veslepus Skrevet 30. juli 2004 #1 Skrevet 30. juli 2004 Jeg satt hårmodell hos en lærling på Adam og Eva i går. I utgangspunktet fornøyd med den jobben hun gjorde helt til jeg skulle gå, og måtte betale for hele gildet. 810 kroner for 4 timer i frisørstolen - i tillegg hadde hun jo fått frie tøyler! Trodde det å sitte hårmodell var gratis, jeg... Hadde jo ikke gjort det hvis ikke - har tidenes dårligste råd om dagen...
~sikka~ Skrevet 30. juli 2004 #2 Skrevet 30. juli 2004 Er ikke alltid gratis det. Vet at enkelte ganger kan du få det til ca halv pris. Det varierer sikkert på hvor flink studenten er...
Gjest Ethereal Skrevet 30. juli 2004 #3 Skrevet 30. juli 2004 Jeg ble en gang klippet og farget av han der Birger som skal være med på homsepatruljen. Klippen måtte jeg betale for, men fargen fikk jeg på kjøpet. Jeg tror det er normal praksis at man må betale for endel av gildet selv, tross alt bruker jo frisørene materiell som for eksempel farge, bleking, produkter osv.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2004 #4 Skrevet 30. juli 2004 VELDIG rart at de ikke sa noe om dette før klippen! Jeg har vært hårmodell hos Frisørskolen (som eies av Adam&Eva tror jeg), det var gratis...heldigvis, aldri mer hårmodell!
~Viva~ Skrevet 31. juli 2004 #5 Skrevet 31. juli 2004 Trodde det var en vanlig oppfatning at det å sitte modell var gratis. Iallfall innbilte jeg meg at det ikke kostet noe. Synes definitivt de burde opplyst om det på forhånd. Jeg hadde aldri betalt over 800 kroner til en frisør som skulle få gjøre hva han ville med meg.
Pbrina Skrevet 31. juli 2004 #6 Skrevet 31. juli 2004 Har sittet modell flere ganger, bare én av dem var gratis. Spør alltid hvor mye det koster etter den ene gangen jeg skulle farge langt hår og måtte betale 1000 kr (jeg hadde regnet med toppen 500 kr). *hyl*
jordbær Skrevet 31. juli 2004 #7 Skrevet 31. juli 2004 Det er ofte slik at man må betale for fargen men ikke for klippen. Hos ei jeg kjenner som er frisørlærling, betaler man ALDRI for klippen, men heller for ev. hårkur og farge.
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2004 #8 Skrevet 31. juli 2004 Jeg har vært hårmodell en gang og det var gratis. Det var riktignok i forbindelse med et kurs, så det har kanskje betydning. Kunne uansett aldri tenkt meg å betale for det - det blir jo nesten som om å kreve betaling for å kjøpe pensumbøker (ok - veldig satt på spissen)
jordbær Skrevet 1. august 2004 #10 Skrevet 1. august 2004 Trodde det var gratis, jeg... Så lenge de ikke bruker produkter som koster penger.. dvs. alt bortsett fra standard styling, kurer og farge..(el lignende)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå