Gå til innhold

Trives ikke i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en toåring som er flink verbalt. Så det var tøft for meg i høst da hun sa at hun ikke likte barnehagen sin. Jeg har håpet på at det skulle bli bedre, og nå har vi hatt masse julefri sammen.

Når jeg nevner barnehagen og oppstart om ca en uke roper hun nei, og at hun ikke liker barnehagen. Videre kan hun si at barna er dumme/sinte og at hun ikke liker de voksne. Den hun var mest trygg på i starten var dessverre sykemeldt det meste av høsten.

Noen som har tips/ råd?

Anonymous poster hash: 8fef3...6bc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en toåring som er flink verbalt. Så det var tøft for meg i høst da hun sa at hun ikke likte barnehagen sin. Jeg har håpet på at det skulle bli bedre, og nå har vi hatt masse julefri sammen.

Når jeg nevner barnehagen og oppstart om ca en uke roper hun nei, og at hun ikke liker barnehagen. Videre kan hun si at barna er dumme/sinte og at hun ikke liker de voksne. Den hun var mest trygg på i starten var dessverre sykemeldt det meste av høsten.

Noen som har tips/ råd?

Anonymous poster hash: 8fef3...6bc

Be om et møte med pedagogisk leder.

Har hun noen gode venner?

Kanskje noe/ noen hun er redd for??

Anonymous poster hash: b8ab0...10f

Skrevet

Har ike noen tips, men føler veldig med deg! Jenta vår begynte først å trives nå i høst, rett før hun ble 4 år.

Skrevet

Be om et møte, ja. Hva observerer de i barnehagen?

Her ble det dessverre ikke bedre før vi byttet. Nå går han i en barnehage hvor de voksne ser barna og leker med dem. Mye mer voksenkontakt var alfa og omega her.

Skrevet

Kjenner du noen andre som har barn der? Kan du spørre om deres barn trives? Er noen barnehager hvor de ansatte ikke er flinke.

Anonymous poster hash: f968f...d8e
Skrevet

Jenta mi elsker barnehagen og har ei dame der hun er super trygg på. Er alltid superfornøyd når jeg henter henne. MEN om jeg nå i ferien begyner å snakke om barnehagen får jeg "nei, nei,ikke barnehage mamma. Mamma og xxx hjemme." og hun kan begynne å gråte. Dette ville særlig skjedd om jeg snakka om barnehagen når vi koste oss og gjorde noe anna kjekkt. Selvsagt vil hun heller ha mamma og pappa, masse egentid med oss, pepperkaker, ekstra barne-tv, masse familiebesøk enn bråkete barnehage, selv om hun stortrives der.

Å forberede et så lite barn en uke i forveien er nytteløst, de vet oftest ikke hva i morgen er en gang, og missforstår nok og tror du mener hun skal i barnehagen nå med en gang. Jeg forbereder alltid samme dag som noe skal skje, og kommer til å sette av litt ekstra tid morgenen 5. jan.

Ville heller sett på hvordan hun er i hverdagen i barnehagen enn hva hum sier nå i jula.

Anonymous poster hash: d69de...2c0

Skrevet

Min på 2,5år vil aldri i barnehagen om morgenen, og sier også "nei ikke barnehagen" hvis jeg snakker om den nå i ferien. Men jeg merker at hun er fornøyd etter en dag der, og vet at hun egentlig trives. Har hatt tett kontakt med personalet, og bedt om et prat dersom jeg lurer på noe. Gjør det!

Da får du også en pekepinn på om bhg er bra eller ikke. Vi prøvde en annen bhg først, og der skrek hun hele dagen, hadde MASSE raseri hjemme, ble superklengete og endret seg veldig. Fikk skikkelig dårlig følelse på personalet som kun kom med "hun har bare bestemt seg for å være sånn når hun er her", inget forsøk på å avlede henne eller at hun kunne få en prinærkontakt hun kunne bli trygg på først:( Det ER stor forskjell på barnehager!

Anonymous poster hash: f4769...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...