikke din umodne holdning. Barna synes det er fint å se at mor og far i er atter med den alle i blant hos hverandre!Anonymous poster hash: 82431...04c Dummeste jeg noen gang har hørt! Har selv barn med en ex, og selv om vi samarbeider bra og er venner betyr ikke det at vi skal overnatte hos hverandre. Og ja barna har en mor og en far som bodde sammen FØR, ikke no lengre. Så å leke "familie" overfor barna av og til er feil. Gir barna feile signaler og de kan begynne å håpe på at foreldrene blir sammen igjen! Anonymous poster hash: f345d...2b7 5
lhmrjente86 Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2014 Barna har en pappa og en mamma og det skulle bare mangle om de ikke overnattet av og til ved spesielle anledninger. De sover jo ikke i samme seng så forstår ikke din umodne holdning. Barna synes det er fint å se at mor og far i er atter med den alle i blant hos hverandre!Anonymous poster hash: 82431...04c synes allikevel ikke det trenger å bety at jeg er umoden. Det er som sagt noe jeg har lite erfaring med. For meg var det helt nytt å tenke at mor og far selvfølgelig skal sove hos hverandre ved spesielle anledninger, når man ikke er sammen. Det er tydeligvis noe du ikke tenker som noe nytt eller sjokkerende. jeg har ingen i min omgangskrets som kjenner til samme problemstilling. Helt enig at det er fint for barna å se at mor og far har det bra, men blir ikke det forvirrende å skulle plutselig se far spise frokost og de dele morgenstunder og spesielle anledninger som familie..når de ikke er sammen..? 1
lhmrjente86 Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2014 Synes det høres bra ut at skilte foreldre kan ha et godt forhod. Kjempebra for barna! Om det ligger mer i det vil du oppdage det etter hvert.... Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: b7b6d13d4bd206ea1a51690c029ef heisann! ville bare si takk for det svaret du ga her.det satte litt ord på det jeg tenker.
lhmrjente86 Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2014 Jeg synes det er best med kjærester som respekterer ny partner når de har skaffet seg en. De som ikke gjør det får finne seg en annen dame enn meg. Klart, hvis det er greit at jeg også prioriterer å drikke vin med eksen min på kveldene og overnatte hos ham, så går det i hvertfall begge veier. tror det går begge veier. Jeg forstår ikke hva det innebærer å ha barn og skulle dele tid med barn og x samboer, mens han ikke forstår at jeg ikke klarer å se tydelig det han ser som klart tydelig med å ha barn og det det innebærer. enig i det siste du sier
lhmrjente86 Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #14 Skrevet 30. desember 2014 Synes det er godt å lese om x-par som greier å beholde vennskap etter brudd. Hvorfor han ikke kan kjøre halvtime.. kanskje de tar etglass vin? Kanskje han vil være der når de våkner? Om dere fortsetter å være sammen og du fårhilse på barna, bare vær deg selv. Du kommer aldri til å bli mamma'n, men du kan likefult bli en verdsatt omsorgsperson. Far og barn skulle tilbringe tid sammen dagen etterpå også, så av praktiske årsaker og for at de selvfølgelig skulle få mer tid sammen, så kom han kanskje til å overnatte. Og han ville være der når de våkner..men det er nettopp dette jeg ikke forstår. Hva slags inntrykk får barna av hva som kommer til å skje mellom mor og far når de ''leker'' familie ved de spesielle anledningene? enig i det siste du skrev også =)
Leini Skrevet 30. desember 2014 #15 Skrevet 30. desember 2014 Jeg synes det er best med kjærester som respekterer ny partner når de har skaffet seg en. De som ikke gjør det får finne seg en annen dame enn meg. Klart, hvis det er greit at jeg også prioriterer å drikke vin med eksen min på kveldene og overnatte hos ham, så går det i hvertfall begge veier. Jeg er enig i at det kan høres merkelig ut. Men samtidig såsynes jeg alfa og omega er "hva er grunnen til at han tilbringer tid der". Er det kunpga ungene, er det greit. Er det fordi han føler han må, ellers blir x'n sur. Eller at han vil det fordi han vil tilbake til henne, er det IKKE greit. Far og barn skulle tilbringe tid sammen dagen etterpå også, så av praktiske årsaker og for at de selvfølgelig skulle få mer tid sammen, så kom han kanskje til å overnatte. Og han ville være der når de våkner..men det er nettopp dette jeg ikke forstår. Hva slags inntrykk får barna av hva som kommer til å skje mellom mor og far når de ''leker'' familie ved de spesielle anledningene? enig i det siste du skrev også =) Jo, er enig.Og det kan komme til å gjøre det ekstra vanskelig for ts å bli akseptert av ungene. Unger vil jo stort sett at foreldrene skal holde sammen, og dette gir jo de stort håp om at det kan skje snart.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Ikke vanlig. Ikke greit. Jeg hadde aldri godtatt overnatting hos eksen, med eller uten barn. Anonymous poster hash: 4e733...012 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Barna har en pappa og en mamma og det skulle bare mangle om de ikke overnattet av og til ved spesielle anledninger.De sover jo ikke i samme seng så forstår ikke din umodne holdning. Barna synes det er fint å se at mor og far i er atter med den alle i blant hos hverandre!Anonymous poster hash: 82431...04c Hvordan vet du det? Jeg hadde aldri godtatt at en kjæreste sov over hos eksen sin. Samme om de hadde barn eller ikke. Jeg hadde heller aldri gjort det mot min kjæreste, altså å sove hos eksen. Snakk om å drite i den nye partneren! Og at han kanskje skulle sove fordi de drakk vin sammen? Vet du hva, hvis min kjæreste hadde behov for å drikke vin med en annen dame enn meg kunne han bare blitt der. Jeg hadde dumpa han på flekken, så lenge han ikke setter noe spørsmål ved dette selv så kommer det garantert til å bli bare større problemer fremover hvor han prioritere eksen. Å prioritere barna er bra, men han bør være ferdig med eksen og ikke tilbringe tid med kun henne, ikke når han har ny kjæreste. Anonymous poster hash: 3b2ee...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Enten er han forelsket i eksen, eller så er han stokk dum som tror at dette vil være greit å gjøre når han har fått seg ny kjæreste (eller generelt...). Greit nok å ville være med barna, men han her virker rett og slett mindre intelligent... Jeg ville vært skeptisk. Anonymous poster hash: 4e733...012 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Barna har en pappa og en mamma og det skulle bare mangle om de ikke overnattet av og til ved spesielle anledninger. De sover jo ikke i samme seng så forstår ikke din umodne holdning. Barna synes det er fint å se at mor og far i er atter med den alle i blant hos hverandre!Anonymous poster hash: 82431...04c Og der kom den. Anonymous poster hash: 4e530...6a9 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 Dette hadde jeg ikke orket hadde jeg vært deg. Du er ennå ung og skal stifte din egen familie. Her får du ikke bare mann, men to barn og en ex kone på kjøpet. Og med den innstillingen mannen din har til dette med kontakt og overnatting ser jeg mye trøbbel i fremtiden. Ikke bare har de barn sammen, de er partnere også. Nei, ta vare på deg selv og styr unna, er mitt råd. Jeg synes det er litt hensynsløst ovenfor deg å overnatte hos exen. Anonymous poster hash: 4e530...6a9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå