Gå til innhold

Mageknip av grønnsaker - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i alle år vært veldig kresen i matveien, og kostholdet mitt som barn begrenset seg til brødskiver, pommes frites og pasta uten saus. Som tenåring begynte jeg å spise mer kjøtt, men ofte i bearbeidet form. Når jeg ser tilbake så er jeg irritert på foreldrene mine som alltid lot meg få viljen i matveien. Men det er en annen diskusjon....

Uansett, jeg er 19 år nå og har bestemt meg for å ta tak i kostholdet. Jeg er nødt å få i meg mer grønnsaker. Nå har jeg eksperimentert i et halvt år og funnet ut at det er masse jeg liker! Problemet er at kroppen min reagerer på grønnsaker, jeg får mye mageknip og blir oppblåst :cry: Som om tarmene ikke klarer å fordøye grønnsakene. Det verste er rå grønnsaker derfor blir det til at jeg koker dem i hel, og det er jo sprøheten jeg har begynt å like. Noen tips? Kanskje kjøpe juicer og få i meg mine fem om dagen i flytende form? Noen andre som har samme problemet?

Anonymous poster hash: af208...6e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det en periode da jeg økte inntaket veldig. For meg løste det seg da jeg skar helt ned en kort periode og økte sakte igjen. Nå spiser jeg en porsjon rå grønnsaker (ca 70 gram) til fire av måltidene, og lett oppvarmet til middagen. Det går fint nå.

Skrevet

Helt normal reaksjon på at du får i deg mer fiber. Drikk mye vann, prøv å bevege deg. Fordøyelsen trenger litt tilvenning, og det tar litt tid.

Anonymous poster hash: f6d88...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...