Gå til innhold

Dessert nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan google, men hører gjerne gode forslag til dessert på nyttårsaften. Gjester med barn (7 år) og 4 voksne. Helst ikke så altfor tidkrevende og komplisert å lage. Hadde tenkt hjemmelaget karamellpudding, men glemte formen hjemme hos de vi besøkte og jeg hadde med pudding.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Ferdigkjøpte krumkaker (vi har ikke krumkakejern), også har dere multekrem ved siden av? Det skal vi ha! :wow:

Skrevet

Sjokolademousse. Kan lages tidlig på dagen eller dagen før.

Skrevet

Creme Brulee blir det her

Anonymous poster hash: 6c4ce...9e5
Skrevet

Den beste "ikke-julete" desserten jeg vet om: Lune bær (jordbær, skogsbær, bringebær, bjørnebær osv), servert med en klatt krem. Og dessuten kan det danderes ganske lekkert!

Jeg hadde middagsbesøk her i går, og serverte "lune" rips, krem og clemetinbåter. Stor suksess.

Anonymous poster hash: 67a17...503
Skrevet

Hva skal dere spise til middag? Greit å vite - hvis hovedretten er veldig tung og salt (eksempelvis pinnekjøtt), kan det være best med en lett og gjerne syrlig dessert, fremfor noe sjokoladebasert som fort kan bli i overkant mektig :)

Vi skal prøve oss på and med diverse tilbehør og fyldig saus som middag i morgen, og velger derfor en enkel dessert bestående av lune skogsbær og en nydelig vaniljeiskrem som jeg har kjøpt. Om noen skulle være mer søtsugne enn som så, har vi heller noe god konfekt etc. til kaffen etterpå, så kan man forsyne seg av det som man vil.

Anonymous poster hash: 81a78...013
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag!

Vi skal ha en mettende hovedrett, nemlig Raclette (mye ost og kjøtt).

Skrevet

Panna cotta

Tar ikke lange tiden å röre det sammen og ha det oppi t.ex glas. Og så kan du röre sammen noen bär, evnt rive litt choklad og ha over. Barna kan jo spise den som den er om de ikke liker så mye annet. Evnt lage egen panna cotta til dem, hvor du har oppi litt bakekakao eller choklad og lar det smelte med det andre

Skrevet

Jeg syns også panna cotta, spesielt med bringebærcoulis, er en av de beste dessertene som finnes, men den er fløtebasert og temmelig mektlg. Det vil jeg tro at pannekaker med is også er, og tenker at jeg kanskje ville valgt en fruktsalat etter såpass "tung" middag.

Jeg lager av og til en variant der jeg kutter opp frukt som epler, pærer, banan, appelsin, druer, mango og kiwi, eller annen frukt som frister. Over dette har jeg sukkerlake i passende mengde, og topper med litt rødbrus ved servering.

Friskt og søtt på en gang.

Skrevet

Joda pannekaker og is kan være mektig, men med bær til så kan en jo velge om man vil ha bare bær, eller bare litt is eller full pakke :-). 7-åringen elsker pannekaker så han blir ihvertfall veldig fornøyd.

Skrevet

Vi skal lage karamellpudding :)

Skrevet

Vi har ofte hatt fruktcoctail med is, sjokoladepudding, iskake eller noe sånt.

Skrevet

Vi skal lage karamellpudding :)

Ja det skulle jeg også, men glemte som sagt formen hos de vi var i julemiddag hos, og har ikke orket ut å handle en. Og siden det tar lang tid å lage så blir det ikke det i morgen dessverre.

Skrevet

Ser du har bestemt deg nå, men mitt forslag ville vært ostekake med topping av pasjonsfruktcoulis tilsatt gelatin slik at det blir et friskt gelélokk.

Anonymous poster hash: 958e3...d0d
  • Liker 1
Skrevet

Skal i middag hos venner og frua i huset er helt rå på mat. Hennes faste nyttårsdessert er Dronning Maud.

Anonymous poster hash: 72f2e...40e
Skrevet

Multekrem med krumkaker :)

Skrevet

Jeg skal lage riskrem! Alle, både små og store liker det, og fordelen er at man kan gjøre den helt ferdig på forhånd.

Ikke bruk ferdig grøtris, det er mye bedre med langtidskokt. Ha en vaniljestang i.

Så lager jeg jordbærsaus ved å røre i melis og litt vann, som jeg kjører gjennom blenderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...