Gå til innhold

hudkrem, sjampo og balsam for oss som er noen tørrpinner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tørr hud og tørt hår. Noen gode tips til gode hudkremer som gir masse fuktighet, men ikke blir for fete, og sjampo og balsam som tørt hår som kjennes ut som halm.. Jeg bruker ikke noen andre produkter i håret som hår spray eller noe. Og heller ikke annet sminke enn mineral pudder og maskara.

Anonymous poster hash: 53f54...2dc
Videoannonse
Annonse
Gjest Yellowrose
Skrevet

pudder kan tørke ut huden veldig, jeg anbefaler deg å heller kjøpe en flytende mineral foundation så kanskje problemet ditt løser seg. Jeg har tørr hodebunn og bruker sebamed shampoo fra apoteket, og hvem som helst balsam, funker bra :)

Skrevet

Pureology Precious oil Shampo og Balsam er super for tørt hår.

Har aldri vært bort i noen Shampo og Balsam som har gitt så mye

fukt og glans til tørt hår før og jeg har prøvd MYE :)

Skrevet

Bruker babyolje i dusjen, fungerer for min knusktørre hud :)

Skrevet

Jeg bruker Aussie Miracle Moist shampo og balsam, og Aussie 3 minute miracle Reconstructer (dyptvirkende balsam, funker som en hårkur) og jeg elsker dem, håret blir skikkelig mykt og den lukter deilig. I ansiktet bruker jeg en ansiktskrem fra Garnier som er for normal til kombinert hud, blå krukke. Syns den fungerer veldig fint, huden blir kjempemyk :) de har en til tørr hud også, rosa krukke.

Skrevet

Jeg har tørr hud og tørt hår. Noen gode tips til gode hudkremer som gir masse fuktighet, men ikke blir for fete, og sjampo og balsam som tørt hår som kjennes ut som halm.. Jeg bruker ikke noen andre produkter i håret som hår spray eller noe. Og heller ikke annet sminke enn mineral pudder og maskara. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

53f54c668a4368a38467f68b74c702dc"] 53f54...2dc

Når du er så "tørr", har du da fått kontrollert stoffskiftet ditt nylig?

Jeg var en tørrpinn med halmhår før jeg begynte på Levaxin og Liothyonin. Får jeg for lite stoffskiftemedisin nå så blir huden og håret knusk tørt.

Avene cold krem kombinert med Vasselin funker bra på mine tørre hender.

Anonymous poster hash: 22465...22d

Skrevet

Når du er så "tørr", har du da fått kontrollert stoffskiftet ditt nylig?

Jeg var en tørrpinn med halmhår før jeg begynte på Levaxin og Liothyonin. Får jeg for lite stoffskiftemedisin nå så blir huden og håret knusk tørt.

Avene cold krem kombinert med Vasselin funker bra på mine tørre hender.

Anonymous poster hash: 22465...22d

Alltid vært tørr i hud og hår. Har ingen symptomer på hypotyreose. Er ansikt og hår jeg er mest tørr, bruker fet bodybutter på kroppen om vinteren med god effekt. Men kan ikke bruke det i ansiktet akkurat :fnise: Har brukt en av vichy som er for ekstrem tørr hud, bruker jeg den for lenge så blir huden og litt uren.. Skulle hatt en som var like bra, men som ikke gav urenheter.. Drikker forresten nok vann, ikke masse koffein, og tar omega 3 oljer.

Anonymous poster hash: a42a9...24b

Skrevet

Hvis huden din er tørr eller fuktfattig så anbefaler jeg deg virkelig å skaffe

deg ett serum eventuelt en olje. Det fungerer supert sammen med fuktighetskrem.

Og er ett must for de som er skikkelig tørre eller fuktfattige.

Anonymous poster hash: 56e41...f77
AnonymBruker
Skrevet

Hvis huden din er tørr eller fuktfattig så anbefaler jeg deg virkelig å skaffe

deg ett serum eventuelt en olje. Det fungerer supert sammen med fuktighetskrem.

Og er ett must for de som er skikkelig tørre eller fuktfattige.

Anonymous poster hash: 56e41...f77

forslag til serum/olje?

Anonymous poster hash: a42a9...24b

Skrevet (endret)

Er du tørr eller dehydrert? Jeg trodde lenge selv at jeg hadde en normal til tørr hudtype, men huden er mer dehydrert enn tørr. (Du kan være begge deler) Har du dehydrert hud kan enkelte kremer bli for fet for huden din, og du bør helst bruke en vannbasert fuktighetskrem, har du tørr hud så kan oljebasert være redningen.

Om du er usikker så gå til en hudpleier, dermatolog eller noen andre med peiling. Der kan du få hjelp, og kanskje anbefalt en god fuktighetskrem og et serum for din hud.

Skriver bare dette om du er usikker på hudtype/tilstand, hvis ikke så ser du bare bort i fra det jeg har skrevet over.

Veldig viktig å huske at fuktighetsgivende hår-produkter som oftest gir fuktighet til kun hår, og ikke hodebunn.

KMS Moist Repair-serien for tørt hår og sensitiv hodebunn.

Redken Scalp Relief Soothing Balance Shampoo for tørr hodebunn.

En god olje, f.eks arganolje.

Endret av FruRaeder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...