anneira Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 jeg liker ikke å trene med vekter osv...jeg går litt rolige turer, jogger litt i perioder, men ikke slik som andre her beskriver. Jeg løper kanskje turer på 5-7 km, men ikke med intervaller. Også trener jeg vanligvis en time yoga en gang i uka, og det er ganske "hard" yoga. Sykler når det er temperatur ute til det. Men jeg lurer på hva som er passelig treningsmengde for å holde meg "greit" i form uten å ha fitnessmodell som mål, og vekter og treningssenter ikke er noe jeg liker? Utetrening blir litt vanskelig, vertfall sånn på sykle-fronten... altså, -hva er "nok" trening for å holde seg i en grei form og ha litt muskler? Og hva med mat? Skulle gjerne gått ned 5-6 kilo også... tar gjerne imot tips og råd
Ulveedderkopp Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Ergometersykkel er tingen om du ikke er ute etter virkelig hardtrening. Den er også skånsom mot knærne, passer fint til oppvarming eller om man vil trene samtidig som man ser på tv.
Supraspinatus Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Det finnes ikke noe trening som er "best". Man må definere det ut i fra sine ønsker. Om man ønsker å leve lenge/ha et sunt liv så er det nødvendigvis ikke "trening" som er tingen. Bevegelse og aktivitet er viktig for en sunn og funksjonell kropp. Lite sitting og moderat med løfting. Styrketrening med kroppsvekt eller vekter kan være et fint supplement om man ikke har så veldig fysisk arbeid. Om man ønsker seg jevnt over arbeidskapasitet på flest mulig områder så er crossfit-lignende trening det beste. Her og må man passe på å holde seg til de tingene man er dårlig til og ikke gå i fellen å bare trene det man har lyst til. Et tredje alternativ er å trene det man vil for å bli god i den idretten eller aktiviteten man ønsker. Vil man bli sterk trener man styrke, vil man bli god i yoga eller håndbalansering så trener man det. Skal du gå ned i vekt er det kostholdet du skal endre. Trening utgjør liten forskjell alene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå