Gå til innhold

Ta taxi i morgen kveld. Er det helt umulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til en venninne i morgen og den eneste måten å komme opp dit er med taxi. Det går ingen busser og har heller ingen som kan kjøre.

Søstera mi sa det er helt umulig å få tak i taxi i morgen. ALLE skal ha taxi og det går heller ikke an å forhåndsbestille. Hun hadde det problemet i fjor.

Da har jeg et problem. Jeg har jo veldig lyst å opp til henne, men hvis det er helt umulig å få tak i taxi nytter ikke det :(

Flere som har samme erfaring som søstera mi?

Anonymous poster hash: 530be...a2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er såpass heldig at avstanden er gå-bar stort sett, men om du ikke kan forhåndsbestille så kan det nok bli vanskelig ja. Kanskje pirattaxi? Men da ville jeg ikke tatt taxi alene.

Anonymous poster hash: 701b1...a56
Skrevet

Før kl 1800 pleier det ikke å være noe problem. Mange er bedt bort til kl 1900 og da blir det fortere kø. Alle taxier har kjøreplikt i morgen.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Har du prøvd å forhåndsbestille da?

Skrevet (endret)

Taxi i morgen er så og si helt umulig. Jeg var på nyttårsfest for noen år siden og det var nytta ikke. De var opptatte hele tiden og kom ikke igjennom. Heldigvis var det en kompis av en venninne av meg som kunne hente oss. Taxi var klin umulig å få tak i.

Men det er nok lettere før kl 19 enn kl 1 liksom. Da er det helt umulig.

Endret av Savannah87
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor du bor. Ring det lokale taxiselskapet og hør? Uansett bør du beregne ventetid, det er lite trolig at bilen står utenfor to minutter etter du har bestilt. Bestiller du i god tid går det nok fint! :)

Skrevet

Har du prøvd å forhåndsbestille da?

Søstera mi sa det ikke gikk pga de taxi folka hadde problemer med det før. Folk som ikke dukket opp på det tidspunktet de hadde forhåndsbestilt osv.

Men jeg kan prøve i morgen og høre med de.

Skrevet

Varierer på hvor du bor, og hvilket taxiselskap du har der du bor. Forhåndsbestilling eller ut i hovedveien og stoppe en taxi på retur fra oppdrag kan være løsningen. Men kollektivtrafikk går en god stund utpå kvelden. Ca. Kl. 18 - tror jeg normal arbeidstid er.

Anonymous poster hash: 6a3ea...94e

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Arendal forresten. Sist buss går kl 2.

Skrevet

Jeg har egentlig aldri hatt de helt store problemene med å skaffe taxi på nyttårsaften, og jeg bor midt i Oslo. Stiller meg langs en større vei (Maridalsveien/Uelands gate, Ullevålsveien etc.) som forbinder sentrum med mindre sentrale strøk og står slik at jeg møter de taxiene som er på vei tilbake. Hvilken vei "rushet" går spørs jo når på kvelden det er, og jeg vet ikke hvor TS bor hen,, men hvis det er et tydelig rush fra en side av byen til en annen har jeg i hvert fall stor suksess med å stille meg opp "motstrøms". Litt tålmodighet trenger man kanskje, men det har pleid å gå fint.

Anonymous poster hash: aba6c...8de
  • Liker 2
Skrevet

Sorry, jeg ser nå at TS bor i Arendal. Ikke særlig kjent i Arendal, men hvis mulig er altså mitt beste tips å stille meg slik at jeg står på veien tilbake til der "alle" skal ha taxi.

Anonymous poster hash: aba6c...8de
  • Liker 1
Skrevet

Tror det er bedre om du ringer idag og hører om mulighet for forhåndsbestilling istedet for å vente til i morgen.

Skrevet

Ring i dag og hør med de, og dra tidlig så du slipper unna det største rushet og det er mulig å få taxi (prøv å få taxi på kvelden i Oslo under Id, og vi kan starte å snakke om umulig. :laugh: ). I tillegg sats på å overnatte eller dra veldig seint hjem.

Anonymous poster hash: 61019...53d
Skrevet

I Arendal ser jeg for meg at du kan få problemer ja... Jeg bor i Grimstad og det er jo samme selskap og her er det iallefall klin umulig. Men taxi opp på ettermiddagen bør jo gå fint. Og taxi hjem igjen vil du jo også få, spørsmålet er jo bare når...

Anonymous poster hash: d1459...a1d
Skrevet

I Arendal ser jeg for meg at du kan få problemer ja... Jeg bor i Grimstad og det er jo samme selskap og her er det iallefall klin umulig. Men taxi opp på ettermiddagen bør jo gå fint. Og taxi hjem igjen vil du jo også få, spørsmålet er jo bare når...

Anonymous poster hash: d1459...a1d

Hadde tenk å dra rundt 1 tiden hvis det lar seg gjøre (jeg er ikke så veldig fan av å overnatte hos andre egentlig), men er innstilt på at jeg må sove sover. Tar med tannbørste og sånn i tilfelle :)

Skrevet

Har du sykkel eller sparkstøtting?

Anonymous poster hash: 6a3ea...94e

Skrevet

Det er vel lurere å ringe taxiselskapet og høre om forhåndsbestilling, heller enn å stole på en anekdote fra søsteren din og så spørre på et forum uten å ha med info om hvor du bor en gang.. Sorry altså. Men ring taxiselskapet, det er bare de som kan svare på om du kan bestille.

Anonymous poster hash: 1365d...af4
Skrevet

Hadde tenk å dra rundt 1 tiden hvis det lar seg gjøre (jeg er ikke så veldig fan av å overnatte hos andre egentlig), men er innstilt på at jeg må sove sover. Tar med tannbørste og sånn i tilfelle :)

Lykke til. Det er da "alle" drar hjem. ;) hadde satset på noe senere...

Anonymous poster hash: 61019...53d

Skrevet

Bor på Sørlandet selv. Er ikke umulig, men ikke veldig lett heller. Nytter ikke å bestille taxi, også håpe at den er der om 10-15 min..

Vi måtte i fjor vente på taxi nr 1, i 25-30 min, så kom den ikke. Og vi måtte ringe på ny, den kom etter nye 30 min. Så altså en times tid. Gjorde ingenting for oss.

Skrevet

Det er vel lurere å ringe taxiselskapet og høre om forhåndsbestilling, heller enn å stole på en anekdote fra søsteren din og så spørre på et forum uten å ha med info om hvor du bor en gang.. Sorry altså. Men ring taxiselskapet, det er bare de som kan svare på om du kan bestille.

Anonymous poster hash: 1365d...af4

Jeg sier jo at jeg bor i Arendal ;)

Anonymous poster hash: 7ecae...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...