AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Del Skrevet 29. desember 2014 Hei! Har tenkt å få meg time hos tannlege for å få tannregulering mot underbitt.. er det noen som vet ca pris på tannregulering? Og om tannregulering som ligger bak tenna, hvor mye dyrere er det? Er fullstendig klar over at man ikke får nøyaktig pris når man ikke snakker med tannlege, men er så lang ventetid og jeg er utolmodig... :-P :-)Anonymous poster hash: b6f3e...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Del Skrevet 29. desember 2014 Innleiande behandling med plate. 8000.- - 12000.- Behandling med fast apparatur i ein kjeve: 14000.- - 18.000.-Anonymous poster hash: ad9d5...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #3 Del Skrevet 30. desember 2014 Innleiande behandling med plate. 8000.- - 12000.- Behandling med fast apparatur i ein kjeve: 14000.- - 18.000.-Anonymous poster hash: ad9d5...ad0 Hva er innleiande behandling med plate? Er det sånn ganeplate? -ts Anonymous poster hash: b6f3e...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Del Skrevet 30. desember 2014 Hvis du bor i eller i nærheten av Bergen, Oslo eller Tromsø, kan du høre med Odontologisk fakultet om det er noe de kan behandle på studentpoliklinikken. Da behandles du av studenter under veiledning av erfarne tannleger, tar litt lenger tid, men er mye billigere! Evt kan du høre med tannlegen om noe av behandlingen dekkes av nav. Anonymous poster hash: acc2d...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #5 Del Skrevet 30. desember 2014 Hvis du bor i eller i nærheten av Bergen, Oslo eller Tromsø, kan du høre med Odontologisk fakultet om det er noe de kan behandle på studentpoliklinikken. Da behandles du av studenter under veiledning av erfarne tannleger, tar litt lenger tid, men er mye billigere! Evt kan du høre med tannlegen om noe av behandlingen dekkes av nav.Anonymous poster hash: acc2d...f03 Ja dumt jeg ikke bor i nærheten av noe sånt... men takk for tips! -ts Anonymous poster hash: b6f3e...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2292 Skrevet 30. desember 2014 #6 Del Skrevet 30. desember 2014 Men, jeg har ikke et så stort underbitt, og grunnen jeg vil fikse det er mest pga ansiktet..føler det dominerer... men må man bruke tannregulering eller kan det fikses med ganeplate? -ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Del Skrevet 30. desember 2014 Hvis du bor i eller i nærheten av Bergen, Oslo eller Tromsø, kan du høre med Odontologisk fakultet om det er noe de kan behandle på studentpoliklinikken. Da behandles du av studenter under veiledning av erfarne tannleger, tar litt lenger tid, men er mye billigere! Evt kan du høre med tannlegen om noe av behandlingen dekkes av nav. Anonymous poster hash: acc2d...f03 Tannlegestudentene jobber ikke meg bekjent med tannregulering. Nav dekker ikke noe i tilknytning til tannregulering, det hører inn under HELFO. Vanligen tannleger jobber heller ikke med regulering, det er spesialutdannede tannleger som gjør, og de kan og reglene for refusjon fra Helfo. Ligger og mye info om regulering i tråden på Forbruker, jus... hun som angivelig bare har råd til regulering til ett av barna.Anonymous poster hash: cabf3...606 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Del Skrevet 30. desember 2014 Men, jeg har ikke et så stort underbitt, og grunnen jeg vil fikse det er mest pga ansiktet..føler det dominerer... men må man bruke tannregulering eller kan det fikses med ganeplate? -ts Du må nesten oppsøke tannlege og høre:)Anonymous poster hash: ad9d5...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #9 Del Skrevet 30. desember 2014 Har du stort underbitt? Hvis det er såpass at det blir behov for operasjon av kjeven, så får du 100 % dekning av trygdens takster selv om du er over 20, tror jeg - sånn var det i alle fall før. Anonymous poster hash: d5d4d...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #10 Del Skrevet 30. desember 2014 Varierer voldsomt. Skal du forandre bittet tror jeg det fort kan bli dyrt. Jeg skal fikse på 6 tenner i overkjeven og det koster meg rundt 18 000 med regulering bak tennene, 12 000 for vanlig. Skulle jeg ha endret hele bittet mitt måtte jeg ut med ca 50 000, fordi da må tenner trekkes og både under og overkjeve reguleres. Anonymous poster hash: aea9e...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #11 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg betalte 40.000 for regulering bak tennene. Anonymous poster hash: 9a027...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #12 Del Skrevet 30. desember 2014 Har du stort underbitt? Hvis det er såpass at det blir behov for operasjon av kjeven, så får du 100 % dekning av trygdens takster selv om du er over 20, tror jeg - sånn var det i alle fall før.Anonymous poster hash: d5d4d...10e Tror ikke jeg har et så stort underbitt at jeg trenger operasjon, håper ihvertfall ikke det... -Ts Anonymous poster hash: b6f3e...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #13 Del Skrevet 30. desember 2014 Hei! Har tenkt å få meg time hos tannlege for å få tannregulering mot underbitt.. er det noen som vet ca pris på tannregulering? Og om tannregulering som ligger bak tenna, hvor mye dyrere er det? Er fullstendig klar over at man ikke får nøyaktig pris når man ikke snakker med tannlege, men er så lang ventetid og jeg er utolmodig... :-P :-)Anonymous poster hash: b6f3e...24d Jeg får tannregulering på utpå våren (vanlig, oppe og nede). Har ifølge tannlegen litt plassmangel, men ikke noe særlig hverken under/overbitt, det er mao rent kosmetiske grunner til å få regulering. For meg kom anslaget på ca 35000, fordelt på 2 år. (Kunne velge om jeg ville betale 2 eller 4 ganger i året.) Anonymous poster hash: 8705c...6a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #14 Del Skrevet 30. desember 2014 Varierer voldsomt. Skal du forandre bittet tror jeg det fort kan bli dyrt. Jeg skal fikse på 6 tenner i overkjeven og det koster meg rundt 18 000 med regulering bak tennene, 12 000 for vanlig. Skulle jeg ha endret hele bittet mitt måtte jeg ut med ca 50 000, fordi da må tenner trekkes og både under og overkjeve reguleres.Anonymous poster hash: aea9e...fb9 Hva vil det si å forandre bittet? Når du fikset tennene var det for å rette dem elr hadde du og under/overbitt? -ts Anonymous poster hash: b6f3e...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #15 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg betalte 40.000 for regulering bak tennene. Anonymous poster hash: 9a027...825 Hvorfor måtte du ha tannregulering? Anonymous poster hash: b6f3e...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #16 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg får tannregulering på utpå våren (vanlig, oppe og nede). Har ifølge tannlegen litt plassmangel, men ikke noe særlig hverken under/overbitt, det er mao rent kosmetiske grunner til å få regulering. For meg kom anslaget på ca 35000, fordelt på 2 år. (Kunne velge om jeg ville betale 2 eller 4 ganger i året.) Anonymous poster hash: 8705c...6a2 Tannregulering i TO år på grunn av "litt plassmangel"? Jeg hadde en halv centimeter for lite plass foran både oppe og nede, en tann som måtte opereres frem og dras ca 1 cm til riktig plass, og kryssbitt, og jeg slapp unna med 1,5 år. Enten så har du mer enn "litt plassmangel" som må endres på eller en utrolig treg reguleringstannlege. Anonymous poster hash: d5d4d...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #17 Del Skrevet 30. desember 2014 Tannlegestudentene jobber ikke meg bekjent med tannregulering. Nav dekker ikke noe i tilknytning til tannregulering, det hører inn under HELFO. Vanligen tannleger jobber heller ikke med regulering, det er spesialutdannede tannleger som gjør, og de kan og reglene for refusjon fra Helfo. Ligger og mye info om regulering i tråden på Forbruker, jus... hun som angivelig bare har råd til regulering til ett av barna.Anonymous poster hash: cabf3...606 Ja da var det jammen merkelig at jeg hadde regulering i årevis som ble fikset via Odontologisk fakultet på UiB gitt... Så her tar du nok feil, studentpoliklinikken har også inne studenter (tannleger) som skal bli reguleringstannleger, og de trenger også å øve seg, så der bommet du. Anonymous poster hash: acc2d...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå