AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Del Skrevet 29. desember 2014 Eller røykelaks?Anonymous poster hash: 97eef...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #2 Del Skrevet 29. desember 2014 jeg har fått skikkelig craving i det siste. Er ikke gravid engang vil jeg tro. Må ha mozzerella, synd det er så dyrt og lite i en pakke mtp jeg kunne spist 10 pakker om dagen om jeg var rik. Anonymous poster hash: 5bad8...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #3 Del Skrevet 29. desember 2014 Spiste begge da jeg var gravid. Røykelaks så lenge den var langt unna utløpsdato, og Mozarella hvis melka var pasteurisert. Anonymous poster hash: 79bc2...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #4 Del Skrevet 29. desember 2014 Røykelaks spiser jeg ikke uansett og mozarellamhar jeg stort sett på pizza og da er det jo greit uansett:)Anonymous poster hash: f4d82...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #5 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg spiser fårepølse om den er nyåpnet Så på jordmødrene på nrk og en jordmor der var gravid og spiste det. Har også funnet mye nytt angående at det er trygt. Ellers spiser jeg ikke røykelaks eller mykoster. Anonymous poster hash: eba66...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 30. desember 2014 #6 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Ost som er laget på pasteurisert melk, kan du trygt spise. Jeg har også spist fårepølse og salami når pakken er nyåpnet. Jeg liker ikke fisk, så gravlaks er utelukket for min del. Endret 30. desember 2014 av Daiquiry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 30. desember 2014 #7 Del Skrevet 30. desember 2014 Ost som er laget på pasteurisert melk, kan du trygt spise. Jeg har også spist fårepølse og salami når pakken er nyåpnet. Jeg liker ikke fisk, så gravlaks er utelukket for min del. Myke og halvfaste oster, som Brie, Camembert og blåmuggoster frarådes av Helsedirektoratet selv om det er brukt pasteurisert melk. Spekepølser er omdiskutert. Noen av disse er laget av fryst råvare, slik at evt toxoplasmose skal være eliminert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 30. desember 2014 #8 Del Skrevet 30. desember 2014 Spiser røkelaks. Mozzarella, salami etc spiser jeg på pizza. Gravlaks er jeg ikke noe glad i. Brie, blåmuggost etc har jeg ikke spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #9 Del Skrevet 30. desember 2014 Myke og halvfaste oster, som Brie, Camembert og blåmuggoster frarådes av Helsedirektoratet selv om det er brukt pasteurisert melk. Spekepølser er omdiskutert. Noen av disse er laget av fryst råvare, slik at evt toxoplasmose skal være eliminert. Men listeria overlever jo frysing.Anonymous poster hash: 79bc2...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daiquiry Skrevet 30. desember 2014 #10 Del Skrevet 30. desember 2014 Myke og halvfaste oster, som Brie, Camembert og blåmuggoster frarådes av Helsedirektoratet selv om det er brukt pasteurisert melk. Spekepølser er omdiskutert. Noen av disse er laget av fryst råvare, slik at evt toxoplasmose skal være eliminert. Det står at man kan spise dem helt ferske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 30. desember 2014 #11 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg lot være å spise ustekt mozzarella siden det er en mykost. Men savnet å spise caprese, det er noe av det beste jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 31. desember 2014 #12 Del Skrevet 31. desember 2014 Det står at man kan spise dem helt ferske. Ikke på Matportalen. Der står det at oppskåret kjøttpålegg kan spises ferskt, men spekemat inkludert fårepølse, morrpølse og salami står i eget avsnitt som frarådet av Helsedirektoratet. Det står også at hvis råvaren er fryst skal det være trygt for Toxo. Jeg vet ikke om de er merket med evt frysing, men det kan produsenten svare på. Gilde sier ihvertfall at deres salami lages av frossent kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå