Gå til innhold

Katt og nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger å dra vekk på nyttårsaften i år, og la katten være hjemme. I utgangspunktet føler jeg meg ganske sikker på at det bør gå bra, men tenkte å høre litt hva folk tror. Vi bor veldig øde til, så veldig mye fyrverkeri rundt her er det ikke. Når det har vært sprengning osv i nærheten ser det ikke ut til å plage ho. Vi har også avtalt at en kommer innom og koser/ser til katten iløpet av kvelden. Tror dere det bør gå fint?

Anonymous poster hash: 6ef76...97b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok bedre enn om en unge skulle greid seg alene. Går nok helt bra. :)

Anonymous poster hash: c395d...160
Skrevet

Det har vært en del fyrverkeri her jeg bor i år, og også mye høylydt arbeid på og ved huset. Har ikke merket at noen av mine katter har reagert veldig på noe av det, så om du ikke er kjent med at den reagerer på det fra før hadde jeg ikke bekymret meg.

Anonymous poster hash: 62fa1...541

Skrevet

Hvis dere bor litt øde til og det er lite støy fra raketter så tror jeg det skal gå helt fint.

Har katter selv, men bor i en by så her er det masse bråk og smeller nyttårsaften. Passer alltid på at kattene holdes inne fra morgenen av (pga mange begynner å fyre opp raketter allerede på formiddagen), og når det begynner å ta seg opp med smeller utover kvelden så har jeg kattene inne på et rom i kjelleren som er lunt og ligger under bakkenivå så de hører lite av bråket (med kattekasse selvfølgelig).

Jeg drar uansett ikke hjemmefra nyttårsaften pga hunden, men hadde jeg gjort det så tror jeg kattene ville klart seg fint med de forhåndsreglene jeg tar.

Skrevet

Katter er jo veldig forskjellige, så dersom den ikke har reagert noe særlig på sprengearbeid tror jeg nok det skal gå helt fint.

En av mine tidligere katter var livredd fyrverkeri, og ble liggende under sofaen i flere timer. Katten jeg har nå, bryr seg overhodet ikke. Fyrverkeri, voldsomt tordenvær = she couldn't care less.... Men hun liker ikke mopeder.

Anonymous poster hash: 39dfb...a6b
Skrevet

Kattene mine bryr seg ikke om fyrverkeri. De sitter gjerne i vinduet og ser på de. Men det er jo infividuelt fra katt til katt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...