Gå til innhold

Olsenbanden

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, NasseNøff skrev:

Liker ikke Olsenbanden jeg :sjenert:
Men Olsenbanden Jr derimot, det liker jeg. 

De med original skuespillerne?

Skrevet

Jeg likte Olsenbanden-filmene bedre i min barndom/ungdom enn jeg gjør nå... Joda, de er "greie" filmer, men jeg likte dem bedre før. Olsenbarnden jr. er også bra filmer, husker jeg var skikkelig hekta på "Valborg, oh oh yeah yeah" selv om jeg var rundt 20 år da den kom

Skrevet

Olsenbanden kan fort bli litt vel for barnslig, i alle fall etter min smak...

Anonymkode: 5d054...bf6

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Geno skrev (På 31.12.2015 den 16.12):

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
5 minutter siden, NasseNøff skrev:

Ja de orginale i Jr filmene ja, men har sett de nyeste også. Men likte kun Olsenbanden jr på Cirkus, den synes jeg er koselig. De som kom etter den liker jeg ikke og har kun sett en gang. 
Olsenbanden jr første kupp (julekalenderen), på rocker'n og går under vann liker jeg. 

Jeg likte bare de to første og serien :)

Skrevet

Jeg har ikke giddet å se jr en gang, her er det orignalen for alle penga! :) Bestilte nettopp dvd-boksen, var jo kjempebillig, bare 249 kr, helmax altså! :D

AnonymBruker
Skrevet
Den 31. desember 2015 at 16.12, Geno skrev:

Originalskuespillerne er Arve Opsahl, Carsten Byhring og Sverre Holm det. Juniorkidza er ikke orginalskuespillere. Olsenbanden jr er noe ræl! 

Anonymkode: bc18f...c8d

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Originalskuespillerne er Arve Opsahl, Carsten Byhring og Sverre Holm det. Juniorkidza er ikke orginalskuespillere. Olsenbanden jr er noe ræl! 

Jeg snakker om original skuespillerne i jr serien. Jeg liker ikke den fra gamle dager, smak og behag ;)

Endret av Geno
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Geno skrev:

Jeg snakker om original skuespillerne i jr serien. Jeg liker ikke den fra gamle dager, smak og behag ;)

Men har jr serien hatt noen andre skuespillere enn de tre i den første filmen da? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har jr serien hatt noen andre skuespillere enn de tre i den første filmen da? 

Ja, de har skiftet skuespillere 2 ganger. Siden de blir eldre og for gamle for rollene

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Geno skrev:

Ja, de har skiftet skuespillere 2 ganger. Siden de blir eldre og for gamle for rollene

Å det visste jeg ikke. Følger ikke så godt med på barnefilmer. Visste ikke at det var lagd så mange filmer heller. Men da skjønner jeg hva du mente med original. Selv om gamlekara er de eneste originale for meg, hehe. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å det visste jeg ikke. Følger ikke så godt med på barnefilmer. Visste ikke at det var lagd så mange filmer heller. Men da skjønner jeg hva du mente med original. Selv om gamlekara er de eneste originale for meg, hehe. 

Jeg så mye på de gamle filmene når jeg var liten :) Arve, Harald og de andre var supre skuespillere som jeg skulle ønske fortsatt var i live (Og 10-15 år yngre så de kunne levd en stund til) Hadde ikke blitt det samme om de skulle lage en ny en med nye skuespillere i 40 åra

Skrevet (endret)

Da var det tid for Olsenbanden igjen med katt på fanget og kaffe i koppen. :) Digger disse gamle skuspillerne, trist at alle er borte. :( Men det er jo livets gang, dessverre selv om hverken Carsten Byhring, Sverre Holm eller Harald Heide Steen ble så veldig gamle. 

Endret av Salka
Skrevet
15 minutter siden, Salka skrev:

Da var det tid for Olsenbanden igjen med katt på fanget og kaffe i koppen. :) Digger disse gamle skuspillerne, trist at alle er borte. :( Men det er jo livets gang, dessverre selv om hverken Carsten Byhring, Sverre Holm eller Harald Heide Steen ble så veldig gamle. 

Tenk at Carsten ville vært 100 år om 2 år O:

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg synes Olsenbanden er noen fantastiske og morsomme filmer. Vi har dem på dvd og får derfor opp location på hver scene. Skal vi ha en hyggelig kveld sitter vi med et glass vin og ser på en av disse filmene.

Jeg elsker også den autobianchi-bilen som Solfrid Heier kjører rundt i, i den første Olsen-filmen.

Vil ha en slik.

Eneste jeg ikke likte var den siste filmen. Det virker som de slet litt med å finne tilbake til rollefigurene og en kunne tydelig se at Arve Opsahl slet med de store smertene han hadde i beina. Det ene beinet ble amputert rett etter at filmen var over. Jeg fikk ingen god følelse av å se denne filmen. Ble bare trist av den

• 11 måneder senere...
Skrevet
På 31. desember 2015 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Olsenbanden kan fort bli litt vel for barnslig, i alle fall etter min smak...

Anonymkode: 5d054...bf6

Barnslig? Er du morsom eller? Olsenbanden er jo filmer for voksne! 

Skrevet

Olsenbanden er jo berre ein rein kopi av danske filmar. Nett som The Julekalender. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Olsenbanden er noe av det beste som norsk film har produsert

Skrevet

Jeg digger Olsenbanden! Snart begynner Olsenbanden og dynamitt-Harry på sporet på tv2, jeg sitter klar foran tvn. Olsenbanden på TV i juleferien har blitt juletradisjon for meg. Jeg digger disse gamle filmene, blir aldri lei! Norsk humor på sitt beste! Legendariske skuespillere, slike tror jeg aldri vi får se igjen. Er noe eget med disse gamle, norske skuespillerne. Jeg syns også det er veldig gøy å se Oslo slik det så ut i gamle dager. 

• Liker 1
Skrevet

Olsenbanden er jo elendig. Arve Opsahl er så utrolig dårlig skuespiller.

Anonymkode: d1b1a...181

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...