AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Skrevet 29. desember 2014 Burde jeg kjøpe fitbit flex eller garmin vivofit? noen som har disse? fornøyde, misfornøyde? tar gjerne imot tips om evt andre merker også. Anonymous poster hash: f7db1...d70
Thorn Skrevet 29. desember 2014 #2 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har Jawbone UP 24, er utrolig fornøyd med det! Det eneste minuset for min del er at det ikke er vanntett, men det kan jeg leve med. Ellers mangler det skjerm, absolutt alt går via mobilen. Dermed er armbåndet veldig nett og stilrent, så det går til absolutt alt. Registrering av søvn og skritt er etter min erfaring ganske nøyaktig, og jeg elsker vibreringsfunksjonen! Mitt vibrerer når jeg har vært i ro for lenge, i tillegg til et fast tidspunkt hver dag som en påminnelse på noen øvelser jeg gjør. Bruker også vekkefunksjonen, der armbåndet vekker meg med å vibrere på det tidspunktet det anser meg for å våkne lettest innenfor en gitt tidsperiode. Er også mye annet gøy, som daglige "fun facts" om en sunn livsstil, utfordringer, oppmuntringer, små heia-meldinger etc.
shoppedilla Skrevet 29. desember 2014 #3 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har akkurat fått vivofit. Syns ikke den registrerer søvn i det hele tatt om jeg ikke setter på at jeg har lagt meg. Ellers er jeg usikker på om det er riktig med tanke på antall skritt og sånt i løpet av en dag. Ålreit at det er enkelt å synkronisere med pc og mobil! Hadde det ikke vært for at jeg fikk denne nå så hadde jeg tenkt til å vente til den nye til fitbit kommer ut. Den måler nemlig pulsen i armbåndet. Nå må jeg ha på meg pulsbelte om jeg vil at den skal måle pulsen min.
Gjest Sobril Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har fitbit flex. Synes den er super. Har sammenliknet den med gps, og den måler kilometer overraskende bra. Søvnregistreringen er, for meg, en artig "gadget" jeg kun brukte i noen dager før jeg ikke gadd mer.
Ike Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Fornøyd med fitbit! Artig med søvnregistreringen synes jeg, se hvor mye (lite) søvn man får med barn i hus. Den er ganske nøyaktig på kilometertelling!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Fitbit Anonymous poster hash: e2966...28a
Hjertehåp Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har hatt fitbit flex i et år snart og i det siste så registrerer den mye mindr aktive minutter selv om aktivitetsnivået mitt er akkurat det samme. Noen andre som har det problemet ?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har hatt fitbit, og har Vivofit nå. Veldig fornøyd med begge. Med Vivofit savner jeg å kunne sette egne mål, men liker at jeg har display på armbådet, og at jeg kan koble til pulsbeltet. Anonymous poster hash: 4f6b8...92b
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har hatt fitbit flex i et år snart og i det siste så registrerer den mye mindr aktive minutter selv om aktivitetsnivået mitt er akkurat det samme. Noen andre som har det problemet ? Ja,Jeg har en zip.og nå har den også begynt å slette skrittene mine innimellom. Jeg kan f.eks se på den og se at jeg har gått 8000,men plutselig så er de borte vekk,eller så begynner den å tulle med klokkeslettet. Den kan plutselig få for seg at klokka er 01.20 f,eks mens den egentlig er 14.15,og da blir jo alt tull, Anonymous poster hash: e2966...28a
Lulilelu Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Jeg hadde ventet på fitbit charge HR eller Fitbit surge
BlåSwix Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 Fitbit flex er enkel og helt ok, men ikke noe veldig halleluja.
Gjest Sobril Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Fitbit flex er enkel og helt ok, men ikke noe veldig halleluja. I forhold til å gi motivasjon er den ganske halleluja for meg. Har gått fra et så og si stillesittende liv til å tilbakelegge over 80 km hver uke.
Wolfmoon Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Jeg har hatt den gamle up, fitbit flex og vivofit. I teorien likte jeg UP, men etter at den to ganger sluttet å lade, Ga jeg opp. Byttet altså båndet to ganger med samme feil. Vivofit er en klokke. Den trenger ikke lades hver uke, men har batteri som varer et helt år. Jeg kan bruke den som en enkel pulsklokke med belte, og jeg synes det er motiverende at den setter mål etter hvor aktiv jeg har vært. Fitbit ble jeg aldri fortrolig med. Jeg likte den rett og slett ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #14 Skrevet 3. januar 2015 takk for svar!kommer til å gå for vivofit. Anonymous poster hash: f7db1...d70
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #15 Skrevet 3. januar 2015 takk for svar!kommer til å gå for vivofit.Anonymous poster hash: f7db1...d70 Jeg tror du blir veldig fornøyd med valget. Men det er en ting du må tenke på, som irriterte vettet av meg i begynnelsen, og det er at den kun registrerer skrittbaserte aktiviteter om du ikke bruker pulsbelte. Det vil si at du kan ha gjennomført en intensiv husvask i 2-3 timer (slik at du er godt sliten og svett), og aktivitetsmåleren sier likevel at du har vært inaktiv. Anonymous poster hash: 4f6b8...92b
BlåSwix Skrevet 3. januar 2015 #16 Skrevet 3. januar 2015 I forhold til å gi motivasjon er den ganske halleluja for meg. Har gått fra et så og si stillesittende liv til å tilbakelegge over 80 km hver uke. Det er sant, den hadde samme effekt for meg Så den er absolutt bedre enn ingenting, selv om jeg synes den mangler en og annen finesse.
Gjest Dizzy88 Skrevet 3. januar 2015 #17 Skrevet 3. januar 2015 Jeg tror du blir veldig fornøyd med valget. Men det er en ting du må tenke på, som irriterte vettet av meg i begynnelsen, og det er at den kun registrerer skrittbaserte aktiviteter om du ikke bruker pulsbelte. Det vil si at du kan ha gjennomført en intensiv husvask i 2-3 timer (slik at du er godt sliten og svett), og aktivitetsmåleren sier likevel at du har vært inaktiv. Anonymous poster hash: 4f6b8...92b Ja det reagerte jeg også på. Jeg hadde husvask i hjemmet. Skikkelig god husvask. Da jeg hadde vasket i 1 time hadde jeg fremdeles rød inaktiv linje. Hehe. Det har seg slik at for at den skal forsvinne må du gå sammenhengende uten stopp. Jeg var aktiv hele tiden, men feks når jeg sto i ro en stund for å flytte på pynt osv må jeg starte på ny for å bli kvitt linjen. Ellers er jeg meget fornøyd. Den ordner målene selv etter hvor langt du har gått. Det er litt motivasjon for en dag og to med lite aktivitet, da synker skrittmålene og det var svært frustrerende så jeg gikk derfor ekstra langt for å få målet opp. Går små turer rundt i huset ofte nå (selvsagt også ute), tidligere hadde jeg blitt liggende på benken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå