Portvinpiken Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Jeg kan google, men hører gjerne gode forslag til dessert på nyttårsaften. Gjester med barn (7 år) og 4 voksne. Helst ikke så altfor tidkrevende og komplisert å lage. Hadde tenkt hjemmelaget karamellpudding, men glemte formen hjemme hos de vi besøkte og jeg hadde med pudding.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Ferdigkjøpte krumkaker (vi har ikke krumkakejern), også har dere multekrem ved siden av? Det skal vi ha!
Blå Trombone Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Sjokolademousse. Kan lages tidlig på dagen eller dagen før.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Creme Brulee blir det her Anonymous poster hash: 6c4ce...9e5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Den beste "ikke-julete" desserten jeg vet om: Lune bær (jordbær, skogsbær, bringebær, bjørnebær osv), servert med en klatt krem. Og dessuten kan det danderes ganske lekkert! Jeg hadde middagsbesøk her i går, og serverte "lune" rips, krem og clemetinbåter. Stor suksess. Anonymous poster hash: 67a17...503
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Hva skal dere spise til middag? Greit å vite - hvis hovedretten er veldig tung og salt (eksempelvis pinnekjøtt), kan det være best med en lett og gjerne syrlig dessert, fremfor noe sjokoladebasert som fort kan bli i overkant mektig Vi skal prøve oss på and med diverse tilbehør og fyldig saus som middag i morgen, og velger derfor en enkel dessert bestående av lune skogsbær og en nydelig vaniljeiskrem som jeg har kjøpt. Om noen skulle være mer søtsugne enn som så, har vi heller noe god konfekt etc. til kaffen etterpå, så kan man forsyne seg av det som man vil. Anonymous poster hash: 81a78...013
Portvinpiken Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2014 Tusen takk for mange gode forslag! Vi skal ha en mettende hovedrett, nemlig Raclette (mye ost og kjøtt).
Portvinpiken Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #10 Skrevet 30. desember 2014 Tror jeg har bestemt meg:http://www.matprat.no/oppskrifter/kos/lune-pannekaker-med-is-og-bar/ Pannekake og is
Gjest Flunka Skrevet 30. desember 2014 #11 Skrevet 30. desember 2014 Panna cotta Tar ikke lange tiden å röre det sammen og ha det oppi t.ex glas. Og så kan du röre sammen noen bär, evnt rive litt choklad og ha over. Barna kan jo spise den som den er om de ikke liker så mye annet. Evnt lage egen panna cotta til dem, hvor du har oppi litt bakekakao eller choklad og lar det smelte med det andre
Brunhilde Skrevet 30. desember 2014 #12 Skrevet 30. desember 2014 Jeg syns også panna cotta, spesielt med bringebærcoulis, er en av de beste dessertene som finnes, men den er fløtebasert og temmelig mektlg. Det vil jeg tro at pannekaker med is også er, og tenker at jeg kanskje ville valgt en fruktsalat etter såpass "tung" middag. Jeg lager av og til en variant der jeg kutter opp frukt som epler, pærer, banan, appelsin, druer, mango og kiwi, eller annen frukt som frister. Over dette har jeg sukkerlake i passende mengde, og topper med litt rødbrus ved servering. Friskt og søtt på en gang.
Portvinpiken Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2014 Joda pannekaker og is kan være mektig, men med bær til så kan en jo velge om man vil ha bare bær, eller bare litt is eller full pakke :-). 7-åringen elsker pannekaker så han blir ihvertfall veldig fornøyd.
KaDust Skrevet 30. desember 2014 #15 Skrevet 30. desember 2014 Vi har ofte hatt fruktcoctail med is, sjokoladepudding, iskake eller noe sånt.
Portvinpiken Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #16 Skrevet 30. desember 2014 Vi skal lage karamellpudding Ja det skulle jeg også, men glemte som sagt formen hos de vi var i julemiddag hos, og har ikke orket ut å handle en. Og siden det tar lang tid å lage så blir det ikke det i morgen dessverre.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #17 Skrevet 30. desember 2014 Ser du har bestemt deg nå, men mitt forslag ville vært ostekake med topping av pasjonsfruktcoulis tilsatt gelatin slik at det blir et friskt gelélokk. Anonymous poster hash: 958e3...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #18 Skrevet 30. desember 2014 Skal i middag hos venner og frua i huset er helt rå på mat. Hennes faste nyttårsdessert er Dronning Maud. Anonymous poster hash: 72f2e...40e
Zienna Skrevet 30. desember 2014 #20 Skrevet 30. desember 2014 Jeg skal lage riskrem! Alle, både små og store liker det, og fordelen er at man kan gjøre den helt ferdig på forhånd.Ikke bruk ferdig grøtris, det er mye bedre med langtidskokt. Ha en vaniljestang i.Så lager jeg jordbærsaus ved å røre i melis og litt vann, som jeg kjører gjennom blenderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå