AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Får man fin kropp av å jogge? Jogging + riktig mat, bær, rene kjøttprodukter, grove knekkebrld med makrell i timat, skinke ost, havregrøt, avokado, yogurt naturell, med kun vann som tørstedrikk og et par kopper med urtete. ... får man en "grei" definert kropp av dette? Husk: ikke noe sånn nazi - det orker jeg ikke, bare ha en helt "vanlig" god form... og strame littegranne opp... Anonymous poster hash: 0a672...464
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Det spørs jo helt på hva du skal oppnå med kroppen din. Hvordan ser kroppen din ut nå og hva forventer du? Anonymous poster hash: da154...d09
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Det spørs jo helt på hva du skal oppnå med kroppen din. Hvordan ser kroppen din ut nå og hva forventer du? Anonymous poster hash: da154...d09 [/acro JEg vil tro jeg veier rundt 65 kilo. sjekker i morgen tidlig. Målet er å være i form. Og å ha lyst til å trene. at det skal være noe lystbetont. Jeg går litt turer med mamma, men intensiteten er ikke særlig høy, og det er ikke eldig lagt, men sånn 30min til 1 time ca. Ellers prøver jeg å jogge en gang iblant, eller går litt lenger turer i sgogen. syns det blir vanskkelig på vinteen.... burde jeg bruke pigsko?m noen so,m har anbefalinger? Det henter jeg tar planken innimellom, litt sit-ups, men det blit lite. men det må vel ha littegranne effekt? er det noe annet lystig jeg kan prøve om vinteren? Som sagt, -bare så det jeg hat\r bygd oppp av fremgang ikke skkak forfallellll Anonymous poster hash: 0a672...464
Gjest Runforit Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Trening alene gir sjeldent "drømmekroppen" alene. Kostholdet er alfa omega. Jogging gir deg en slank og definert kropp, men ikke noe særlig muskelmasse. Genetisk utgangspunkt vil også avgjøre helheten på en løpekropp. Jeg løper hver dag og vil påstå at jeg har en bra kropp med fin fordeling mellom muskler og fett. Jeg spiser rett og nok mat så løpingen ikke tærer bort for mye muskelmasse. Spiser du for lite og dårlig med mye løping så vil en fort se avmagret og syk ut og mest sannsynlig ikke prestere så bra heller. Så kommer det an på målet ditt. Jeg elsker å løpe da mitt mål er god løpeform og kondis samt at løpingen gir meg energi og overskudd. Fin kropp var en bonus. Om du kun tenker utseende og ikke form så er hard styrke den beste måten å forme og skulpturere kroppen på. Da er også rett mat ekstremt viktig da muskler krever godt med mat og en god balanse mellom proteiner, fett og trege karbohydrater. Om målet bare er generelt en mer aktiv livsstil der du har et godt kosthold og vil ha en greit trent kropp så finn en treningsform du trives med og få inn trening minst 3 ganger i uka. Fyll opp kjøleskapet med gode og sunne matvarer og lag all mat fra bunn og hold deg unna sukker og raske karbohydrater i hverdagen. For til syvende og sist så er livsstilsendring som du kan leve med resten av livet nøkkelen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har fokusert masse på løping i en god tid, og har gått ned noen kg. Begynner smått å bli fornøyd, men jeg har merket at det er ikke bare fettet som blir mindre. Rumpa mi også, så den må jeg trene opp igjen av styrke. Du får en slank kropp av løping, men personlig syns jeg det er fint når man har litt former igjen også Anonymous poster hash: 06855...25e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 takker for svar hva er "rett" kosthold? Jeg spiser ganske sunt - yogurt naturell med bær og nøtter, grønnsaker, havregrøt, kjøtt og fisk, men det blir også litt sjokolade og potetgull... drikker kun vann og litt te. drikker nesten aldri alkohol eller brus. Men når jeg er hos andre blir det litt kake og det de serverer til middag, som gryteretter med ris fra pose osv. Men stort sett er det ganske sunt, som jeg skrev over her. mye bær, grønnsaker og kylling Anonymous poster hash: 0a672...464
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 jeg øsnker vel det samme som runforit. men vil ikke være helt avmagra heller, og da lurer jeg på hva du mener med at kostholdet er avgjørende. har det mye å si hva man spiser rett før og rett etter trening? Anonymous poster hash: 0a672...464
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Virker som du har et greit kosthold. Jeg spiser mye kylling, grønnsaker, yoghurt og havregrøt. Når det kommer til nøtter pleier jeg ikke å spise så mye av det lenger, det er sunt fett osv, men bare en liten neve av det er mange kcal. Du kan såklart unne deg godteri osv på lørdager, men i moderate mengder,- ikke kaste deg over alt du ser. Hvis du er på besøk midt i uka og dem serverer kaker, fete sauser, poteter, pasta osv, - forsyn deg også i moderate mengder her. Kosthold har ekstremt mye å si når man vil oppnå resultater. Men det betyr ikke at du trenger å spise lite. Jeg spiser selv nesten alltid havregrøt etter trening. Før trening tenker jeg ikke så mye på hva som er bra og ikke, men jeg har lest før at banan kan være bra hvis du skal løpe. Men jeg pleier aldri å spise tung mat før trening, selv prøver jeg alltid å trene før middag.Anonymous poster hash: 06855...25e
Gjest Coolaid Skrevet 30. desember 2014 #9 Skrevet 30. desember 2014 Du får fin og naturlig kropp av fysisk aktivitet og greit kosthold. Den kroppen som man får av å jukke med manualer opp og ned er noe annet, unaturlig og kunstig. En kropp som er et resultat av det du beskriver er veldig flott. Lykke til og heia deg
Gjest jurgy Skrevet 30. desember 2014 #10 Skrevet 30. desember 2014 Den kroppen som man får av å jukke med manualer opp og ned er noe annet, unaturlig og kunstig. For no tull. Løping generelt gir ofte bare en "flat" kropp. En "veltrent og fin" kropp krever vekter. Men jeg ønsker ikke å få så mye muskler er en gjenganger blant jenter, slapp av, det får du ikke uansett.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #11 Skrevet 30. desember 2014 Om det er en sport som får alt til å henge, så er det løpingAnonymous poster hash: f224e...7fd
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #12 Skrevet 30. desember 2014 Kan ikke roapparatet stramme opp litt, når løping gjør en tynnere og flatere? Anonymous poster hash: 82ada...aa3
Gjest Runforit Skrevet 30. desember 2014 #13 Skrevet 30. desember 2014 jeg øsnker vel det samme som runforit. men vil ikke være helt avmagra heller, og da lurer jeg på hva du mener med at kostholdet er avgjørende. har det mye å si hva man spiser rett før og rett etter trening? Anonymous poster hash: 0a672...464 Da mener jeg nok mat så kroppen har nok å gå på så du ikke brenner bort muskelmassen, men akkurat lite nok så du tærer ned fettprosenten.
Gjest jurgy Skrevet 30. desember 2014 #14 Skrevet 30. desember 2014 Kan ikke roapparatet stramme opp litt, når løping gjør en tynnere og flatere?Anonymous poster hash: 82ada...aa3 Nei. Kjør på med vekter, 8-12reps. Knebøy er et must for jenter, og så bare kjører du på med noen øvelser du liker. Holder fint med 45min, 3 ganger i uka. Så kan du supplere med roing/løping/whatever litt utenom.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #15 Skrevet 30. desember 2014 Om det er en sport som får alt til å henge, så er det løpingAnonymous poster hash: f224e...7fd Hva? Anonymous poster hash: c81f0...ed8
Anders42 Skrevet 30. desember 2014 #16 Skrevet 30. desember 2014 Jogging og løping er god trening for hele kroppen, for hjertet og for sirkulasjonen Det gir også mye energi og lyst til andre ting. Veldig bra trening!Kjør på med det DU liker å trene/gjøre.
Anders42 Skrevet 30. desember 2014 #17 Skrevet 30. desember 2014 For no tull. Løping generelt gir ofte bare en "flat" kropp. En "veltrent og fin" kropp krever vekter. Men jeg ønsker ikke å få så mye muskler er en gjenganger blant jenter, slapp av, det får du ikke uansett.______Løping er veldig god trening, spesielt om man gjør det riktig. Får man god kondis og energi av løping så kommer det lettere å trene mer variert i tillegg. Jeg bruker nesten bare egen kropp ved trening , jeg tar push ups , crunch, pull ups , spensthopp osv litt ettersom . Dette fungerer veldig bra vil jeg si.Jeg er ikke spesielt "flat" .
Gjest Coolaid Skrevet 30. desember 2014 #18 Skrevet 30. desember 2014 For no tull. Løping generelt gir ofte bare en "flat" kropp. En "veltrent og fin" kropp krever vekter. Men jeg ønsker ikke å få så mye muskler er en gjenganger blant jenter, slapp av, det får du ikke uansett. Da er vi inne på hva du syns er en veltrent og fin kropp. Nå er ikke jeg deg, og har tydeligvis en annen mening. En kropp som formes av fysisk aktivitet på en naturlig måte syns jeg er mye penere og ser mer veltrent ut enn "jukkekroppen". At noen foretrekker et utseende som er basert på å pumpe seg opp, uten at de tåler en fjelltur får være opp til hver enkelt. Jeg deler ikke ditt kroppsideale.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #19 Skrevet 30. desember 2014 Enig med Coolaid. Foretrekker løping, utholdenhet, dans og fjellturer. Fikk altfor kraftig kropp da jeg drev med vekter. Anonymous poster hash: 82ada...aa3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå