Gå til innhold

Hvilken foundation kan passe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne teste ut en ny foundation, har snart brukt opp min 3. flaske av Kanebo Sensai Lasting Velvet foundation. Har vært fornøyd med den, men vil gjerne prøve noe nytt nå! :)

Jeg har kombinasjonshud tror jeg, fet i t-sonen, "normal" i resten av ansiktet. Huden kan føles stram etter rens før fuktighetskrem. Kan f. kviseutbrudd, men er en god stund siden sist nå.

Vil ha flytende, ikke i pudderform. Pris er ikke så farlig, vil heller ha en som er dyr og bra, enn en billig som ikke er så bra! Jeg er forresten 20 år! :)

Kriterier:

* Den må være "vennlig" mot huden, altså en som ikke gir kviseutbrudd (Vet dette er veldig individuelt, men en som ikke har ingridienser som er typisk for å få kviser)

*Den må ikke være veldig "dewy", men heller ikke helt matt og tørr

*Den må sitte på lenge og ikke forandre farge utover dagen

*Den bør være lett å blende ut

*Den bør være ca. medium dekkevne, IKKE full, men heller ikke altfor "gjennomsiktig"

*Den må ha gule undertoner i fargeutvalget

*Den må jevne ut hudtonen og se naturlig ut

Om noen vet om eller har prøvd en foundation som passer til kriteriene mine så blir jeg veldig glad! :laugh:

Anonymous poster hash: 0a52d...914
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eva Garden Perfect Skin Foundation syns jeg passer inn i de kriteriene du har.

Har selv denne og er veldig fornøyd.

Skrevet

Anbefaler Bourjois healthy mix foundation. Elsker den! Ikke er den dyr heller. Søk på reviews, står mye om den på nett. (tror ikke den selges i Norge)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min nye foundation "Maybelline New York Dream Satin Liquid Air-Whipped Foundation". Den er luftig, men ikke tørr, og den en er utrolig lett å påføre, jeg har ikke opplevd makan før, haha. :) Jeg har tørr-normal hud (tørr i t-sonen), men du kan godt prøve den, jeg tror den passer fint til huden din i og med at den ikke er oljete. Den har ikke helt full dekke, men det liker jeg. Det ser naturlig ut om man påfører riktig.

Jeg tror de har med gule undertoner også hvis jeg husker riktig. Det ser ut som min har det i alle fall. :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min nye foundation "Maybelline New York Dream Satin Liquid Air-Whipped Foundation". Den er luftig, men ikke tørr, og den en er utrolig lett å påføre, jeg har ikke opplevd makan før, haha. :) Jeg har tørr-normal hud (tørr i t-sonen), men du kan godt prøve den, jeg tror den passer fint til huden din i og med at den ikke er oljete. Den har ikke helt full dekke, men det liker jeg. Det ser naturlig ut om man påfører riktig.

Jeg tror de har med gule undertoner også hvis jeg husker riktig. Det ser ut som min har det i alle fall. :)

Jeg liker også hvordan denne påføres og ser ut på huden, men ga meg noen

forferdelig utbrudd. Vet med sikkerhet at det er denne, da huden min i utgangspunktet

var helt ren for utbrudd, dagen etter bruk var jeg skikkelig ille. Forsøkte igjen 2-3 ganger

med samme resultatet hver eneste gang, skikkelig kviseutbrudd hver gang jeg brukte

den, så tror ikke den er passende for de som har sensitiv eller acne-prone hud :)

Skrevet (endret)

Jeg liker også hvordan denne påføres og ser ut på huden, men ga meg noen

forferdelig utbrudd. Vet med sikkerhet at det er denne, da huden min i utgangspunktet

var helt ren for utbrudd, dagen etter bruk var jeg skikkelig ille. Forsøkte igjen 2-3 ganger

med samme resultatet hver eneste gang, skikkelig kviseutbrudd hver gang jeg brukte

den, så tror ikke den er passende for de som har sensitiv eller acne-prone hud :)

Kanskje det ja :) Det kan hende den tetter porene mer enn andre foundations. Jeg har veldig sensitiv hud, men jeg har ikke reagert på den eller annen sminke; men det kommer vel helt an på hvilken type hud man har og hva man reagerer på, antar jeg. Jeg har jo tørr hud, så kanskje derfor. :)

Endret av kjøttmeis
Skrevet

Yves Rochers Youthful Glow foundation er fin.

Denne. Kjempefornøyd etter at jeg byttet.

Skrevet

Kanskje det ja :) Det kan hende den tetter porene mer enn andre foundations. Jeg har veldig sensitiv hud, men jeg har ikke reagert på den eller annen sminke; men det kommer vel helt an på hvilken type hud man har og hva man reagerer på, antar jeg. Jeg har jo tørr hud, så kanskje derfor. :)

Til tørr hud er det utrolig god, har en niese som har veldig tørr hud som jeg ga denne

videre til, og den er super på henne. Men hun har aldri hatt en kvise i sitt liv, heldig

som hun er :)

Skrevet (endret)

Til tørr hud er det utrolig god, har en niese som har veldig tørr hud som jeg ga denne

videre til, og den er super på henne. Men hun har aldri hatt en kvise i sitt liv, heldig

som hun er :)

Ok :) Ja, da passer den vel mer til tørr hud :) Jeg får bare kviser av godteri, men det gjør det jo enklere for meg å kutte ut søtt :fnise:

Uuuansett :)Rimmel Wake Me Up Foundation er bra. Jeg liker den i alle fall, men den er nok ikke helt for meg likevel. Har hørt flere med normal-fet hudtype som har vært fornøyd med den. Den varer lenge på huden og gir et naturlig resultat. Maybelline New York Fit Me Liquid Foundation SPF 18 har jeg hørt er ganske bra. Den gir ca. medium dekke, men kan bygges opp. Gir en naturlig finish, er lett på huden, finnes i en del hudtoner. Jeg har concealeren, og den er fantastisk! Men igjen, jeg har annen hudtype og har bare hørt og lest kommentarer fra andre.

Edit: Skrivefeil

Endret av kjøttmeis
Skrevet

Så du også er fan av den?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar dere! :) Skal sjekke ut noen av disse!

Jeg bestilte meg en fra Lancome, tror den het Tenit Miracle! Noen som vet om denne er god? Så det var gode rewies på makeupalley osv hvertfall! :laugh:

Anonymous poster hash: 0a52d...914
Skrevet

Så du også er fan av den?

Veldig! Var på utkikk etter en ny foundation sist det kom opp en slik tråd og jeg tror det var du som anbefalte den da også?

Tidligere brukt en annen fra samme merke, men kan ikke komme på i farta hva den het :)

Skrevet

Veldig! Var på utkikk etter en ny foundation sist det kom opp en slik tråd og jeg tror det var du som anbefalte den da også?

Tidligere brukt en annen fra samme merke, men kan ikke komme på i farta hva den het :)

Kan godt ha vært meg ja, for jeg er seriøst fortjust i den. Det er den aller beste "lav merke" foundation man får kjøpt.

AnonymBruker
Skrevet

YSL - Touche Eclat Foundation

Anonymous poster hash: 92795...ae2
Skrevet

Yves Rochers Youthful Glow foundation er fin.

Du Wilma, jeg har prøvd ut Dior Star Foundation de siste dagene nu og det er altså da en dobbel så kostbar YG. Penger spart er seriøst penger tjent.

Skrevet

Du Wilma, jeg har prøvd ut Dior Star Foundation de siste dagene nu og det er altså da en dobbel så kostbar YG. Penger spart er seriøst penger tjent.

Hvordan synes du den var i forhold til YG? Helt likt?

Skrevet

Hvordan synes du den var i forhold til YG? Helt likt?

Mer eller mindre det ja, så jeg kommer ikke til å kjøpe den når jeg har brukt opp prøven jeg fikk av Randi på Kicks.

Skrevet

Mer eller mindre det ja, så jeg kommer ikke til å kjøpe den når jeg har brukt opp prøven jeg fikk av Randi på Kicks.

Liker at du er så spesifikk. "Randi på Kicks".

Anonymous poster hash: b3f22...639

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...