AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Jeg innser at jeg overhodet ikke skjønner meg på mannfolk, og ønsker noen innspill fra dere som er på KG. Jeg vet at det generelt er slik at menn tenner visuelt og fysisk på damer de møter, og derfor kan ta med en dame hjem for sex uten mer enn dette. Jeg for min del trenger følelser for å tenne, og dette gjør at ONS ikke er noe tema. Dette gjør at for min del er sex noe intimt som jeg ikke deler med hvem som helst. Så til saken. Jeg har i lengre tid hatt jevnlig sex med en mann som jeg er forelsket i. Han sier han ikke er interessert i forhold, men jeg er (har vært) dum og har et håp om at dette skal endre seg. ( Rimelig tynnslitt håp etter hvert, men dog.) Vi har hatt våre ups and downs, og vi har avsluttet flere ganger. Hver gang vi (han) avslutter, så går det ikke mange dagene før han kommer krypende og ber om en ny sjanse. Jeg har forsøkt å gå videre, og da ble han veldig sjalu. Men når han finner noen andre å ha sex med så skal jeg tydeligvis bare godta og vente på at det går over. (Jeg innser at jeg har fungert om tømmestasjon) Det jeg da lurer på er hvordan det er mulig å tenke slik. Han vet at jeg har sterke følelser for ham. Og at jeg blir sjalu når han flørter (++) andre. Han vet at han reagerer med sjalusi når jeg blir interessert i noen andre. Hvor er hans empati i dette tilfellet? For jeg kjenner ham og vet at han har masse empati i andre tilfeller. Hva med å sette seg inn i min situasjon, når jeg står og ser på at han kliner med en annen dame. Og allikevel skjønner han ikke hvorfor han er blokkert på FB? Anonymous poster hash: ce601...50f
Gjest Tassen10 Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Jeg innser at jeg overhodet ikke skjønner meg på mannfolk, og ønsker noen innspill fra dere som er på KG. Jeg vet at det generelt er slik at menn tenner visuelt og fysisk på damer de møter, og derfor kan ta med en dame hjem for sex uten mer enn dette. Jeg for min del trenger følelser for å tenne, og dette gjør at ONS ikke er noe tema. Dette gjør at for min del er sex noe intimt som jeg ikke deler med hvem som helst. Så til saken. Jeg har i lengre tid hatt jevnlig sex med en mann som jeg er forelsket i. Han sier han ikke er interessert i forhold, men jeg er (har vært) dum og har et håp om at dette skal endre seg. ( Rimelig tynnslitt håp etter hvert, men dog.) Vi har hatt våre ups and downs, og vi har avsluttet flere ganger. Hver gang vi (han) avslutter, så går det ikke mange dagene før han kommer krypende og ber om en ny sjanse. Jeg har forsøkt å gå videre, og da ble han veldig sjalu. Men når han finner noen andre å ha sex med så skal jeg tydeligvis bare godta og vente på at det går over. (Jeg innser at jeg har fungert om tømmestasjon) Det jeg da lurer på er hvordan det er mulig å tenke slik. Han vet at jeg har sterke følelser for ham. Og at jeg blir sjalu når han flørter (++) andre. Han vet at han reagerer med sjalusi når jeg blir interessert i noen andre. Hvor er hans empati i dette tilfellet? For jeg kjenner ham og vet at han har masse empati i andre tilfeller. Hva med å sette seg inn i min situasjon, når jeg står og ser på at han kliner med en annen dame. Og allikevel skjønner han ikke hvorfor han er blokkert på FB? Anonymous poster hash: ce601...50f Næh. Det der skjønner ikke jeg heller.
Gjest Faerunpedia Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Han tenker at det er ditt ansvar å si nei. Det beste du gjør er å kutte tvert, han vil neppe endre mening.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Uh, han har sagt klart i fra at han ikke vil ha noe forhold med deg. Altså står han fri til å date andre damer så mye han vil. Anonymous poster hash: 6f999...2d8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Næh. Det der skjønner ikke jeg heller. Hva var det du ikke skjønte? Han tenker at det er ditt ansvar å si nei. Det beste du gjør er å kutte tvert, han vil neppe endre mening. Mmm.. Innser mitt ansvar der. Men hva med hans ansvar for å "bruke " meg? Uh, han har sagt klart i fra at han ikke vil ha noe forhold med deg. Altså står han fri til å date andre damer så mye han vil. Anonymous poster hash: 6f999...2d8 Jeg ser den. Men hvorfor blir han da sjalu om jeg dater andre? Og gud forby om jeg skulle finne på å ha sex med noen andre.... Anonymous poster hash: ce601...50f
Gjest Minesveiper Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Hva er egentlig spørsmålet? Han har sagt at han ikke er forelsket og at han ikke er interessert i forhold. Du burde ha gått videre for lenge siden..
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 Greit nok at han har sagt det, men HVORFOR i alle dager kommuniserer menn da noe annet, slik ts beskriver?? Når man sier nei slik han gjør så må han da for pokker vise at han mener det ved å ta avstand fra henne også. Skjønner at du er forvirret ts! Men likevel råder jeg deg til å kutte han, vet det er sykt vanskelig, har vært i samme situasjon selv. Anonymous poster hash: b9f45...117
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Han vil ikke ha deg, men han bryr seg såpass mye om deg at han vil ha deg på gress. Og går du på gress, så skal du ikke røre andre. Han er veldig enkel - han vil ha så mange beundrere som mulig. Noe de fleste menn vil ha Anonymous poster hash: 771d5...160
For the ladies Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Menn er ikke alltid logiske og rasjonelle, spesielt ikke når det kommer til å få dekket behov og det å offre komfort. Har vel nesten vært i samme situasjon, minus sjalusi. Og det er jo "venniner" jeg er med den jeg da holder på med. Ofte kanskje verdens beste, kjekkeste og gjerne strammeste dama, men er en eller annen ting som jeg henger meg opp i og gjør at jeg vet jeg aldri vil klare å gå helhjertet inn. Men trives selvfølgelig veldig godt med vedkommende som "vennine". Da kan man ha et fint "kvasi" forhold frem til man finner drømmedama. Går greit for min del som regel da jeg har kontroll over følelser og motparten alltid vet hvor de har meg. Så jeg er jo bare glad når de treffer noen som er potensielle skikkelige kjærester. Men er ikke like lett for de når jeg gjør det. Men å rote med andre foran den man holder på med eller har holdt på med er uholdbart og respektløst, så den forstår jeg ikke. Skal man gjøre slikt må man sørge for at man holder vennina langt unna de man roter eller prøver seg med.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #10 Skrevet 30. desember 2014 At du viser denne mannen at du godtar at du er elskerinnen hans, mens du egentlig vil ha han, viser lav karakterstyrke, noe som sikkert er grunnen til at du er plassert i elskerinnerollen. Karakter er et viktig krav til en kjæreste, synes mange. Du skulle bedt han dra til helvete. Og aldri tatt han tilbake. Anonymous poster hash: 498a6...f8e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #11 Skrevet 30. desember 2014 Jeg ser den. Men hvorfor blir han da sjalu om jeg dater andre? Og gud forby om jeg skulle finne på å ha sex med noen andre.... Anonymous poster hash: ce601...50f Det er fordi vi mennesker er irrasjonelle og har motstridende følelser. Han vil gjerne ha deg for seg selv, men vil ikke la deg ha ham for seg selv. Han vil med andre ord ha i både pose og sekk, men du burde ikke la ham få det heretter. Anonymous poster hash: 1bbc9...2a8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #12 Skrevet 30. desember 2014 Menn er ikke alltid logiske og rasjonelle, spesielt ikke når det kommer til å få dekket behov og det å offre komfort. Har vel nesten vært i samme situasjon, minus sjalusi. Og det er jo "venniner" jeg er med den jeg da holder på med. Ofte kanskje verdens beste, kjekkeste og gjerne strammeste dama, men er en eller annen ting som jeg henger meg opp i og gjør at jeg vet jeg aldri vil klare å gå helhjertet inn. Men trives selvfølgelig veldig godt med vedkommende som "vennine". Da kan man ha et fint "kvasi" forhold frem til man finner drømmedama. Går greit for min del som regel da jeg har kontroll over følelser og motparten alltid vet hvor de har meg. Så jeg er jo bare glad når de treffer noen som er potensielle skikkelige kjærester. Men er ikke like lett for de når jeg gjør det. Men å rote med andre foran den man holder på med eller har holdt på med er uholdbart og respektløst, så den forstår jeg ikke. Skal man gjøre slikt må man sørge for at man holder vennina langt unna de man roter eller prøver seg med. Takk for et godt svar. Selv om det ikke gjør at jeg skjønner meg mer på mannfolket, så ser jeg at dette ikke er ulogisk for dere menn. Jeg har vært ærlig med ham fra første stund, da jeg falt pladask for ham før vi hadde sex første gang. Og jeg hadde aldri gått til sengs med ham uten følelser, da jeg trenger det for å tenne. At jeg fikk se ham rote med en annen var nok absolutt ikke noe han hadde sett for seg, da han ikke visste at jeg skulle på samme fest. Jeg er faktisk ikke sikker på om han vet det enda at jeg så dem. (Han var litt opptatt kan man si ) Han er pr nå blokkert og jeg vil ikke ha kontakt med ham igjen. Anonymous poster hash: ce601...50f
For the ladies Skrevet 30. desember 2014 #13 Skrevet 30. desember 2014 Takk for et godt svar. Selv om det ikke gjør at jeg skjønner meg mer på mannfolket, så ser jeg at dette ikke er ulogisk for dere menn. Jeg har vært ærlig med ham fra første stund, da jeg falt pladask for ham før vi hadde sex første gang. Og jeg hadde aldri gått til sengs med ham uten følelser, da jeg trenger det for å tenne. At jeg fikk se ham rote med en annen var nok absolutt ikke noe han hadde sett for seg, da han ikke visste at jeg skulle på samme fest. Jeg er faktisk ikke sikker på om han vet det enda at jeg så dem. (Han var litt opptatt kan man si ) Han er pr nå blokkert og jeg vil ikke ha kontakt med ham igjen. Anonymous poster hash: ce601...50f Høres ut som et fornuftig valg. Har nok selv såret et par damer med slike nonchalante forhold, går greit for meg, men de utvikler som oftest følelser. Naturlig nok, spesielt siden jeg oppfører meg som om vi er kjærester mye av tiden. Burde jo heller la være å ha sånne "vennine" forhold, men vanskelig å styre seg når man er fysisk tiltrukket og har muligheten til å leke mor og far. For min del så har jeg ihvertfall roet ned på slikt, blitt litt mer kresen for å prøveå unngå slike forhold og sårede følelser. Vil jo bare at alle skal være glade ;-)
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #14 Skrevet 30. desember 2014 Høres ut som et fornuftig valg. Har nok selv såret et par damer med slike nonchalante forhold, går greit for meg, men de utvikler som oftest følelser. Naturlig nok, spesielt siden jeg oppfører meg som om vi er kjærester mye av tiden. Burde jo heller la være å ha sånne "vennine" forhold, men vanskelig å styre seg når man er fysisk tiltrukket og har muligheten til å leke mor og far. For min del så har jeg ihvertfall roet ned på slikt, blitt litt mer kresen for å prøveå unngå slike forhold og sårede følelser. Vil jo bare at alle skal være glade ;-) Men jeg må bare spørre: Når du ser/ vet at de har fått følelser for deg..Hvordan klarer du å fortsette å holde dem på gress da? For det skjønner ikke jeg. Om jeg hadde vært den som ikke hadde følelser, men han hadde fått dette, så hadde jeg ikke klart å treffe ham mer, fordi jeg ville følt at jeg brukte/ utnyttet ham. Tydeligvis enda en måte damer og menn ( i magne tilfeller) tenker forskjellig. Anonymous poster hash: ce601...50f
For the ladies Skrevet 30. desember 2014 #15 Skrevet 30. desember 2014 Men jeg må bare spørre: Når du ser/ vet at de har fått følelser for deg..Hvordan klarer du å fortsette å holde dem på gress da? For det skjønner ikke jeg. Om jeg hadde vært den som ikke hadde følelser, men han hadde fått dette, så hadde jeg ikke klart å treffe ham mer, fordi jeg ville følt at jeg brukte/ utnyttet ham. Tydeligvis enda en måte damer og menn ( i magne tilfeller) tenker forskjellig. Anonymous poster hash: ce601...50f Så lenge vi begge er enig om å gjøre noe uten noe videre forpliktelser, så er det jo hver enkelts ansvar å trekke seg hvis man ikke vil gjøre det. Er vel en grunn til at ingen av partene trekker seg, komforten ved selskap selv om man er vitende at det ikke vil være bra i lengden. Er vel her vi mennesker er lykkelig irrasjonelle i jakten på glede og kjærlighet. Er en sånn rar dynamikk hvor vi har vårt på det rette så lenge begge er enig og hva det handler om så legger menn seg ikke opp i følelsene til dama, og hun sier ikke noe om håpet på noe mer eller følelsene hun utvikler. Selv om begge ofte egentlig har følelser, men ihvertfall for min del ikke disse følelsene overdøyver det faktum at jeg ikke tror at det vil funke med vedkommende i et seriøst forhold for livet etc.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Så lenge vi begge er enig om å gjøre noe uten noe videre forpliktelser, så er det jo hver enkelts ansvar å trekke seg hvis man ikke vil gjøre det. Er vel en grunn til at ingen av partene trekker seg, komforten ved selskap selv om man er vitende at det ikke vil være bra i lengden. Er vel her vi mennesker er lykkelig irrasjonelle i jakten på glede og kjærlighet. Er en sånn rar dynamikk hvor vi har vårt på det rette så lenge begge er enig og hva det handler om så legger menn seg ikke opp i følelsene til dama, og hun sier ikke noe om håpet på noe mer eller følelsene hun utvikler. Selv om begge ofte egentlig har følelser, men ihvertfall for min del ikke disse følelsene overdøyver det faktum at jeg ikke tror at det vil funke med vedkommende i et seriøst forhold for livet etc. Ærlig talt, man kan avtale i bøtter og spann om ditt og datt - men når du merker og vet at dama får følelser for deg, så skal du si det rett som det er, og trekke deg unna! Stakkars dame. Vær litt mann a… fy fader Anonymous poster hash: aebfc...61d
For the ladies Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Ærlig talt, man kan avtale i bøtter og spann om ditt og datt - men når du merker og vet at dama får følelser for deg, så skal du si det rett som det er, og trekke deg unna! Stakkars dame. Vær litt mann a… fy fader Anonymous poster hash: aebfc...61d Det er u-unngåelig å ikkefå følelser virker det som ut fra min erfaring, så går dårlig å ha venniner hvis man konsekvent skal vike for noen følelser, og ikke minst, så er det voksne mennesker og hun må jo få lov til å bestemme selv. Er venner og /eller på talefot med alle jeg har vært sammen med og/eller venniner med, så jeg er tydeligvis ikke så dust. Men ja, er jo dumt at det er slik, men jeg kan jo ikke for at de skal føle så mye hele tiden, og hender jo at jeg og føler som nevnt tidligere. Heller elske og ha tapt enn å ikke ha elsket i det hele tatt. Ihvertfall aldri angret på tiden med noen jeg har vært med jeg, og ikke inntrykk av at de heller har det.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Jeg er kvinne og har selv hatt 2 sånne forhold. Og som kvinne så ender det jo tilslutt med at jeg får følelser. Jeg har da fortalt det til mannen, og spurt om mulighetene for noe mer. Da de har sagt at det er ikke mulighet for et seriøst forhold, så har jeg avsluttet det med en gang. Sannsynligheten for at det da skal bli et forhold er jo omtrent lik null. Og da må jeg bare gå ut av det, for å beskytte meg selv. Mannen er jo ærlig, og lurer meg ikke. Anonymous poster hash: ab0a3...4d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå