Gå til innhold

En søt vin for nybegynner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er helt nybegynner når det gjelder vin, og har aldri drukket det før. Derfor lurte jeg på om jeg kunne få noen tips fra dere til en søt og god vin. Har lest mye på nettet, og da kom jeg fram til disse: La Salle, Fresita, Riesling Kabinett, Black Tower, Dr. Loosen, Masi Campofiorin, Amici Moscato Spumante, Martini Asti og Peach Canei. Er det noen av disse som dere tror egner seg for en nybegynner? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet med Peach Canei når jeg startet å drikke vin. Den er veldig god, så anbefaler den på det sterkeste!

Skrevet

Black tower.

Anonymous poster hash: e6b53...20a
Skrevet

Jeg begynte med Martini Asti. Men Peach Canei er også til å anbefale :) Black Tower synes jeg er kvalm, det syntes jeg da jeg var nybegynner også. Smak og behag :)

Anonymous poster hash: d1f9f...520
Skrevet

Müstique Riesling er fantastisk for nybegynnere (eller sånne som meg, som kun liker veeeldig søt vin)! Koster 100,- for en flaske. Masi Masianco tror jeg skal passe godt også, ca samme pris :)

Skrevet

Jeg startet med Peach Canei når jeg startet å drikke vin. Den er veldig god, så anbefaler den på det sterkeste!

Ja, har lest mye bra om den :-) Er den søt? Har også lest at den kan være kvalmende.

Skrevet

Ja, har lest mye bra om den :-) Er den søt? Har også lest at den kan være kvalmende.

Den er søt, men ikke for søt synes jeg. :) Eneste gangen den har vært kvalmende i mitt tilfelle, var når jeg måtte bælme hele flaska før jeg fikk adgang inn på et russe-treff.

Skrevet

Martini asti er kjempegod og veldig søt :)

Skrevet (endret)

Den er søt, men ikke for søt synes jeg. :) Eneste gangen den har vært kvalmende i mitt tilfelle, var når jeg måtte bælme hele flaska før jeg fikk adgang inn på et russe-treff.

Haha, skjønner den :laugh: Får håpe den passer meg da :) Bruker å merke alkoholsmaken veldig godt, til og med når jeg blander, så satser på at jeg ikke merker alkoholsmaken like godt.

Endret av miam96
Gjest daisydaisy
Skrevet

Riesling Kabinett er veldig god! Samme med Black Tower.

Skrevet

Señorita hvitvin er god. :)

Anonymous poster hash: ccc46...18c

Skrevet

Schmetterling riesling, den med sommerfuglene på.

Anonymous poster hash: 50267...010

Skrevet

Haha, skjønner den :laugh: Får håpe den passer meg da :) Bruker å merke alkoholsmaken veldig godt, til og med når jeg blander, så satser på at jeg ikke merker alkoholsmaken like godt.

Merker den ikke noe særlig i Peach Canei, noe som nettopp er årsaken til at jeg likte den så godt når jeg var yngre. :lol:
Skrevet

Eg likte godt SanValentin, Schmetterling riesling (sommerfugler på), J. Bäumer riesling og Riesling Kabinett i starten :) Alle ganske søte synes eg.

Skrevet

Martini Asti og Schmetterling Riesling. Der begynte jeg.

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Black Tower er noe for søtt for meg, men den duger.

Ellers er Riesling Kabinett (som mange foreslår) også en veldig søt vin uten at den er kvalmende.

Skrevet

Anbefaler alle som heter noe med Muscato (lagt av muskato-druen).

Anonymous poster hash: 726f0...f80
  • Liker 1
Skrevet

Takk for hjelp dere! :-) Er ikke helt sikker på hva jeg skal velge, men står nok mellom: Riesling Kabinett, Peach Canei, Schmetterling riesling og Martini Asti.

Er det forresten noen av dere som har smakt Fresita? Hadde hørt mye bra om den, så ble litt overraska når ingen nevnte den. Og når dere snakker om Riesling Kabinett, mener dere denne da? http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/tyskland/loosen-riesling-kabinett-2012/sku-3478401

Skrevet

Jeg anbefaler også en vin på moscato-druen, dvs en lett dessertvin. Dermed får du både vin av god kvalitet, og mye naturlig og frisk sødme (i stedet for kunstig og tung søtsmak).

Denne er god: http://www.aperitif.no/Vintips/pollisten/Vin/Hvitvin/Italia-OEvrig-italiensk/Saracco-Moscato-d-Asti-2013-32677

Og ikke for alkholsterk heller - det kan jo være en fordel. ;)

Anonymous poster hash: aa55a...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...